Voor iedereen die niet tegen een klaagzang kan.. lees niet verder. Ik moet namelijk even klagen anders ontplof ik. Van de week gaan we een paar dagen naar de camping. Ik heb echt er een schurfthekel aan kamperen, daarbij slaap ik in de voortent van de caravan van mijn schoonmoeder (kinderen slapen in de caravan). Ook staan er nog veel ooms, tantes, broers en zussen van mijn man op hetzelfde veld... een hoop schoonfamilie dus Joepiejajee. Prima lui maar na een paar uur met hun heb ik echt een paar uur voor mezelf nodig. Ook hebben we een paar honderd euro uitgegeven voor het hele gebeuren terwijl we dit heus goed hadden kunnen gebruiken. Al met al, ik ga mee voor mijn man. Ik zit er dagen tegenop maar ik had verwacht dat hij dankbaar zou zijn omdat hij weet wat voor een hekel ik aan kamperen heb. Voorwaarden dat hij alles zou regelen. MAAR HOE NAIEF KON IK ZIJN. Het begon gisteravond. Ik kreeg een klant om 21:00 maar mijn man gaf mij nog een lijstje om 7 uur savonds met wat we allemaal voor spullen nog moesten kopen. Vanmorgen zou meneer weggaan met de kinderen om daar alvast de caravan helpen op te zetten en de spullen alvast te brengen. 10 uur zouden ze vertrekken. Ik ga niet mee omdat ik vanmiddag klanten krijg en moet ik nog een hoop werk doen. Uiteindelijk zadelt hij mij op met de kinderen tot 11 uur vanmorgen. Ze moesten nog aangekleed worden, eten, drinken, ik moest nog speelgoed zoeken. Hij heeft de kinderen wel in de auto gezet maar is toen weer naar binnen gegaan omdat hij wat moest zoeken. Ik weer over de zeik natuurlijk maar het was niet erg want de deuren stonden open. Dus ik ben er maar bij gaan zitten. Op het moment dat ik het zat was en bezig was ze uit de auto te halen kwam hij eindelijk naar buiten. Het feit dat ik het respectloos van hem vind omdat ik honderd keer gezegd heb dat ik aan het werk moet, interesseert hem niets. Ik roepte nog naar hem dat ik voortaan de kinderen op zijn werk kwam afleveren, kijken hoe hij het vond.. Reactie: Dat doe je toch ook soms. (Hiermee doelt hij op dat ik ca. 2 keer per week zijn brood en drinken kom brengen en dat de kinderen hem een kus willen geven) Alsof ik voor de lol langskom. Vuile vieze gore ondankbare, soon to be ex-husband EIKEL ps.. of IK de boodschappen vanavond kan doen ( zou die ook doen) Zooooooo dat lucht op En nu eerlijk zijn. Ben ik dan zo onredelijk? Zie ik het dan niet dat ik hem had moeten helpen en maar tot wat later vannacht moet werken.? Ik werk al 30 tot 40 uur met maar 10 uur oppas. De rest doe ik dus savonds en als mijn dochter op bed ligt. Daarbij kan ik achter iedereen z'n kont opruimen. Ik ben het zo zat om me als voetveeg te voelen, zit hier gewoon een potje te janken van frustratie.
Ojeetje, de vakantie begint goed bij jullie. Ik zou hem met de kinderen laten gaan (of zelfs zonder) en gewoon thuis blijven. En doordeweek z'n brood en drinken niet meer brengen.
Pffff meis, mag ik je een digi-knuf geven? Geen idee of het helpt maar mijn mening: NEE JE BENT NIET ONREDELIJK! Hij is hier onredelijk! Ik zou de boodschappen niet doen (op dat wat de kindjes en jij nodig hebben na natuurlijk) en hem even lekker in zijn sop gaar laten koken! En brood brengen naar zijn werk? Per direct mee stoppen! Laat hem eerst maar aan jou laten zien dat hij waardering heeft voor je.
Ik denk dat jij hard toe bent aan vakantie, alleen niet zo eentje die gepland staat. Misschien doemdenken, maar ik ben bang dat het voor jou een werkvakantie gaat worden. hij lekker spelen met de kinderen en leuke dingen doen, jij aankleden, de bammetjes smeren, opruimen en de hele santenkraam. Ik zou dit even goed uitpraten vóór de vakantie, zodat hij zijn taken dáár niet nog eens vergeet. Ik vind je helemaal niet onredelijk trouwens. Mijn nekharen gaan al overeind staan bij alleen het lezen van je berichtje.
Ik zou thuis blijven, maar niet met een smoes. In een gesprek zou ik hem zeggen dat hij zich totaal niet aan de afspraak heeft gehouden, dat ik dat op zijn zachtst gezegd niet waardeer en dat ik hem EN de kinderen heel veel plezier wens. Hij mag eerst eens wat meer rekening met je gaan houden!
Oh, fijn! Kreperen met schoonfamilie Dit is dus eens, maar nooit weer! Lieve meid, probeer het beste ervan te maken (de wereld ziet er mooier uit met zonnebril op en fles rosé in de hand) en laat los.... Enneh, als jij altijd alle problemen oplost voor het hele gezin, ziet verder niemand dat er een probleem is. Jij werkt toch 's avonds? Dan dus geen opgeruim achter konten, dan werk je voor geld
Jij bent niet onredelijk... Mijn eerste gedachte was lekker niet mee gaan.. Maar dat doe je niet waarschijnlijk vanwege de kinderen, hun kunnen er ook niets aan doen.. Zoals de rest ook zegt stop met zijn boterhammen brengen, hij waardeert het niet en blijkbaar vind hij het niet leuk.. Veel sterkte! Enne de taken die hij jou nu ineens geeft, had ik niet gedaan....
Oh mijn eerste gedachte is ook, ik blijf wel lekker thuis. Heerlijk die rust! Kun je niet over 2 dagen ofzo komen met het excuus dat je werk vertraging heeft opgelopen? Pff.. neem mijn petje voor je af hoor.
Ik had een enkele reis Turkije geboekt lekker alleen de zon in, en hem met de kids achter gelaten laat hem maar lekker naar die stink camping gaan haha
Ik zou lekker thuis blijven en eerlijk zeggen dat je het op die manier niet doet. Dat je niet zijn slaaf bent en dat hij het maar even uit moet zoeken.
In mijn ogen ben je al onmogelijk onredelijk te noemen als je toezegt om te gaan kamperen met je schoonfamilie.. Dus nee hoor, zéker niet onredelijk!
Dank jullie wel. Ik ben sowieso blij dat ik even mijn hart kon luchten want als ik gefrustreerd raak dan kan ik gewoon even niets meer doen. Inmiddels weer tot rust gekomen want ik kom net uit een bespreking en daarvoor moest ik weer fris, fruitig en gezellig voor zijn natuurlijk Ik zou inderdaad het allerliefste thuis blijven maar ik doe het voor de kinderen. Ik neem de laptop mee en ik trek me af en toe gewoon even terug. Waarom ben ik nou met zo'n familieman getrouwd.... En daarmee bedoel ik niet z'n eigen gezin helaas.
Ik zou hem ook veel plezier wensen op vakantie en zelf thuis blijven al was het maar 1 dag om hem te laten zweten. Dit moet zeker wel uitgepraat worden want dit is niet normaal hoe hij jou behandelt.
Inderdaad, noooooit meer. Dit topic zoek ik dan weer terug zodra hij zegt van joh zullen we weer gezellig met de hele familie gaan kreperen. Ik werk thuis s'avonds, dat is het vervelende. Mijn huis moet ik dus wel opruimen omdat er klanten door mijn woonkamer moeten. Ik moet m'n mn nog wel even credits geven dat hij me altijd wel gesteund heeft in m'n eigen bedrijfje en geholpen heeft heeft dingen. Hij heeft graag de broek aan iig. Probleem is dat hij het dan wel eens overneemt en ik af en toe nog voor een werkgever lijk te werken maar daar hebben we pas een hele discussie over gehad. Gaat inmiddels beter op dat vlak.
Yep, ik zou ook lekker vandaag thuisblijven en morgen naar die camping gaan. Mannen zijn ook zo ...... Ook zo...... Euh.... Man he!!! Soms kan je honderd keer iets zeggen, maar niet een keer kunnen ze luisteren. En dan vragen ze zich af waarom wij (vrouwen) zeuren. Kijk als ze nou eens zouden luisteren en begrijpen en mee willen werken dan hoeven wij niet meer te zeuren. Sterkte daar op die camping. Moet er niet aan denken om in die koude voortent te liggen. Brrrrrr...klappertand....klappertand. Enne volgende keer lekker iets doen wat hij verafschuwd. Trouwens die boodschappen kan ie ook wel doen in de campingwinkel.
Idd.. alsof ik zeuren leuk vind. Al is mijn man er niet gevoelig voor, meer zo'n schouderophalend typje of van ja ik doe het zo en uiteindelijk sta ik het toch te doen. Het lijkt mij ook een koude bedoeling worden. Ik ging gister ff kijken hoe zo'n luchtbedje nou lag... ik kan je vertellen, niet lekker. En ik ben te lang want m'n voeten steken er overheen.
ik zou dat niet kunnen...sowieso vind ik kamperen vreselijk. Laat staan op een camping vol met schoonfamilie die het wel leuk vinden. TS, respect voor jou...lief dat je het voor je man doet...
Ja je bent onredelijk ... en dan voornamelijk naar jezelf toe. Ja het is heelrijk om voor jezelf te werken en dit op de uren te kunnen doen als de ukkies in bed liggen. Maar daar komt bij kijken dat je jezelf hierdoor twee banen toezegd. Je hebt je eigen baan en je mama baan. Zorg dat je meer opvang krijgt zodat je minimaal 3 avonden in de week niets hoeft. Het gaat je anders de kop kosten. En dat luchtbedje slaapt een stuk lekkerder als je er zin in hebt. Het is vast gezellig met je schoonfamilie en is het dat niet dan ga je lekker wat blokjes om. Raar maar ik herken echt super veel in je verhaal. Voor mij hielp het om zelf weer doelen te stellen en daar ook voor te gaan. Wil je dat je man je meer helpt bespreek het zonder kinderen er bij zodat je rustig kan bepraten wat je wil. Sterkte ... en voor nu zou ik aangeven dat je 1 of 2 dagen thuis blijft werken omdat je om komt in het werk. Punt uit ... jij wilde werken en ja dan kan dat wel eens wat in de weg staan. Succes