Geen extra eet momenten kunnen vinden .

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    7:00
    90 cc melk

9:00
    90 cc melk
    Slapen

11:00/12:00
    Wakker
    Fruit met sap
    Boodschappen en doen en wat leuks

Slapen
    14:00/15:00
    Fles 130 cc

16:00/17:00/18:00
    Wakker
    Groente met sap

18:30/19:30
    100 à 150 cc
    Slapen

De 1e fles verdeel ik door 2e omdat hij het niet in een keer op kan dus 7:00(kan ook 6:00 zijn) en 9:00. Mijn zoontje heeft ook een flesje nodig om in slaap te komen dus voor een slaapje standaard een flesje
    . Dan om 9 uur gaat hij slspen tot 11 à 12 uur . Dan fruit met sap , hij eet niet zo snel dus daar doen we wel even over . Dan 1 uur a half 2 naar de winkel en even wandelen , ergens zitten of spelen . Dan half 3 à 3 uit thuis
    dan slapen met een flesje tot 4 à 5 uur .
    Dan avondeten met sap , doen we ook lang over . Dan rond half 7 à half 8 met flesje naar bed.

Aan brood komen we niet toe .
    Groente is de laatste tijd niet zo veel en fruit nog minder .
    Vandaar dat ik er geen flesje af wil want dan krijgt hij erg weinig vocht binnen en niet de aanbevolen hoeveelheid opvolg melk.

Brood wil ik niet geven voor de fruit of groente want dan eet hij daar helemaal niks van . En ook niet voor de fles want die drinkt hij al niet leeg of zal dat niet uitmaken ?

Ik zou niet weten hoe ik tussendoortjes zou moeten inplannen.
    Misschien dat ik morgen bij zijn fruit hap een sneetje brood neem en wat fruit op zijn boterham smeer ?

Vind het erg lastig want als ik ga kijken wat ik wil laten kom ik toch uit op brood want groente en fruit gaan voor en opvolg melk ook .
    Pap door zijn fles is ook geen succes trouwens

Verder weegt hij over de 10 kg , blij en tevreden mannetje . En ik heb verder niks te klagen over zijn eetschema hoor . Maar er moet eigenlijk ook wel brood bij of een tussendoortje denk ik ?
    Maar zo een grote eter is het gewoon niet op sommige dagen doet hij het met 400 cc melk en 1 hapje groente en 1 hapje fruit ,
    Ik geef altijd een hapje om het schema er in te houden ,
    Andere dagen eet hij weer erg veel groente en fruit maar de laatste tijd even niet .

Wat vinden jullie ? Moet ik toch brood toevoegen of een tussendoortje . Of voorlopig even niet zodat hij in iedergeval wat groente fruit en melk eet .
    Of misschien maar 2 of 3 blokjes brood ?

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    7.00 uur brood, na brood beetje thee of water/diksap
    9.00 uur Fles- daarna slapen
    12.00 uur fruit
    14.00 uur Fles-daarna slapen (of deze fles afbouwen naar een tussendoortje net wat sap)
    16.30 uur Groente
    19.30 uur Fles-daarna slapen

Bij mn 1e dochter was haar schema rond de 9 mnd:

7.00 uur 180cc fles (daarna nog een uurtje slapen)
    9.30 uur fruithapje + sap (daarna slapen)
    11.30 uur 1 boterham
    13.00 uur 90 cc fles, niet altijd leeg
    15.00 uur broodkorst/cracotte/soepstengel/rijstwafel of iets + sap (daarna 1,5 uur slapen)
    16.30 uur warme hap
    19.00 uur 180 cc fles daarna slapen

De fles in de middag ging er al snel af, gewoon niet meer nodig.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook zo'n langzame eetster. We geven al een hele tijd 's ochtends pap. Voor de vezels. Ze is een jaar en krijgt nog drie flesjes. Voor ieder slaapje een. Ook omdat ze heel weinig drinkt. Tussendoortjes schieten er wel bij in. Kan er soms geen tijd voor vinden en anders zitten we de hele tijd aan tafel. Zit zo drie kwartier aan tafel iedere keer. Ik lees even mee, kijken of mensen wat tips hebben.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij eet/drinkt inderdaad niet zoveel als ik t met mijn zoontje vergelijk. Is t een idee om zijn eerste fles echt als ochtend fles te zien en dan.dus niet om 9 uur weer een maar dan fruit aanbieden. Kun je altijd daarna nog evt. fles geven ipv sap.

Hier had hij trouwens eerst ook altijd melk nodig voor slaapje maar sinds hij avond goed eet kan hij t daarna ook zonder.

Ons schema (niet echt vaste tijden)

bv
    fruit rond 9 uur
    brood met thee rond half 12
    rond 12.30 a 13.00 180/6
    Na slaapje komkommer of koekje af en toe met water of sap
    17.00 prakkie
    bv voor de nacht

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou denken dat een baby van 9 maanden al langzaam moet gaan naar meer vast voedsel en minder flessen. Het is immers het idee om met 1 jaar van de flessen af te zijn (al mag je ze wel nog geven hoor). Ons schema met 9 mnd:

200 cc pap van 180/6 opvolgmelk
    Fruit
    1 a 2 boterhammen met opvolgmelk
    Tussendoortje
    Avond eten met een toetje
    Als hij wilde een flesje opvolgmelk 180/6.

Een goeie maand later was het zo:

200 cc pap van koemelk
    Fruit
    1 a 2 boterhammen met een bekertje melk
    Tussendoortje
    Warm eten met een toetje
    Als hij wil nog wat koemelk

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik zou ook 's ochtends brood of pap geven als ontbijt of om 9.00u ofzo. En daar zal hij best even aan moeten wennen, want die structuur is weer heel anders. Of om 9.00u fruit en dan tussen de middag brood of pap.

Bij het avondeten zou ik misschien geen drinken geven, als hij al zo weinig eet? Drinken vult heel erg.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Een kindje van 9 maanden mag toch wel echt al meer eten. Je zou kunnen gaan ontbijten en lunchen met brood en melk. Tussendoor fruit in de ochtend en in de middag soepstengel, rijstewafel of babykoekje. De melk mag je langzaam minderen als er goed gegeten word.

Hier at zoontje met 7 maanden al brood tijdens ontbijt en lunch. Met 6 maanden gestart met geven van een korstje en vanaf 7 maanden echt met stukjes brood met boter of beleg.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo zou ik het gaan doen dus, heb ik hier met Caitlyn ook gedaan, vanuit steeds kleine flesjes voor de reflux en dus vaak per dag een flesje. Ze zullen toch echt over moeten op vast voedsel en met 9 maanden nog steeds geen brood eten, is echt niet handig.

9. tuc

tuc Niet meer actief

hmm, even eerlijk he...ik vind het aanwennen om alleen met een flesje te kunnen gaan slapen niet zo slim eigenlijk. Ik ben bang dat je in een gewoonte komt waar je niet zo makkelijk vanaf geraakt. Voor een fijn slaapritme is het belangrijk om kindjes wakker in bed te leggen.

Dus ik zou in de ochtend beginnen met of een bordje pap (met een volle fles aanmaken en kijken wat hij eet) of een boterham en dan een fles naar behoefte erachteraan. Dat zal in jouw geval dan ongeveer 90cc denk ik, maar na een boterham is dat prima.

Afhankelijk van de tijd s ochtends dan wakker in bed leggen of voor het slapen fruit geven. Anders na het slapen weer een boterham en melk en dan het fruit s middags.

ongeveer zo, tijden moet je dan zelf ff aanpassen

7.00 pap of bh met fles
    9.00 fruit met sap/water
    slapen
    11.00/12.00 boterham met fles en boodschapjes ofzo doen
    slapen
    14.3015.00 fles of vervangen door tussendoortje (fruit/soepstengel/rijstewafel oid)
    met drinken
    slapen
    1700.18.00 warme maaltijd
    19.30 fles en slapen

Maar als eerste zou ik echt stoppen met hem in slaap laten vallen met de fles. Gewoon wakker in bed leggen en kijken wat hij doet. Je kan hem evt, even over zn bolletje aaien of zoiets.

10. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Ik zou idd doen zoala rozemarijke zegt..
    Meer vaste voeding introduceren en minder flesjes.

Ons schema is
    8:00 180/6
    12:00 1 boterham met 100cc melk
    15:30 cracker met water of aangelegd appelsap
    18:00 groente
    20:00 180/6

11. raspberry

Ons schema was toen trouwens ongeveer:
    5.30 wakker
    6.00 flesje (dronk meestal de helft)
    7.00 boterham
    8.00 flesje (andere helft)
    8.30 slapen
    10.00 wakker
    10.30 fruit met sap
    11.30 boterham
    12.30 flesje
    13.00 slapen
    14.30 wakker
    15.00 sap met koekje
    16.30 warme hap
    17.30 flesje
    18.30 flesje en slapen

Hier dan wel flesjes van 150+5 die dan niet altijd opgingen.
    Ze dronk dan ook nog een avondflesje en 's nachts om weer in slaap te kunnen komen, maar had -weten we nu- nogal last van buikpijn en kwam zonder fles echt niet in slaap.
    Inmiddels zijn de pijnklachten (grotendeels) over en lukt het om die slaapassociatie te vervangen door andere, normale slaapritueeltjes: boekje en muziekje.

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dat zijn 10 eetmomenten die ook niet echt aangeraden worden als je kindje al tandjes heeft.

13. tuc

tuc Niet meer actief

normaliter niet nee, maar bij degene die jij quot ging het volgens mij om een refluxkindje en dan gelden andere dingen, volgens mij moeten die vaker kleine beetjes eten.

14. raspberry

Klopt, maar hier een dame met reflux en kindje van TS heeft dacht ik ook reflux, (vandaar zo vaak die kleine flesjes toch, Lisanne?)
    Caitlyn kon maar kleine beetjes per keer eten: een boterham EN een flesje melk was teveel in 1 keer. Zijn inmiddels steeds mee toe aan het werken naar een normaal eetschema, maar dat is dus nog steeds toewerken. 3 keer per dag eten met 2 tussendoortjes: daar zijn we nog niet.

Maar aangezien kindje van TS volgens mij ook reflux heeft, dacht ik: zet ons schema even neer.

Deel Deze Pagina