Make-up tips

Discussion in 'De lounge' started by Alita, May 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Sheann, ja lastig is dat..
    Sowieso ff je make-up kwastje afkloppen voor je het aan brengt (maar dat doe je waarschijnlijk al..)

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zie ze wel eens poeder dikker opbrengen en zo zou je de overtollige oogschaduw naderhand makkelijk kunnen weghalen...

Maar ik heb hier zelf geen last van eigenlijk....je ozu ook de oogschaduw wat vochtig kunnen maken voor het opbrengen?

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Je kunt ook een tissue onder je ogen leggen, zodat het je gezicht wat bedekt, maar het is denk ik wel lastig om met 1 hand te moeten kwasten met de oogschaduw... wie weet baat oefening kunst?

4. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Ik heb er ook niet heel veel last van maar vroeg me af hoe anderen dat deden.
    Meestal haal ik het weg met een droog wattenstaafje.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dit zou ik wel afraden voor overdag... Krijg je vaak echt een maskergezicht van.
    Overdag gewoon 1 dun laagje foundation en poeder.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ow en als je foundation op is en je hebt een tube/plastic flesje/potje openknippen, zo kan ik er vaak nog wel een week of 2 langer mee doen want er zit nog onwijs veel in!!

7. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik gebruik mascara van Medusa's Make up Ooit eens bij een bestelling gekregen maar het is ideaal spul!

Waterproof maar als je onder de douche staat rol je het er af dus niet als nog een clowns masker :p

Verder gebruik ik niet veel... Soms eens wat oogschaduw maar ben eigenlijk te lui voor make up ;)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    geen oogpotlood op dat randje onder je oog doen (dus niet onder je wimpers, maar dat stukje wat je eigenlijk juist zo mooi kunt opmaken) daar raken je traanbuisjes van verstopt... is killing, vooral voor lensdragers...

9. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ooo nog iets..
    Als je je gezicht schoonmaakt, maak je watjes eerst nat en doe dan pas een beetje reinigingsspul erop, dan heb je minder nodig!

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel

En daarna ook nog eens met een wattenschijfje met lotion over je gezicht gaan! Je zal verbaasd zijn over de resten make-up die je daarna alsnog op je wattenschijfje aantreft!!! ;)

11. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

Mar 10, 2009
    606
    2
    18
    Hier heb ik dus ook last van!

12. soppie

soppie Bekend lid

Mar 31, 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL

weghalen met een wattenstaafje?

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    voordat ik foundation op doe, doe ik eerst een dagcreme op, dan een primer, dan foundation en dan blush. OP mijn ogen eerst base en dan oogshaduw. met mijn wimpers gebruik ik altijd een wimperkruller

14. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Leuke topic!

Heeft iemand misschien ook de ultieme mascara tip?

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

De mascara wordt dan meer vloeibaar lijkt het wel, en is veel makkelijker op te brengen :)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben echt helemaal weg van falsies van maybeline, die roze zeg maar. Echt top, zeker als je lange wimpers hebt. Het wordt super mooi en het voelt niet zo zwaar.

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    hier een visagiste dus genoeg tips :p
    Maar een duur uurtarief whahahaaahhaha, neej hier wat gratis tips ;)

ehm....een goede tip vind ik om foundation te mengen met dagcreme voor een natuurlijk effect

je wenkbrauwen kammen met een wenkbrauwkrammetje (ziet eruit als een mascaraborsteltje)
    alle haartjes die boven de natuurlijke rand steken kun je korter knippen.

Een wit randje onder de ogen (in het natte) met wit oogpotlood zorgt voor een wakkerder effect net als een lichtere foundation/camouflage onder de ogen, met name net onder de buitenste ooghoeken

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    las net iets over de ultieme mascara tips

1. na 3 maanden gaat hij steeds meer klonteren en wordt het rommeliger

2. krul eerst de wimpers en zorg vooral dat er geen oude resten mascara opzit

3. toch nog een klontje = doorkammen met een schoon wenkbrauw/mascara borsteltje

19. Alita

Alita Niet meer actief

weet je mascara is zo persoonlijk...

Ik heb altijd moeite om de juiste te vinden want ik heb lange wimpers...als ik het net opdoe is het erg mooi maar naderhand hangen mijn wimpers ze zijn gewoon te zwaar.

20. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    make-up kan je gemakkelijk verwijderen door eerst in te smeren met vaseline, en daarna met een nat washandje alles weg halen.

Van een beauty programma op tv (so thijs) kreeg ik als tip om je oog potlood eerst even door vuur van aansteker moet halen, dan even wachten en dan opbrengen, je oog potlood blijft dan de gehele dag zitten.

lippenstift op doen, daarna op een tissue bijten en dan weer lippenstift op doen, blijft het ook langer zitten.

Share This Page