sparen voor nichtjes

Discussion in 'De lounge' started by emje, May 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

Mijn zus zit op dit moment in een moeilijke situatie. Ik wil vanwege haar privacy niet in details treden maar financieel heeft ze het niet makkelijk en dat gaat zeker nog wel een paar jaar duren. Nu heeft ze 2 kinderen van 3 en 6 maanden. Ik zou heel graag een 'klein' bedrag per maand sparen voor me nichtjes zodat ik kan helpen in de kosten van eventueel kleding of school van me nichtjes. nu vroeg ik me af of het slim is een spaarrekening te openen. heeft iemand hier ervaring mee? heb je dan toestemming van de ouders nodig? en hoe zit dat met belastingen? of is het misschien beter hier thuis geld in een spaarpot te doen elke maand en daaruit me nichtjes helpen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

wat lief van je. Jij kunt altijd een spaarrekening openen hoor, dan zet je die op jouw naam.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Ik zou dat laatste doen. In een spaarpot en geld toestoppen wanneer dat nodig is.

Of op je eigen rekening een extra spaarrekening openen.

Super lief van je trouwens. ik geloof in Karma en dit ga je natuurlijk zeker 100% terug krijgen.

4. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat super lief van je.

Ik zou het in een spaarpot doen ipv een rekeing op hun namen, voor het geval ze te maken heeft/krijgt met uitkeringen en schuldeisers

5. emje

emje Niet meer actief

bedankt voor de reacties meiden. ik denk dat ik het via een spaarpot ga doen en haar zo ga proberen te helpen. een spaarrekening op mijn eigen naam dan ben ik bang dat ik op een gegeven moment problemen krijg met de belasting omdat wij natuurlijk ook sparen voor onszelf en voor onze eigen dochter.

als ik een spaarrekening open op de naam van een van mijn nichtjes dan heb ik denk ik de toestemming van mijn zus nodig echter denk ik niet dat ik die krijg omdat ze vind dat ze zelf voor haar kindjes moet kunnen zorgen. ik snap dit wel en vind het ook erg goed van haar. ze is ook door omstandigheden in deze situatie gekomen waar ze zelf weinig aan kan doen. ze zal nooit uit zichzelf hulp vragen. echter hou ik ontzettend veel van haar en ook van me nichtjes en wil dat ze het goed hebben.

dus ik denk dat ik gewoon thuis in een spaarpot spaar en haar help waar ik kan. ze zal hier erg blij mee zijn ookal vind ze zelf dat het niet nodig is. ik ken haar goed genoeg daarin ;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Je bent je gewicht in goud waard.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou ook de tweede optie nemen. inderdaad erg lief van je. een dikke pluim.

8. emje

emje Niet meer actief

voor mij is het gewoon normaal dat ik me zus en me nichtjes help in een moeilijke tijd. ik weet dat ze voor mij hetzelfde zou doen als ik in haar situatie zou zitten.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Super lief van je.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113

Ik ook. Absoluut

11. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    wat je ook kan doen dat is een spaarplan.
    kun jij gewoon openen en jij hebt alle toegang er voor, maar alles gaat automatisch en er zit een betere rente aan vast. Het kan ook op hun eigen naam.. voordeel van een spaarplan is dat schuld eisers en aanverwante zaken er niet bij mogen ;) ( afgeleid van andere reactie's)
    Dit heb ik toen direct gevraagd bij het openen ervan.
    Hier waren wij ook mee bezig voor onze meid en was echt aantrekkelijk om het te doen.
    Helaas moesten we ermee stoppen :(:(

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heel erg lief van je hoor..zou ik ook zo gedaan hebben voor mijn zus. een spaarpotje lijkt mij de beste "oplossing"

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo lang jij geen enorme bedragen spaart kan je dat gewoon op ene. Spaarrekening doen en je kan ook een internerspaarekening kopen aan je eigen bankrekening en dat kost je niks

Maar je krijgt wel rente

En km vindt het super wat je doet

14. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Waarom open je op je eigen naam geen spaarrekening voor hen, dus zelf een tweede spaarrekening. Dan ontvang je nog een beetje rente ook. En wat er op jouw naam staat daar kunnen haar schuldeisers niet bij.

Share This Page