Make-up tips

Discussion in 'De lounge' started by Alita, May 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Ik kon nooit de goede kleur foundation vinden.
    Dus meng ik op mijn hand 2 kleuren tot ik de goede kleur heb met een beetje dagcreme. Vind ik veel fijner aan voeler dan zonder creme.

Op de wenkbrauw borsteltje doe ik altijd wat haarlak zodat die ook zo blijven staan (af en toe heb je van je vervelende haartjes!)

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ben lensdrager, heb hier nooit problemen mee gehad.

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je mascara aanbrengt onderwijl je borsteltje heen en weer bewegen (van neus naar oor zeg maar) dan heb je veel minder haartjes die aan elkaar plakken!
    Geen zin om dure doekjes/producten te kopen om je make up er af te halen. Koop de snoetenpoetsers van de aldi en doe het daar mee! Ik doe het al tijden en die dingen zijn echt perfect! (tja je krijgt er zelfs stift mee van Wendy vingers af dus....)
    En het is voor kindertoetjes gemaakt dus prima voor je huid (die van kruidvat zijn minder goed...en die van switzal...tja..weet niet of je die geur de hele tijd om je heen wilt :p)
    Hardnekkige pukkels? benzoylperoxide 5% werkt als een tierelier! (Mag er NIET mee in de zon dus ik smeer t savonds op de plekken waar ik acne heb...Kan je kussensloop of kleding bleken) Was vroeger op mn kin en kaak net een krentenbroodje en nu na n maandje is er bijna niks meer behalve de week voor dat opoe komt vervelen.

Nog n leuke tip voor de geintereseerden: Youtube staat BOL van de make up tips en how to's! :D

4. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Handig al die tips:D:) Ik heb nog geen tips.. Ga nog even nadenken of ik iets anders doe haha;)

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Een Fan brush! Die zijn ideaal om oogschaduw onder je ogen/op je wangen weg te halen. (Zie afbeelding)

En als je een foundation hebt gekocht die toch iets te donker blijkt te zijn, meng 'm (op je hand) met een witte foundation (ff googlen), dan wordt -ie een tintje lichter.

6. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Dit doe ik al jaren en het blijft echt de hele dag zitten!

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    ik breng mijn foundation altijd aan met een foundationkwast, dan wordt het mooi egaal en niet zo'n dikke plak.
    ik gebruik All about eyes van clique, dat werkt de blauwheid weg en zorgt dat het licht weerkaatst dus vallen eventuele wallen etc minder op.
    groene concealer voor rode plekjes onder je foundation aanbrengen zorgt dat de roodheid geneutraliseerd wordt en dus minder of niet opvalt zonder het dicht te moeten plamuren.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Groene concealer is toch alleen voor mensen met een hele rode huid en/of roodharigen?? Correct me if I'm wrong... I'm here to learn :D

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik haal mijn make-up altijd weg met zwitsal babyolie. Zelfs de mascara krijg ik er dan heel goed vanaf. Daarna wel even een wattenschijfje met tonic.

10. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Even je vinger in je mond doen en dan met je lippen rond je vinger hem er weer uittrekken zeg maar, als je je lippenstift hebt aangebracht.
    Krijg je geen lippenstift op je tanden.

11. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Zo heb ik bijna mijn potlood in de fik gezet LOL er gebeurde niks en ineens floep weg potloodpunt hahahahahahaha..
    Nog een tipje.. bedacht ik gisteren.
    Voor het slapen gaan sudocreme onder je ogen doen.
    als je wakker wordt de restjes uitsmeren en voïla je hebt geen donkere kringen en de rimpeltjes zijn weg en wordt egaler :)

12. Alita

Alita Niet meer actief

Heb ooit eens op tv gezien dat je vaseline op je ogen moet smeren dan krijg je geen rimpels...

Dat van de sudocreme likt me wat minder lekker dat stinkt zo?

13. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nee toch? Het is toch om rode plekjes mee weg te werken? Groen neutraliseert rood. Tenminste in het kappersvak wel.

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Nee valt wel mee. je moet ook niet een dikke laag doen ;)
    Vasaline voelt vies. ook geprobeert was ik niet happy mee.

Maar Ladies die de tip gaven van de mascara onder de warme kraan! HE-LE-MAAL goed!!!!!!!!!! mijn wimpers gaan veel beter uit elkaar staan en blijven ook staat zoals het hoort i.p.v in zakken. dat was altijd het probleem vanwege lange wimpers.

15. Alita

Alita Niet meer actief

huh die snap ik niet....alleen omdat je je mascara onder een warme kraan houdt blijven nu jouw`n wimpers beter staan:cool: Dat heb ik wel als ik de winperkruller gebruik met fohn.

Ik vindt vaseline niet vies, ik gebruik het al voor mijn eczeem;)

16. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Tips heb ik niet, de meeste zijn geloof ik al gegeven (degene die ik ken dan). Maar heb wel een vraag?
    Weet iemand waar ik een make-up palet kan kopen? En dan bedoel ik er eentje met bv 80 tot 120 kleuren oogschaduw?
    Via internet kun je ze bestellen maar worden die ook ergens verkocht? Nooi gezien bij bv een drogisterij.

17. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Serieus?
    Hmmm, dan moet ik dat vanavond maar eens proberen!

Word helemaal gek van die blauwe vegen onder mijn ogen... Krijg het ook niet weg...
    Ja als ik een kwartier met thee zakjes op mijn ogen ga liggen, maar omdat nou elke dag te doen vind ik een beetje te veel :D

18. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik heb tig kleuren met oogschaduw maar ben meer een eye liner persoon zegmaar.

ik maak een wattenstokje nat onder de kraan, haal die door mn oogschaduw heen en trek daarmee een lijntje.
    blijft de hele dag zitten, en de kleur word veel intenser!
    kan dus ook met alle kleuren!

Wat ik echt niet mooi vind is blauwe mascara...

19. Dana

Dana Niet meer actief

ik ga sudocrem vanavond eens uitproberen onder mijn ogen, ik vind vaseline ook te vet en vies aanvoelen, alsof mijn huid dan niet meer ademt of zo.

die mascara tip is ook geweldig, bedankt!

20. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    wimperkrullen??? moet ik eens gaan gebruiken.. dan prikken mij de wimpers in mijn wenkbrauwen heb het vaak genoeg geprobeert.
    Mascara wordt droger he.. dus ja duhh dan plakken je wimpers aan elkaar..
    Maar goed, ga niet eens uitleg geven. helemaal geen zin in.

Share This Page