Dingen weggeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Geef jij vaak dingen weg?

Ik geef altijd de kleren van mijn dochter die te klein zijn , weg aan een vriendin die het helemaal alleen moet doen van niet veel geld.

Ook speelgoed waar zij niet meer mee speelt geef ik aan haar.
    Voor zover ik weet is ze er blij mee.

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik geef nu nog geen kleding weg omdat we een 2e verwachten maar als die eruit gegroeid is, zal ik het inderdaad weggeven.

Heb ook al een paar keer kleding en speelgoed gegeven aan mensen hier op het forum die het hard nodig hebben/hadden.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja kleding die ik niet waard vind om op mp te zetten. soms speelgoed waar de kinderen niet meespelen. maar verder vind ik het wel best. ik moet zelf ook altijd alles kopen tenslotte

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Er zijn dingen die ik qua speelgoed en kleding niet wil bewaren en dat gaat dan met mijn collega mee naar Roemenie.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    DAyt heb ik laatst ook gedaan , meegegeven spullen voor een goed doel , ging volgens mij ook naar Roemenie , ging via een vriendin van me ..box , ledikantje , matrasje , maxi cosi en ga zo maar door ..Vroeg ze later wat wilde je er voor hebben , ik heb er nog best wat geld voor gekregen( voor haar spullen dan ) ..Nou dat vond ik dus heel erg , ik ga geen spullen voor een goed doel weggeven en er dan geld voor vragen ....................................

Dan had ik het wel op mp gezet ....Voor een wipstoeltje waar ze 25 euro voor had betaald en waar 2 kindjes hadden ingelegen , had ze nog 15 euro voor gevraagd ......

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Voor de rest merkkleertjes zet ik op mp , en de rest geef ik weg ..

7. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ja hoor, toevallig zaterdag een stuk of 10 boeken en een paar glazen vaasjes (oude zandbadjes van de gerbils) aan de straat gezet met een briefje : GRATIS. Was zo weg =).

8. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Sommige dingen zet op mp, maar kleertjes geef ik altijd weg.

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Aangezien ik helemaal klaar ben met marktplaats, waar ik ook alles gratis weggaf (maar dan willen ze nog dat je het op eigen kosten verzend naar hen), geven we nu alles aan de kringloop. Daar komt het goed terecht en van het geld steunen zij weer allerlei projecten zoals de voedselbank.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier heb je ook een stichting zitten waar je kleertjes en speelgoed kunt afgeven en daar kunnen dan de mensen die eigenlijk te weinig te besteden hebben kleren , speelgoed uitzoeken en die moeten dan alleen de verzendkosten betalen ..

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja dat is wel inderdaad!!
    Nee lekker duur om het op eigen verzendkosten te versturen..onzin!! Als iemand wil dat ik het op eigen kosten verstuur zeg ik ook dat dat mooi niet gaat gebeuren. dan moeten ze het maar komen halen.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Spullen die we niet meer kunnen gebruiken en kwijt willen, die geven we weg.

Eigenlijk aan iedereen die het toevallig hebben wilt als ze langs komen. Ik ga er niet meer over nadenken wie in mijn omgeving het 'het meeste nodig heeft', als ze het willen hebben, prima.

Deel Deze Pagina