Make-up, altijd hetzelfde, of steeds wat anders?

Discussion in 'De lounge' started by Foxter, May 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
  2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik houd mijn basis altijd hetzelfde: foundation, poeder, blusher.

De kleur van mijn oogschaduw pas ik aan aan de kleur van mijn kleren. Ik doe een lichte kleur op mijn bewegend ooglid en een donkere kleur (dat is de kleur die ik afstem op mijn kleding) in mijn arcadeboog. Verder altijd een kohl-lijntje, mijn wimpers krullen en zwarte mascara.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Dank je wel:) het bovenste foto'tje was ook op een feestje:).
    Ja hoe doe je dat hahah moeilijk uit te leggen! Ik smeer er gewoon wat geloof ik hahah. Ik begin altijd met mijn oogschaduw, daarna oogpotlood. Dan mn mascara, als ik uitschiet dan kan ik dat makkelijk nog weg halen met een wattenstaafje.Daarna doe ik alles boven mn ooglid (hoe heet die boog toch ook alweer...). Ik nam er toen wel rustig de tijd voor hoor. Maar als ik snel weg moet is het gewoon oogschaduw, eyeliner en dan mascara.
    Foundation gebruik ik bijna nooit, alleen met grote feesten of als ik er zin in heb en mn zoontje het toe laat;). Ik heb het dan ook niet echt nodig;)

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb bruine ogen en gebruik altijd verschillende kleuren oogschaduw. De combi's zijn meestal:
    lichtroze in de ooghoeken, paars aan de buitenkant en in de arcadeboog en wit onder mijn wenkbrauwen.
    Of
    beetje mintroen aan de binnenkant ooghoeken, donkergroen aan de buitenkant en op de arcadeboog en wit onder mijn wenkbrouwen.

Mijn ogen liggen wat diep en heb iets overhangende oogleden, dus zo lijken ze wat groter en wat opener.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Arcadeboog:)

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hihi las het net bij het berichtje van Mermaid. Ik had het tijdens de opleiding schoonheidsverzorging wel geleerd met visagie maar ik wist het niet meer. Overigens zijn de foto's van voor die tijd;) en doe ik alles juist hoe het niet moet hahahha.

Nog een foto van hoe ik mn dagelijkse make-up op heb maar weet niet of het goed te zien is, hij is nogal klein

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb geloof ik wel 30 kleuren oogschaduw maar gebruik er 3, altijd dezelfde ;). Wel altijd het hele pakket, een gekleurde dagcreme, touche eclat (tegen de wallen), poeder, oogschaduw (van donker naar licht), kohlpotlood en mascara en 1x per 3 weken laat ik mijn wenkbrauwen verven en epileren. Oogschaduw: grijs, paars en parelmoer en dat loopt in elkaar over. Lippenstift altijd van maybelline nr 770 :D
    Ik ga nooit onopgemaakt de deur uit, is ongeveer 20 minuutjes werk per dag.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb zwarte haren, zwarte ogen, maar een hele lichte huid.

ik gebruik natuurlijk rode lipstick, beetje poeder, blush, zwarte eyeliner en mascara..

Hmmmm, ook altijd hetzelfde.. soms wil ik varieren, maar ben blijkbaar een beetje bang voor het onbekende.
    Oogschaduw zou perfect gaan bij mijn ogen, ook wat de vorm betreft. Maar hoe je dat mooi opbrengt?!?
    Ik kan alleen smokey eyes, maar dat vind ik weer te verleidelijk voor normaal overdag...

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @assi gewoon eens als je de tijd hebt thuis uitproberen. Kijken wat mooi staat en evt aan een vriendin/zus/moeder vragen wat mooi staat als je het niet zeker weet?

Ik vind het soms ook moeilijk om iets anders te doen, omdat ik een donkere huid heb.

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Zo dus (foto is inderdaad makkelijker, maar wel voor de helft dan haha):

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    :)
    Ik vind het juist moeilijk omdat ik een hele lichte huid heb, dan staat alles zo....... PATS BOEM... het valt dan allemaal zo op.. of misschien denk ik dat alleen maar ;)

Heb zo vaak oogschaduw gekocht. en dan bleef het liggen. Wat ik mooi vind is bruine oogschaduw tinten.
    ik zou nooit gekke kleuren dragen die opvallen, zoals paars, blauw of groen ofzo.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb groene ogen en heb vaak bruintinten op.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hihi grappig dat het zo verschillend kan zijn! Ik vind dat je met een blanke huid juist wel veel kan en dat veel dingen wel mooier staan. Maar ik zou ook wel durven spelen met kleuren:)

Bruin tinten zijn heel mooi idd, maar je kan ook bij Douglas of Ici Paris advies vragen he. Ik heb dat eens gedaan met foundation, welke het beste bij mijn huid past. Het is wel dure foundation, maar omdat ik het niet vaak gebruik vind ik het niet erg.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mooie ogen heb je Assi! Ik vind dat je mooi opgemaakt bent, erg naturel, hou ik van. Je bent ook wel een mooie vrouw:).
    Je zou best wat met kleuren kunnen doen denk ik,zou je wel mooi staan!

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Dank je! Ja, ik vind kleuren ook wel spannend...nou niet alle kleuren van de regenboog dan, maar de kleuren mogen wat meer tot uitdrukking komen.
    wat ik wel heb is dat wanneer ik experimenteer met oogschaduw en extra veel make-up, het niet lekker aanvoelt op mijn gezicht. Zo een zwaar gevoel op mijn huid. Ben ik de enige die dit heeft?

Owwww als het lekker zomer wordt ga ik in de zon bruin bakken!

Nu voel ik me soms weleens Michael Jackson..:D

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ligt er helemaal aan wat ik die dag draag.
    Ik heb heel veel verschillende kleuren oogschaduw. Was "vroeger" veel aan het expirimenteren met make-up dus heb mezelf veel aangeleerd.
    Vaak op zomerse dagen met een lekker bruin teintje werk ik alleen mijn wenkbrauwen bij, zwarte mascara boven en onderste wimperrand en een lichte highlight bij mijn ogen en een perzikkleurige lippenstift.
    Maar smokey eyes vind ik ook mooi. Ook veel bruinteinten want dat staat wel mooi bij mijn lichtblauwe ogen...

17. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    ik heb donkerbruine ogen. Gebruik verschillende soorten make up.. Als ik ga werken doe ik op mijn ogen vaak rustige kleuren, soms een beetje eyeliner en altijd wel mascara.
    Als ik vrij ben of ga stappen neem ik er uitgebreid de tijd voor om te experimenteren of laat het vriendinnen doen.
    Favoriet is tegenwoordig smokey eye maar dan met paars en zilver en loads of black mascara!!!

18. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    @Assi: Wouw jij bent echt het sneeuwwitje-type, prachtig is dat!! Jij hebt helemaal niet zoveel make-up nodig denk ik.

@Aaliyah: Mijn make-u ziet er het zelfde uit als dat van jouw (op een goeie dag) Alleen andere kleuren. Ik ben ook getint, en heb groene ogen en donker haar.

Ik gebruik vooral veel groentinten, paars, zilver. En natuurlijk een beetje oogpotlood en veel mascara.

Je hebt van loreal hele handige doosjes met drie kleuren die mooi met elkaar matchen!!

19. namya

namya Niet meer actief

kleur ogen groen/grijs en ik gebruik vaak alleen zwarte mascara, zie foto album

nou heb ik wel heel mooie ogen, ook zonder make up dus heb meer echt niet nodig......maar voor een speciale gelegenheid wil ik nog wel eens een oogschaduw gebruiken

heb dit tot nu toe nog maar 3 of 4 keer in mijn leven gedaan

ben best trots op hoe ik eruit zie zonder make up (mag ook wel eens gezegd worden toch?!)

edit: assi jij bent een mooierd :D

20. 4days

4days Niet meer actief

Hier altijd wat anders. Raak ergens snel op uit gekeken. (wat overigens niet handig is bij kapsels...)

Share This Page