mijn zoontje van nu 2 maanden oud doet iets wat ik niet wil.. hij wil geen late fles hebben, dan houd hij zijn lippen stijf op elkaar en als ik hem er wel in krijg drinkt hij maar 20ml hooguit. Daardoor komt hij dus snachts.. meestal om: 02.30 06.00 09.00 12.00/30 16.00 19.00 na deze fles wil hij naar bed. Hij krijgt momenteel 150+5 en k wil dus proberen om hem naar 180+6 te doen zodat er meer uur tussen komt. hij krijgt overigens de meest licht verteerbare voeding Nutramigen vanwege zijn koemelkallergie. Ik dik de flessen in met 2,5 schepje nutriton vanwege het omhoog komen. Heeft iemand tips hoe ik dit hetbeste kan aanpakken ? want die flessen rekken valt niet mee eerlijk gezegd. En hoe kan ik hem savonds toch die late fles laten drinken
proberen naar 5x 180+6 te gaan. Ik heb dat gewoon aangeboden en keer wel of hij het opdronk, dat is heel geleidelijk gegaan. Hij had eerder ook dat schema, maar nu kunnen we hem wakker maken rond 22:00 en slaapt daarna tot de volgende ochtend. Komt vast goed!
Misschien meer in de fles aanbieden inderdaad, of in ieder geval de laatste fles meer geven en kijken of hij het de nacht doortrekt? Ander merk koemelk-allegie voeding? (Pepti) proberen? Hier een bv-moeder dus ik weet het niet zo heel goed, maar wij maken ons zoontje ook wakker voor de laatste voeding,die drinkt hij wel op..dus daar kan ik ook al geen tips in geven en sporadisch krijgt hij ook Pepti in de avond en daar trekt hij een nacht mee door. In ieder geval sterkte ermee, hopelijk is het snel opgelost!
bij 2 maanden is 1 nachtvoeding toch niet zo heel erg gek (zelf vind ik 6 uur al geen nacht meer )?? Hij is nog hartstikke jong. Hoe laat geef je de late fles, misschien als je die nog een uurtje later geeft dat hij m wel wil. Ik opper ook maar wat, heb altijd op verzoek gegeven, en zodra ze zelf komen willen ze natuurlijk wel Je zou kunnen proberen de 19.00 fles wat meer te geven, maar als je met nutriton indikt ivm omhoog komen, dan kan het zomaar zijn dat als je meer geeft hij ook alleen maar meer gaat spugen. Hij houdt zn nachtslaap van 19.00 tot 2.30, misschien als je m om 19.00 uur op bed licht een lamp in zn kamer aanhouden zodat het niet zo donker is en hij nog niet in zn nachtslaap gaat??? Gordijnen open laten heeft ookniet zoveel zin meer, om 19.00 is het al hartstikke donker. En anders zelf gewoon af en toe om 19.30 naar bed gaan, kun je weer ff bijslapen
klopt het dat je 6 voedingen van 150+5 geeft en dan ook nog een late avondfles wil geven? Vind ik erg veel, maar kan aan mij liggen. Wij hebben geen echt vaste tijden, maar geven in totaal 5 flessen per etmaal van 150+5, die ze dan niet helemaal op hoeft te drinke (meestal drinkt ze zo'n 130) Meestal zoiets 5u30/6u00 10u00/10u30 15u00/15u30 19u00 (hier proberen we meestal op uit te komen, omdat het planningstechnisch handig uitkomt ) 00u00 (maken we haar wakker voor; drinkt ze soms gewoon 130, maar soms ook maar 80-100, in dat geval komt ze eerder)
Sjonge, je eet toch zelf ook niet als je honger hebt of vind je het dan wel fijn als mensen je iets naar binnen proberen te stoppen? Ok, beetje hard, maar je kindje is 2 maand oud, doet het super netjes, maar 1 nachtvoeding. Probeer er gewoon van te genieten en niets te pushen.
@suus1983, je hoort mij toch niet zeggen dat hij het niet goed doet ? hij doet het uitstekend, ik vraag alleen tips omdat hij zijn nachtslaap al om 19.00 begint en daardoor om half 3 snachts geen zin meer heeft om te slapen en honger heeft, ik wil graag dat hij later zijn nachtslaap begint. @marywoods, hij krijgt 5 flessen idd, hij is dan ook 60 cm en ruim boven de 5 kilo. Als hij schreeuwt om een flesje dan ga ik dat flesje niet nog 2 uur rekken omdat hij volgens de richtlijnen geen 5 flessen zou mogen en hij krijgt immers de meest lichtverteerbare voeding. lamp in de slaapkamer is een goed idee ! mischien dat hij dan minder vast slaapt en gewoon wakker word voor een late fles (waardoor de rest van het schema ook veranderd) en hij gewoon op 5 flessen blijft. Ik ben gisteren begonnen met 180+6 aanbieden en dat ging er prima in, nu laat hij weer gewoon de 4 uur tussen een voeding ! Dit deed hij 2 weken terug ook, alleen het werd weer steeds vroeger. Ik sta er ook niet heel erg van te kijken dat hij hongerig is, mijn dochter was ook een hongerige baby, en hij heeft lichtverteerbare voeding en is 60 cm en ruim boven de 5 kilo. Ach het zou wel goedkomen, alleen zijn nachtslaapje iets later zou fijn zijn, zodat het niet steeds tussen 02.00 en 03.00 snachts is dat hij waker word en vervolgens na de fles geen zin meer heeft om te slapen.
maik doet het prima, heb tips van het cb gekregen, hij is inmiddels 60 cm en 5950 gram.. dus hij mag zeker flessen van 180+6 hebben. Hier kan een slotje op