Spannend, wij gaan voor het eerst met de auto naar Italië naar een camping met onze zoon van 10 maand. Een ander soort vakantie dan we vroeger deden. Maar erg veel zin in. Maar.. Waar moeten we aan denken? We zijn nog nooit met de auto op vakantie geweest, laat staan met een kleintje. Wat neem je mee voor zo'n uk? Gaat hij zich niet vervelen in de auto? We willen de eerste ruk rijden als hij slaapt 's Avonds. Hoe gaat dat met eten? Potjes meenemen? Of gewoon daar zoveel mogelijk laten mee eten? Ik hoop op tips! Er zijn vast veel meer mensen die hier mee hebben gezeten.
Hej Bailey Ik zou gewoon idd 's nachts gaan rijden. En lekker eten voor hem mee nemen. En om de 2 a 3 uur even stoppen en hem lekker laten kruipen op een kleed. Zo moet het wel te halen zijn denk ik.
Ik zou nooit 's nachts gaan rijden. Heb dat een keer gedaan naar disney en het gevolg was een klaarwakker kind de hele nacht en bij aankomst alle drie doodmoe. Ik zou het stuk in tweeen hakken en lekker een overnachting nemen. Potjes zou ik inderdaad voor de zekerheid wel meenemen. Dan kan hij mee eten wanneer kan en anders heb je een potje. Natuurlijk zijn daar ook potjes maar dat zijn vnml de platte potjes, dus dan bedoel ik dat gladde spul wat hier 4 maanden potje is. Ik zou een kleine opblaasbadje meenemen, dat kun je lekker bij je caravan zetten met water of bij het zwembad als soort "box" gebruiken.
Bedankt, een opblaasbare is een goed idee. Als box lukt niet hij kruipt en klimt flink. Potjes dus wel, goeie dat wist ik niet datze daar andere soort hadden. En over dat 's nachts rijden zal ik nog eens nadenken. Wij dachten juist dan hebben we de grootste ruk gehad en slaapt hij lekker. Lang in een stoeltje zitten terwijl hij wakker is, verveelt hij zich vast al gauw..
Wij zijn ditjaar voor de derde keer met de auto op vakantie geweest. Voor het eerst met twee kindjes. Tips: rij in twee keer! Dochter werd s nachts altijd wakker als we stopten ( plaspauze, peage) en wou heel moeilijk slapen in haar stoel. Wij hadden koeltas met veel drinken, soepstengels, wortels, appels paar koekjes en snoepjes mee en regelmatig kreeg ze iets. Dvd schermen: beste aankoop ooit! En paar kleine pakjes met nieuw speelgoed. Popjes, autootje, kleurboek enz. Ze vond het erg leuk om vaak pakjes open te maken
Wij zijn ook naar Italië geweest van de zomer. Onze zoon was toen 8 maanden. We hebben vooral in de nacht gereden. Hij sliep lekker. Wel elke twee uur gestopt om hem uit zijn stoeltje te halen. We lieten hem zoveel mogelijk met de pot mee eten. Lekker zelf pastasaus maken. En Gnocchi kun je daar volop kopen. Is heerlijk zacht voor kinderen om op te eten. We hadden een buggy mee die in ligstand kond. Dat was fijn. Want door de drukte en warmte op de camping kwam onze zoon niet zelf in slaap over het algemeen. We liepen rondjes tot hij sliep. In de tent sliep hij in een slaaptentje. Dat is een kleiner pakket dan een campingbed en je kan er 's nachts gemakkelijk bij (zonder op te staan) We hadden ook een kinderstoel mee. Een opvouwbare regisseursstoel. Erg fijn, dan kon hij gezellig aan tafel erbij zitten. Favoriet speelgoed: flesjes water, pollepels, papieren broodzak, grassprietjes, blaadjes, badje met badeend en stapelbekers.
Hij slaapt goed in de auto normaal ja. Ook 's nachts om de 2 uur eruit halen? Ik dacht dat dat dan niet hoefde? En dvd schermpje? Ook voor een kleintje van 10 maand?? @7nov Ik moest lachen om jouw speeltjes: grasspriet enzo. Maar toch goed om te bedenken, dat vinden ze ook leuk natuurlijk! We nemen de kinderwagen mee en dan de wandelingen natuurlijk. Een buggy hebben we niet, maar wel handig want hierin kan hij ook in ligstand goed slapen. We hebben een soort caravan, dus een campingbedje zou wel passen. Ik twijfel nog of we hem zelf meenemen of daar huren? Goede tip van de Gnocchi
wij zijn in april (M was toen 8 maanden) vanuit Oostenrijk in 1 nacht/avond naar huis gereden. S'nachts rijden was echt ideaal! Verder hoef je opzich geen eten mee te nemen, maar het kan natuurlijk wel. Op de camping zal je voor jullie toch ook zelf koken? of niet?
Wij zijn dit jaar naar België gereden, 2 tussenstops gemaakt, even de fles er in (van te voren klaargemaakt) en even benen strekken. Ze lag in de Maxi-Cosi dus dan moet ze toch zowieso met 2 uur er uit. Ik weet niet waar je zoon in ligt/zit? Misschien tussendoor even uit de stoel halen, koekje, tussendoortje, speelkleed op het terrein, boekje?
Hij zit nog in de maxicosi. Moet hij er dan echt om de 2 uur uit ook als hij slaapt?? Boekje en wat drinken kan prima tijdens de stops. Maar op een kleed dat lukt niet met hem haha. Hij is van het ontdekken, kruipen en staan.. Genoeg schone keren meenemen dus maar haha
Hier net terug van vakantie met de auto. Ons zoontje is dan wel een stukje jonger:3,5 maand. Wij zijn vertrokken na zijn eerste fles omdat hij vaak dan nog paar uur verder slaapt. Hebben hem er niet elke 2 uur uitgehaald want als we steeds zijn slaap verstoren is zijn hele ritme weg. Dus gaven fles, dan zo'n 3 uurtjes rijden en dan weer uurtje stoppen zodat hij beentjes kon strekken en opnieuw fles kon drinken. Ik denk persoonlijk dat het niet zo heel erg is als hij een keertje iets langer in de maxi cosi zit. Gewoon wat lange stops maken en lekker laten bewegen
Ik heb het wel gedaan omdat ze adviseren kinderen er niet langer dan 2 uur in te laten liggen. Maar toen we eenmaal stopten werd zij ook wakker dus dat is mooi meegenomen.