Make-up om een tattoo te verbergen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gooischemama, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ja maar ze kunnen me toch niet afwijzen omdat ik geen rok draag??
    Ik ben hartstikke veel afgevallen en heb last van zeer veel overtollig huid ook bij me bovenbenen dus als ik met een nette pantalon aankom is dat toch niet verkeerd (ik moet weer helemaal dr in komen hoor)

@1ekruimeltje ook dat is nog een idee
    Ik ga dit weekend de meeste ideeen zo en zo uitproberen om te kijken welk idee het beste was:D
    Nee het zijn 3 aparte sterretjes ter groote van miss je topje van je pink naar het eerste kootje miss zelfs nog iets kleiner
    Ik zal kijken of ik een foto kan maken dan zie je meteen de plek waar het om gaat

@mime28 hahaha ik hoop het niet maar ik maak me er wel druk om natuurlijk

@daisy zit nu helaas nog op bijstandnivo dus moet ook op de kleding bezuinigen (gelukkig kan ik ook wat nette dingen lenen bij vriendinnen)

@guppie ja het is natuurlijk de eerste indruk die iemand maakt en er bestaan gewoon heel veel oordelen (niet alleen mensen met tattoo's)

Nee niet me hele gezicht zit onder hoor hahahaha

@maart kan daar morgen ook nog een kijkje nemen idd

2. topper12

topper12 Niet meer actief

#42 topper12, 3 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2012
    Er is nergens te lezen dat het perse een mantelpakje moet zijn. TS heeft het over "een mantelpakje of iets in die trant". Dus gewoon lekker een pantalon aantrekken. Je hoeft tegenwoordig bijna nergens meer perse in een rokje te solliciteren, sterker nog het wordt soms zelfs afgeraden ( tenzij het een zwaar christelijk bedrijf is natuurlijk ;)).

Succes met je sollicitatie enne houd er rekening mee dat zij uiteindelijk bepalen waar jij komt te zitten dus het kan ook zo zijn dat ze wel aan de kant van je tattoo zitten ;)

3. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank je wel

Ja wat ik me kan herinneren van vroegere sollicitatie's is dat je eigenlijk (meestal) tegen over elkaar zit en daar kan ik me voordeel uithalen

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    En een coverstick of is die niet dekkend genoeg?
    Bij theaterwinkels of bijv. feestbeest.nl kun je camouflage make-up kopen in verschillende huidtinten. Dit is betaalbare, goed dekkende make-up die je ook kunt gebruiken om een wijnvlek of couperose te camoufleren.
    Dan loop je ook niet het risico dat ze je sterretjes per ongeluk zien en geeft het niet als even vergeet in je "ideale positie" te blijven zitten. Lijkt me ook wel handig dat je degene tegenover je gewoon recht kan aankijken.
    Succes met je sollicitatiegesprek!

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb niet alle reacties gelezen, maar mijn eerste gedachte is:

Waarom zou je het verbergen?? Het is een deel van je leven, het hoort bij je, het heeft een bijzondere betekenis...(ik vind het overigens een hele mooie gedachte dat je 3 sterretjes hebt laten zetten!).

Je kunt het nu verbergen, dan nemen ze je misschien aan, en komen ze er later achter. Als het een bedrijf is wat niet achter medewerkers staat die tattoo's hebben, kom je er later weer mee in de problemen. Snap wel dat de eerste indruk belangrijk is, maar ik kan me voorstellen dat het voor een werkgever ook voelt alsof je het eerst 'verborgen' hebt en later pas eerlijk bent...

Kortom, ik zou niets verbergen, en als ze er om vragen, geef je ze gewoon de reden waarom je ze gezet hebt. Het is dan aan hun om er wel of niet moeilijk over te doen....

Misschien is dit een hele simpele gedachte, maar dat is mijn mening!

Succes in ieder geval!!

6. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    dank je wel nense

ja ik ga morgen de tip van panter uitproberen met de tandpasta
    vandaag al de tip uitgeprobeert met de sjaal de pleisters en me haar schuin opsteken

Me haar schuin opsteken komt tot nu toe als beste uit de test

maar miss morgen de tandpastatest:D

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @heppiedepeppie dank je wel meis ik vind ze nog steeds heel mooi en heb er geen spijt van alleen een klein beetje van de plek waar ik ze heb laten zetten

Ik ben al eerder afgewezen vanwege de tattoo
    De zakelijke financieele wereld is nog niet helemaal klaar voor mensen met tattoo's en piercings

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Jammer he! Net alsof je dan een ander mens bent, slaat nergens op!
    Ik sta voor de klas en heb een grote tattoo op mijn voet en twee kleintjes op mijn enkel. Ik draag in de zomer gewoon een korte broek en teenslippers, gelukkig is de taboe in het onderwijs weg....komt denk ik omdat veel ouders ook tattoo's hebben tegenwoordig.
    Ik kan ze natuurlijk wel verbergen en ze zitten niet in het zicht, dus voor mij is dat misschien anders!

9. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
  10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik zou gewoon lekker jezelf blijven. Je hebt die tattoo toch niet voor niets laten zetten. En als ze er naar vragen dan leg je het verhaal achter de sterren uit.

Ik zit onder de tattoo's . En bij mijn sollicitatie hadden ze het ook gezien. En vroegen of ik bereid was om ze af te plakken. Ik zo nee dat doe ik niet. Dus dan houdt het op. Ik ben daar erg makkelijk in. Je neemt me maar zoals ik ben.

Zijn het nou doodskoppen ofzo dan kan ik me wel ergens bij indenken dat je ze zou moeten afplakken of wat dan ook. Maar 3 sterretjes in je nek. Nee hoor. Gewoon gaan en als ze erom vragen uitleggen.

11. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0

Dit waren ook mijn gedachten!

12. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Weet je wat het is normaal gesproken denk ik ook zo hoor van je neemt me maar zoals ik ben en idd die tattoo is niet gezet omdat ik hem ooow zo leuk vind maar meer als een soort van respect naar de miskramen toe en dat ik ze nooit maar dan ook nooit zal vergeten
    Nu komt het echte probleem

Ik heb een uitkering bij de soos en zoals iedereen weet als je kan werken moet je ook werken klaar punt uit
    Mijn klantmanager heeft me 1 maand de tijd gegeven om ZELF een baan te vinden die bij mijn opleiding past en die ik echt leuk vind
    Na deze maand MOET ik de baan accepteren die HUN voor mij vinden.
    Maandag moet ik mijn werkstage al gaan bellen met deze mededeling (laatst nog een topic over gestart) dat ik bij hun stop om een betaalde baan te vinden want in tegenstelling tot sommige mensen die echt niet willen werken wil ik juist dolgraag!!

En daarom maak ik me nu dus zo druk om me tattoo...

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Bij.het kruidvat hebben ze.dunne colletjes....hier nog wel iig
    succes.met solliciteren

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik moet straks met mijn werk ook een rokje aan. zomers altijd. En ik heb ook wel een aardige tattoo op mijn enkel staan. Ja jammer dan maar ik ga hem echt niet afplakken.
    Dit omdat het ook geen gezicht is. Loop je daar met een groot verband om je enkel heen. Nee dat ziet er niet uit.
    Tegenwoordig hebben heel veel mensen een tattoo. Men moet ook wel een beetje meegaan met de tijd.
    Ik ben heel benieuwd voor je.
    Je moet gewoon gaan zoals jij wilt gaan. Netjes dus. En dan hoor je vanzelf wel of ze het over die tattoo gaan hebben als ze hem tenminste zien. En dan hoor je van hun wel hoe ze er over denken.

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk wel dat het een goed idee is om ze tijdelijk te verbergen. Gewoon om te voorkomen dat het een issue zou kunnen zijn. Het zou fijn zijn als mensen je nemen zoals je bent, maar tijdens een sollicitatie gesprek is dat niet echt iets wat je kan verwachten, mensen hebben in eerste instantie één kans om een indruk van je op te doen als die niet helemaal goed is of die van iemand anders was beter zie je ze misschien nooit meer terwijl je wel een goede match had kunnen zijn.
    Ik zou al helemaal niet de nadruk erop gaan leggen en het uitgaan leggen, dat is toch helemaal niet relevant voor de persoon die een geschikte kandidaat zoek.
    Ik zou ook proberen (lekker makkelijk:p) om me er niet zo druk over te maken, er zijn andere dingen die veel belangrijker zijn tijdens je gesprek als je je heel druk over je tattoos maakt maak je je dadelijk alleen maar onnodig zenuwachtig. Denk aan dat je die baan graag wil en laat je enthousiasme zien.
    Nogmaals succes ;)

16. noukie89

noukie89 Niet meer actief

het is van vichy meestal te koop bij een appotheker

17. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @sabrina ik merk dus dat in de wat grotere steden ze minder snel afrekenen op een tattoo dan hier in het gooi
    En afplakken nee dat ga ik ook niet doen me haar er over oke maar afplakken nee (heb het geprobeert ziet dr niet uit)

Ik ben ook heel benieuwd naar dinsdag

@mime juist het moet gaan over de vacature en mijn vaardigheden en niet over de betekenis van een tattoo

Hahahaa zenuwachtig zal ik zo en zo zijn

18. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    En hoe is je sollicitatie gegaan?

19. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ben eigenlijk ook wel benieuwd :D
    En voor welke oplossing heb je gekozen uiteindelijk?

Hoop voor je dat de baan voor jou is!!

Liefs

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland

Deel Deze Pagina