Make-up tips uitwisselen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Tip:
    om ervoor te zorgen dat je oogschaduw in de loop van de dag/ avond niet vervaagt en goed op zijn plek blijft zitten, gebruik ik een speciale ondergrond. Die is te koop bij de Hema en kost niet veel, maar werkt supergoed!
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Hoe heet dat dan ? Ik heb zoiets nog nooit gezien bij de HEMA. Wel een handige tip !
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Hoe heet dat dan ? Ik heb zoiets nog nooit gezien bij de HEMA. Wel een handige tip !
     
  4. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het heet 'eyeshadow base'. (gelijk even gekeken....)
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Das wel een handige tip renate! Aan het einde van de dag vraag ik me namelijk altijd af waar mijn oogschaduw is gebleven :)
     
  6. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,das idd een hele handige tip!
    Ik heb het niet zo snel met gewone oogschaduw maar wel met glans.die gaat zeg maar altijt in de plooi zitten als je snapt wat ik bedoel?
    Helpt het daar ook tegen?
    -x-
     
  7. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij mij wel.
     
  8. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou dan zal ik m ook eens gaan proberen!
    Bij de Hema hebben ze best wel goede spullen,heb ook al een paar keer de lippenstift gehad van hun(glans)en die vond ik ook wel fijn!
     
  9. ik weet niet of je boven je oog bedoeld of eronder, dit doe ik:
    boven: ik doe mijn oog dicht en trek aan de buitenkant mijn huid mee zodat mijn ooglid strak staat (whaha lijkt wel sexuele voorlichting zo :) ) dan pak ik een goed geslepen oogpotlood en begin van binnen, tegen de wimperrand aan kleine streepjes, niet in één keer. half over mijn wimperlijn, zodat het niet te dik is want dat vind ik niet mooi. als ik aan de buitenkant ben 'beland' trek ik het een klein stukje door zodat mijn oog er een beetje amandelvormig uit komt te zien.
    onder: 2 mogelijkheden: aan de binnenkant van je ooglid, dit staat niet iedereen, ik gebruik vaak lichtbruin hiervoor. het staat wel chique. je krijgt er wel kleinere ogen door.
    of echt onder je oog, dan kijk ik omhoog en trek heel licht een lijntje die ik met mijn vingertop een beetje vervaag.

    tip voor wenkbrauwen: spuit wat haarlak op je vingertop (of wenkbrauwborsteltje) en als je zo je wenkbrauwen mooi vormt blijft het de hele dag zo zitten!
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Thnx Rach 84, ik zal het eens proberen!

    Epileert trouwens iedereen hier zn wenkbrouwen zelf? Ik vind het erg moeilijk om het mooi te krijgen en weet soms niet wat ik weg moet/kan halen. Ik pluk er meestal de haren aan de onderkant en tussen mn ogen uit!
     
  11. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    en als je eyeliner niet gelijk zit kan je het altijd met een wattenstaafje bijwerken.
     
  12. Niet meer actief

    als ik make up op doe is het meestal alleen mascara en als we uit eten gaan of iets anders speciaals dan doe ik ook nog wat oogpotlood lipgloss en soms lippestift op en soms wat babypoeder vermengt met terracottapoeder op mijn gezicht
    mijn make-up is van het merk dior!

    ik heb eigenlijk niet echt tips alleen dat als ik mascara op doe en wat knoei zeg maar dat ik dat met een vochtig wattenstaafje eraf wrijf
     
  13. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Als er iets is wat ik niet kan; is het wel make-up aanbrengen! :oops:

    Hoeveel tips ik ook al heb gelezen in tijdschriften, het lukt me gewoon nooit om het echt mooi te doen. Ik zou trouwens ook niet weten welke kleurtjes bij mij passen..

    Het is niet dat ik de behoefte heb om mij op te maken, maar soms, als we weggaan of speciale gelegenheden zou ik het wel eens willen doen, om er toch een beetje specialer/anders uit te zien.. Maar hoe?

    HEEEEEEEEELP! :)
     
  14. Niet meer actief

    mischien moet ik me wel schamen, ik heb me nog nooit opgemaakt, hou er niet van
    ik zeg altijd: make-up is voor mensen die het nodig hebben :D
    haha grapje hoor niet boos worden.
    Nee maar serieus ik kreeg in het verleden altijd van mannen te horen: jij ziet er zo natuurlijk uit, de meeste vrouwen verbergen zich achter bergen make-up, en dat heb ik toen als een groot compliment opgevat en ben daardoom nooit gaan denken om me ook maar eens een keer op te maken.
    Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat moet hihi, dus van hier uit geen tips helaas.
     
  15. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Lentefee: :) Heb dat ook al gehoord van mensen, vond het een heel mooi compliment! Waar ik trouwens ook bang voor ben, is dat eens je naar buiten bent gegaan met make-up en je zag er schitterend uit, dat je niet meer zonder kunt, omdat de mensen je op 'je mooist' hebben gezien!

    Vind mezelf niet knap, maar als ik mezelf opmaak, vind ik me ook niet knapper, dus blijf ik maar van mijn gezicht af zolang niemand me duidelijk kan zeggen wat me staat of niet! :)
     
  16. Niet meer actief

    Virginie, je bent mooi als je jezelf bent :D
    nee maar echt waar kreeg jij dat van mannen of vrouwen te horen dan?
    Ik dus echt van mannen, schijnt dus dat mannen het helemaal niet mooi vinden al die make-up, ze houden over het algemeen van vrouwen die naturel zijn.
    (ik zeg: algemeen, er zijn ook mannen die van vrouwen houden die zo dun zijn dat ze zich achter een lantaarnpaal kunnen verstoppen hihihI)
     
  17. Niet meer actief

    he grappig ik zie een artikel erover staan op internet, uit de telegraaf:

    Mannen houden van naturel
    AMSTERDAM - Zwartomrande ogen en een knalrode mond. Voor velen het toonbeeld van een perfecte make-up. Maar een secuur opgemaakt gezicht kost de nodige inspanning; crèmetje hier, poedertje daar en vooral niet uitschieten met de lipliner. De make-uppoespas is aan mannen niet besteed. Zij zien vrouwen liever naturel, zo blijkt uit Engels onderzoek.

    ------------------------------------------------------

    en uit een ander onderzoek:

    Hoeveel vrouwen durven 's ochtends de deur uit zonder een laagje fond de teint en een lijntje onder de ogen? Kijk eens rond op het werk of in de supermarkt en je zal zien dat het er niet veel zijn. Nochtans blijkt uit een Amerikaans onderzoek dat mannen een vrouw zonder make-up veel aantrekkelijker vinden.

    --------------------------------------------------------

    weg die lipstiften, oog schauw etc, dames jullie zijn mooi van jezelf :D
     
  18. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Zoals ik :D :D
     
  19. Niet meer actief

    nee wup, alleen sidonia is zo dun :D

    [​IMG]
     
  20. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    je hebt ook een verschil tussen opmaken en schilderen he! Een beetje mascara en wat foundation bijvoorbeeld kan heel natuurlijk zijn. Mijn vriend ziet niet eens dat ik me heb opgemaakt omdat het allemaal heel natuurlijk is. En dat kan juist heel mooi zijn. Je hebt ook van die vrouwen die smeren hun hele gezicht vol ja dat vind ik ook niet mooi!
     

Deel Deze Pagina