Make-up tips voor roodharigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik heb even wat make- up tips nodig :) Ik ben roodharig en vind het lastig om daar de juiste make- up bij te vinden. Ik gebruik al jaren dezelfde kleuren (bruin, bruin en nog eens bruin) en vind het een keer tijd worden voor wat anders. Wat raden jullie aan qua oogschaduw? En ook ben ik op zoek naar een geschikte kleur wenkbrauwpoeder. Wie heeft er tips? ;)

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk dat het ook ligt aan welke kleur ogen je hebt.
    Maar als ik google, kom ik best veel tips tegen.

Ik ben zelf overigens niet roodharig ;)

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ja klopt, op google is wel wat te vinden maar zou graag van andere roodharigen willen weten wat zij gebruiken qua make- up. Heb trouwens groene ogen en een blanke huid met sproeten ;)

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wel mooi, roodhaar met groene ogen.
    Mijn dochter heeft rood haar, blauwe ogen en sproeten.....maar nog te jong voor make up haha.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb gezerfd rood haar, maar groene ogen en ook sproetjes. Ik gebruik een middel bruin als wenkbrauw potlood. Voor de rest zwarte mascara en een beetje eyeliner. Ik ben niet zo van de oogschaduws enzo

6. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Aahh wat leuk!! Vind dat altijd superschattig van die kleintjes met rood haar. Mijn zoontje heeft blond haar, maar wie weet is ons toekomstige ukkie wel gezegend met rood haar ;)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier blauwe ogen maar wat mij goed staat is:
    Brons
    Blauw
    Groen
    Licht paars
    Zilvergrijs
    Groen met de naam 'enchanted forest'

Hou zelf van zo naturel mogelijk. Heb dus niks op mijn huid en lippen. Soms als ik bleek zie een klein beetje blush.
    Ogen doe ik: oogschaduw ( niet altijd), oogpotlood onderste lijn, een zwarte liner bovenlijn en mascara. Verder met een kastanje bruin/chocolade bruine potloden teken ik wat over mijn wenkbrauwen.

Wat ook leuk is mocht ik in de stemming zijn voor lippenstift dan doe ik van die lippenstift een beetje op mijn vinger en klop dat op mijn jukbeenderen als blush. Staat echt leuk omdat je de kleuren zo hetzelfde houd. ( tenzij je zwart gebruikt :p )

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zeg paars bij groene ogen heb een vriendin met rood haar en groene ogen en paarse make up staat haar erg leuk altijd

9. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Vind turquase of petrol altijd mooi bij roodharigen...

10. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bruin en licht in 1 doosje van Hema.
    Verschillende groen tinten.
    Goud
    Verschillende bruin tinten.

Paars vind ik persoonlijk niks.

Rood haar groene ogen en lichte huid hier

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Laat eens een goede kleurenanalyse doen, dan weet je in 1 klap wat wel of niet mooi staat en het is het echt waard! Roodharigen zijn vaak lente-types (maar niet altijd). Google maar eens. Je make up moet heel natuurlijk zijn, niet te zwaar, met.oranje, gele, gouden of oranje ondertonen, vermijdt roze ondertonen. Heldere, warme en lichte kleuren. Denk bij foundation aan goud-beige, blush, perzik, goud, koraal, en lippenstift oranjerood, koraalrood, of naturel.

Voor je ogen lichte en heldere kleuren, zoals zacht blauw, turkoois, zacht groen, of goudachtige tinten. Vermijdt paars en zilvertinten.

12. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
  13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aubergine kleurige lippenstift in de winter staat heel sexy bij roodharigen en je ogen alleen aangezet met een dun zwart vervaagd lijntje onder je ogen en flink wat lagen mascara.
    Dus je lippen laten knallen en je ogen niet zwaar opgemaakt

14. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb een paar jaar geleden een make-up workshop gehad met kleine kleuranalyse. Er zat een meisje in het groepje met rood haar, sproeten en blauw/groene ogen. Ze adviseerde haar om groene oogschaduw te gebruiken. Wow, dat stond mooi!!! Ze had zelf nooit groene oogschaduw gekozen maar haar ogen leken daardoor nog feller! Paars kan ook mooi zijn bij groene ogen, al weet ik niet of dat een mooie combi is met rood haar. Ik heb zelf groen/ blauwe ogen en donker haar. Met paarse oogschaduw komen mijn ogen veel mooier uit. Let wel op dat je goed gepigmenteerde oogschaduw heb, anders lijkt het of iemand je een blauw oog hebt geslagen na een uurtje. Alleen een oogpotloodlijntje net boven je bovenwimpers in de kleur groen of paars heeft al een sprankelend effect!

15. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Thnx Ladies voor jullie tips!! Daar kan ik zeker wat mee :D

Deel Deze Pagina