stoppen met verjaardagen

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik lees steeds meer topics over verjaardagen. Nu zit ik zelf sinds een tijdje te denken om te stoppen met het vieren en naar de verjaardagen te gaan.

Waar ik gewoon tegen aanloop zijn de volgende dingen. Met de verjaardagen nu nog 4 straks 5 bij ons thuis ben ik degene die alles moet doen. Huis schoonmaken voor verjaardag. Tafels en stoelen klaarzetten. Hapjes maken. Soep maken en zorgen voor broodje of wat anders. Als de visite er is ren ik de benen uit m'n lijf. En na het eten kak ik in en heb geen zin meer. Maar dan komt er nog een x koffie en vertrekt de visite. Tussendoor heb ik nog ong 2x de afwas ff snel gedaan.

Het is dan van 15 uur tot ong 20.30. En heb na afloop nog een berg afwas en veel rotzooi dat opgeruimt moet worden. Doe ik dat de zelfde avond nog dan lig ik rond 1 uur pas in bed als het niet later is. Ben dan al vroeg op ivm voorbereidingen. En als ik het de volgende dag doe word ik chagerijnig als ik beneden ben met die zooi.

Heb dan 2 kinderen en een man die graag willen ontbijten maar er is geen bord of bestek meer schoon en het aanrecht staat vol. Natuurlijkhelpt mijn man me wel een beetje voor zover hij kan en das niet veel. En dan heb ik het nog niet eens over de verjaardagen van anderen. Bij mijn ouders ben ik ook altijd druk en bij m'n zus ook. Word ook een beetje verwacht dat we elkaar helpen alleen sta ik er altijd alleen voor.

Ik wil gewoon rust. We hebben altijd het huis vol en dan zijn het alleen mijn ouders met zus en vriend en soms kids, schoonouders met zwager en schoonzus mijn oom en tante met 2 nichten en mijn man's oom en tante met kids. Vaak tegen de 20 personen aan dus. Als ik stop met de verjaardagen vieren en zeg op de zondag er na dat schoonouders en mijn ouders en zus/zwager en zwager/schoonzus alleen komen voor een kopje koffie en een stukje gebak. Is dat dan raar.

Zou wel betekenen dat we mijn oom en tante bijna niet meer zien. Zien we namelijk alleen met verjaardagen maar we gaan dan ook niet meer naar verjaardagen toe. Ik vind het dan leuker om als gezin zijnde iets leuks te doen die dag of in het weekend. Een dagje uit of zoiets.

2. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Wij vieren onze verjaardagen al heel lang niet meer ook een btje om dezelfde reden als die nu geeft en het kadootjes issue, mijn zus geeft mij in april 50 euro voor mijn verjaardag en ik geef haar 50 voor haar verjaardag in juli :( We zien elkaar vaak genoeg en hou niet van teveel drukte dus het is voor mij sowieso niet weggelegd, dus nee ik vind het niet raar als je het afzegt, moet er wel bij zeggen dat ik de verjaardagen van de kids wel gewoon vier

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou eerst stoppen met jullie eigen verjaardagen :D

Vorig jaar hebben we besloten om samen met vrienden een groot feest te geven, dat was erg leuk :D. Wij houden wel altijd de zelfbediening aan: eerste drankje + eventuele taart is van ons, verder is de koelkast daar te vinden ;)

Uiteraard regelen we dan nog wel de hapjes...

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind je voorstel niet raar. Doen waar jij je goed bij voelt.

Wij gaan met al die broers/zussen en te veel neefjes en nichtjes ook niet alles meer af. Ik heb nog meer te doen ;)

Wat je wel kunt doen is het samen vieren. Doet familie ook steeds meer en ben het zelf ook van plan. Ook al liggen de maanden niet bij elkaar; je kunt best twee momenten per jaar pakken om dan die van jou en je man en dan van de kids te vieren. Hoewel ik het soms ook krom vind om in juni nog naar een verjaardag te moeten van iemand die in maart echt jarig was...
    Maar het is een idee. Die twee x per jaar overleef je vast wel en zou er ook zeker voor zorgen dat je man wat taken heeft die dag!

5. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er dan eerder voor kiezen om het anders vorm te gaan geven... en dan alleen de verjaardagen van de kinderen. Gewoon lekker alle boodschappen laten bezorgen. Alles op de keukentafel / aanrecht o.i.d zetten en bij binnenkomst zeggen dat het zelfbediening is voortaan. Tegen etenstijd gooi je een paar blikken unoxsoep in een pan. Pannetje met knakworst ernaast, zak broodjes erbij et voila..

6. sunshineS1976

Stoppen met cadeaus voor de volwassenen vind ik wel een must maar dat krijg ik er hier bij bijna niemand nog door.
    Altijd datzelfde gezeik met wat wil je hebben en groepsapps om een gezamenlijk cadeau te regelen en wie daar dan weer achteraan moet. Ik weet nooit iets zinnigs. Als ik iets wil hebben dan koop ik het zelf gewoon meteen. Je krijgt in feite gewoon terug wat je geeft. Maar dan vaak aan onzindingen. Hier is het nu "in" om maar cadeaubonnen te vragen omdat ze het zelf ook niet meer weten. Nou stop er dan mwe...! Irriteer me dood aan drukke feestmaanden vol verjaardagen waarin we gewoon 150e apart moeten houden voor de cadeaus.

7. pietje1987

Oh enne voor het avondeten doen plastic borden en bestek wonderen ;) en inderdaad gewoon grote pan knakworsten of frikandellen...

8. sunshineS1976

Doen we hier ook. Drie x gedaan en tot nu toe scheelt het vooral heeeel veel geld want mensen eten en drinken veeeeel minder als ze het zelf moeten pakken.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wij vieren enkel de verjaardagen van de kinderen.
    En dan staan ik er ook alleen voor. (Ml moet meestal die dagen werken tot 20.00 vrij vragen kost zijn bonus)
    Maar ik vraag hulp aan me moeder, de oudste en een vriendin.

10. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Probleem is dan weer dat vader en zoon op dezelfde dag jarig is. Mijn dochter in maart en ik in november dus echt samen vieren kan alleen van vader en zoon. En dan hou ik nog dat we dan veel aparte verjaardagen af moeten. Zelfbediening gaat het niet worden. Hou er niet van dat anderen in mijn keuken kastjes en koelkast zit. Overigens goed bedacht maar ik vind dat niet zo fijn.

Als ik alleen de verjaardagen van de kinderen vier is het raar tegen over mijn man lijkt mij dan. En ik weet ook niet wanneer de kleine zich straks laat zien. Voor hetzelfde geld ook op dezelfde dag als broer en vader. Haha zou wat zijn.

Ik zat er zelf aan te denken om de zondag na een verjaardag te zeggen als je wilt kan je komen voor een kopje koffie en een stukje taart en thats it. Ik weet zeker dat de opa's en oma's en zwager/schoonzus en zus/zwager komen en dan vind ik het ook wel genoeg eigenlijk. En dan zouden we wel naar hun verjaardagen gaan als we willen en/of zin hebben en het uitkomt maar niet meer het verplichte

11. pietje1987

Ik zet vaak pakken drinken gewoon op een tafel neer (heb een opklapbare tafel, model behangtafel, smal en lang) en daar staat alles op van drinken tot bekers...

En wij vieren regelmatig onze eigen verjaardagen niet, mag je toch zeker zelf weten ;)

En verjaardagen die je af gaat... Tja... Dat is een eigen keuze en je kunt er ook voor kiezen om op zo'n verjaardag eens lekker op je kont te blijven zitten ;) zo te lezen doen ze dat bij jou ook!

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Maar ik vier de beide verjaardagen in 1x.
    Ze schelen 11 dagen

Naar verjaardagen gaan we zelden, ik spreek liever een andere keer af. Want ja, dan kunnen eindelijk lekker bijkletsen.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik doe al bijna 20 jaar niets meer aan mijn verjaardag. Ik ben dus nog immer 25 lentes jong en voel me fantástisch! Ik kan het van harte aanraden.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jullie brengen me op ideeën dames! Stoppen met de verjaardag van de kinderen zou ik niet zo heel snel doen, maar de volwassen verjaardagen zou ik wel mee stoppen als je het niet meer ziet zitten.

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier ook altijd gestres tot we besloten het elke keer hetzelfde te doen, de vrijdag ervoor gaan mijn man en ik samen een tafel voorbereiden met hapjes etc en de dag zelf is het van 11-15 uur alles op tafel incl soep en stokbrood als iedereen weg is alles in de vaatwasser stofzuigen dweilen en om 4 uur is alles klaar.

Grote verschil is nu dus dat we alles samen doen, we een vaatwasser hebben, ik het alles zelf maken wat losgelaten heb en we de avond voor onszelf hebben...

Hier vragen we alleen nog wat kleine cadeautjes geen geld in principe om te voorkomen dat je het iedere maand teruggeeft. Wel hebben we echt de afspraak als we geld krijgen voor verjaardag we het aan onszelf besteden, dat schiet er meestal bij in...

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Prima toch?

Ik twijfel ieder jaar weer of ik m'n verjaardag vier, maar vind t uiteindelijk meestal ongezellig om t niet te doen.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij gaan met de volwassenen gewoon lekker uit eten met verjaardagen. Alleen de kinderverjaardagen worden nog wel uitgebreid gevierd op de dag zelf, maar óók dan gaan we vaak met z'n alleen een dag weg of zo. Ik heb sowieso altijd een gruwelijke hekel gehad aan dat burgerlijke verplichte zitten in een kring met soep en broodjes, afschuwelijk! 😅😅😅 Dus ik zou idd de volwassen verjaardagen laten vallen buiten jullie eigen gezin om en voor de kinderverjaardagen lekker eten/boodschappen laten bezorgen....wegwerp servies en klaar is kees. Je moet het natuurlijk ook niet onnodig moeilijk maken. 😉

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij vieren onze eigen verjaardag niet, alleen die van de kids. Die zijn dan ook nog eens binnen 4 weken na elkaar jarig dus vieren we samen. Naar kinderverjaardagen ga ik altijd. Volwassenen die hun verjaardag vieren skip ik wanneer ik geen zin, maar vooral tijd heb.

Als ik alle verjaardagen van volwassenen af zou gaan lopen dan heb ik echt nergens meer tijd voor en nooit meer gewoon een weekend lekker met mnd gezin.

Soep met broodjes op een verjaardag herken ik overigens helemaal niet. Wij vieren het bv van 13.00 tot 16.00 en dan klaar. Dan is het voor de kids ook echt mooi geweest.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier vieren we alleen die van de kinderen, Juist om die reden ik heb geen zin om continu rond te moeten rennen, nou liggen onze kinderen vlak bij elkaar dus misschien dat we ze dit jaar wel gezamelijk doen..

Naar verjaardagen gaan wij ook niet.. waarom niet? veel te druk, veel te veel gedoe, (al zou dat nog niet eens zo'n probleem zijn) en er word mij teveel geroddeld over anderen van de familie op die dagen.. Dus daar heb ik gewoon geen trek meer in. Ik bel wel stuur een kaartje en ga een keertje daarna ergens gewoon gezellig langs..

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt :x

Ik ben ook altijd puin aan het ruimen en heb er totaal geen plezier aan, dus wij hebben sinds verleden jaar al besloten onze verjaardagen NIET meer te vieren, we vieren vanaf komend jaar dan alleen nog maar de verjaardag van ons zoontje en in de toekomst eventueel ander kindje.

Ik ben in Maart jarig en mijn man in April (zit 1,5 maand tussen) en we waren elke keer rond de 100 Euro aan spullen kwijt (dus 200 Euro in 2 maanden!) en het was een grote puinhoop, wij renden ons de benen onder de kont uit om het iedereen naar de zin te maken en als ze weg waren dan was er een bom ontploft.
    Kon er ook echt niet meer tegen. Dus besloten daarmee te stoppen, mijn schoonouders, schoonbroer en schoonzus zijn nog welkom en verder niks.

Dadelijk voor de kleine vind ik het wat anders maar goed, dat is 1 keer per jaar en voor een kindje kun je niet zeggen niks meer te doen vind ik persoonlijk.

Dus nee, ik vind het zeker niet raar als je besluit te stoppen met jullie verjaardagen.

Deel Deze Pagina