Make-up tips uitwisselen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohh, heerlijk onderwerp!

    Ik denk dat bij een goede make up het met name belangrijk is dat je gezicht goed schoon is, dus daar let ik altijd heel erg goed op (maar dat doen jullie waarschijnlijk ook, maar ik dacht; ik meld het maar ff ;)). Ik gebruik zelf dagelijks een foundation van Clinique, misschien wat duurder, maar omdat ik sproetjes en donkere kringen onder mijn ogen heb (gouden tip is welkom!) gebruik ik deze het liefste.

    Daaroverheen gaat een poedertje, gewoon om niet te glimmen. Wat ik ook altijd doe is een beetje poeder op mijn oogleden tegen het glimmen, perfect als ik oogschaduw ofzo opdoe, verder meestal een eyeliner, maar als ik geen zin heb gewoon mascara en dan gewoon van de HEMA hoor, prima makeup merk!
     
  2. hebben jullie een fotootje en dat jullie dan beschrijven hoe je het hebt aangebracht. dat vind ik interessant!
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou graag de gouden tip willen voor foundation!
    Ik heb een nogal onregelmatige huid en kan eigenlijk niet echt een foundation vinden die alles mooi egaal dekt (en er toch nog redelijk natuurlijk uitziet) Wie o wie kan mij hier bij helpen? En hoe breng ik deze dan aan? Gewoon met handen uitsmeren of met een speciale pad?
     
  4. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,
    wat een leuk onderwerp zeg,kunnen we nog iets leren van elkaar. ;)

    @Minyweth,ik heb gebruik zelf al heeel lang de foundation van l'oreal,true match en dan nummer w7,ik heb zelf een beetje een donkere huid(wel blank hoor)en deze vind ik echt superfijn,ik breng m gewoon met mijn handen aan,perfect gewoon.
    Ik heb zelf last van pigmentvlekken in mijn gezicht(zwangerschap)en deze zie je bijna niet...

    Mascara heb ik ook altijd van l'oreal Intensifique,andere heb ik ook geprobeerd maar vind ik niet fijn alleen die van Gosh gaat ook nog wel.
    Lippenstift maakt me niet zoveel uit wat voor merk,meestal alleen maar in het weekend.
    Verder heb ik ook de Parels van de Hema,ook niet meer weg te denken uit mijn beautycase.
    Nou hoop idd ook wat tips mee te krijgen..

    Groetjes...-x-
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier ook iemand van de makeup!
    met een paar dingetjes kan je er binnen 10 minuten weer stralend uit zien.
    sowieso gebruik ik iedere dag de vloeibare foundation van essence. supergoedkoop.
    tuurlijk zullen de duurdere wel beter zijn maar ik wil er ook geen plamuurlaag op hebben zitten. en als ik hem niet gebruik vragen mensen aan me of ik moe ben dus hij doet zijn werk toch goed genoeg.
    dan een bruin oogpotloodje op het onderste ooglid. ook aan de binnenkant. en dan zet ik ook een klein streepje op het bovenste ooglid maar dan alleen aan de buitenkant zeg maar.
    als ik uitga, of iets speciaals ofzo dan pak ik een zwart potlood, maar voor overdag vind ik bruin wat subtieler.

    soms gebruik ik ook oogschaduw, dat kunnen meerdere kleuren zijn,ligt eraan wat ik ga doen en wat ik aan heb die dag.
    o en uiteraard nog mascara, ik zweer bij lash architect van loreal.
    dan nog een heel klein beetje blusher, maar een klein vleugje hoor!

    tot slot soms een beetje lipgloss en klaar zijn we.

    hhmm als ik het zo teruglees dan lijkt het heel veel, maar het valt reuze mee als je het ziet.
    helaas lukt het mij niet om foto's te plaatsen.

    mijn ervaring met makeup is dat je als van alles een klein beetje gebruikt je al een mooi resultaat kan hebben.
    en als je niet weet wat mooi is bij je gewoon lekker experimenteren en oefenen en dan gaat het vanzelf beter.

    leuk topic!

    joyce
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    ikheb trouwens laatst mezelf verwend met een make-up van lancome (betekend trouwens leef lang! hihi) een soort mousse, zit in een potje, op zich wel lekker, maar heel poederig, je moet er wel een vette creme onder doen, volgende keer ga ik ook die true match van loreal eens proberen (eerste tip is binnen :D thanks) want ik heb ook nogal wat pigment vlekken van de zwangerschap.

    heb ook laatst een soort foundation kwast van lancome gekocht, daar mee veeg je het heel subtiel uit, nadat je het met je vinger heb verdeeld zeg maar, zodat het niet zo in je rimpels blijft liggen (en die heb ik :rolleyes: )
     
  7. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    waar gebruik je nou die parels voor van de hema en hoe breng je die aan
     
  8. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had nog een vraag als ik rouge op breng op me wange beetje van die oranje 8tige kleur vind ik altijd mooi maar ik brenghet meestal verkkerd op dan is het ook niet mooi iemand nog tips
     
  9. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    True match ga ik denk ik ook maar eens proberen!
    Ik heb nu de foundation en poeder van rimmel (stay matte heet die volgens mij :(: ) Ben wel redelijk tevreden over deze, maar volgens mij kan het beter.

    Ik heb eens gelezen in een beauty-blad, dat je sowieso eerst een cremepje (liefst vette creme) op je gezicht moet aanbrengen vóórdat je er foundation op doet. Zo smeert de foundation beter uit voor een mooiere look (geen strepen of vage vegen etc.) Het verdeeld zich zo beter. Moet zeggen dat bij mij de foundation ook mooier zit als ik eerst een cremepje op heb gedaan (dove).

    Oja, nog een tip: om de mascara goed op de wimpers aan te brengen, moet je eerst met een grote poederkwast de restjes oogschaduw (of een beetje poeder als je geen oogschadus gebruikt) over je wimpers uitvegen. Zo pakt de mascara beter je wimpers en heb je minder kans op klonten.
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Voorheen gebruikte ik foundation om mn pigmentvlekken te 'verbergen', resutaat was dat ik n dikke laag op moest brengen, wilde ik t niet meer zien, en dan zag het er natuurlijk niet meer natuurlijk uit.. Haha wat n zin btw :) . En nu doe ik alleen mascara op als ik n feestje oid heb. Voor de rest nooit eigenlijk.. Ben zo mooi van mezelf dus..














    ;) *proest*
     
  11. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou dat is zeg maar een soort poeder en daar krijg je een hele mooie glans van op je gezicht en decollete,niet te veel gebruiken tuurlik.. ;)
    Je brengt m gewoon met een grote kwast aan,ik vind m errug fijn!
    Mijn vriend moet altijd lachen als ik rouge opdoe,gebruik ik ook altijd trouwens,maar ik zorg voor een glimlach op m'n gezicht en dan doe ik de rouge op die bollingen zeg maar en dan zo richting oren,snap je het een beetje,hihi...

    Dames laten jullie het ff weten als je de foundation van l'oreal hebt gebruikt,weet niet of je ook een monsterje kan krijgen want hij is geloof ik 12 of 13 euro en dan is het ook zonde als je m niet fijn vindt,toch..
    Nou succes iig.
    -x-
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Doe je die parels dan over het hele gezicht? Ik dacht dat die als rouge werden bedoeld :) Dat gebruik ik overigens nooit, want ik heb dan het idee dat ik van die enorme wangen aan het kweken ben :)
     
  13. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Als je niet teveel op doet ook?
    Maar dat is idd voor je hele gezicht,je mag ze tuurlijk ook alleen voor je wangen gebruiken doe ik ook weleens hoor,no problemo! ;)
    Ik had parels eerst altijd van Oriflame maar die zijn een stuk duurder en hebben hetzelfde effect dus dan is het makkelijk he! :D
     
  14. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    k ben dol op make up ahhaahahah geen dag zonder zeg maar

    zal een foto maken van mijn ogen!
     
  15. terisia

    terisia Actief lid

    21 aug 2007
    163
    0
    0
    Mooie onderwerp meid.. :thumup:
    Ik maak me ook elke dag op, ik gebruik waterproof mascara en oogpotlood (van de duurste merk), lippenstift gebruik ik ook maar ik heb liever lichte kleur of gewoon glans, en duur hoef het ook niet te zijn zo lang het mooi en goed is. Poeder gebruik ik ook altijd, maar ik heb nog niets goed gevonden...!
    Gebruik iemand een heel goede poeder....? zeg het dan alstublieft, want dat wil ik heel graag ook...duur of goedkoop geeft niet zo lang het mooi en goed is..! :whistle:
     
  16. mijn mascara is al jááren volum' express (waterproof) van Maybeline. veel mensen vroegen aan mij wat voor mascara ik gebruik, omdat je er hele volle wimpers van krijgt, bij mij staat het goed! 8)

    Lasting Finish van Rimmel staat bij mij ook goed, nr 300 (sand) niet te veel dan he! :)

    dus die pareltjes van de Hema staan mooi?s'avonds? gaat het per pareltje of moet je met een grote kwast even 'deppen' ? ;)
     
  17. terisia

    terisia Actief lid

    21 aug 2007
    163
    0
    0
    Gebruik iemand een heel goede poeder....? zeg het dan alstublieft, want dat wil ik heel graag ook...duur of goedkoop geeft niet zo lang het mooi en goed is..!
     
  18. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    k heb een nieuwe foundation van maxfactor komt met de kerst ongeveer in de winkels is een foundation die er uit ziet als een poeder ideaal en ik heb een hele goeie poeder van de hema miss helen ben er dol op :D
     
  19. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    [quote="rach84''}
    dus die pareltjes van de Hema staan mooi?s'avonds? gaat het per pareltje of moet je met een grote kwast even 'deppen' ? ;)[/quote]

    Nou je mag het ook met 1pareltje proberen,hahaha..
    Nee maak maar een grapje,gewoon met een grote kwast en ik gebruik het overdag ook maar niet zoveel als s'avonds,goed spul man! ;)
     
  20. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Sorry meis kan ik je niet mee helpen,ik gebruik alleen foundation en die parels dan.
    Succes iig! ;)
     

Deel Deze Pagina