Make-up voor beginners

Discussion in 'De lounge' started by Anniek88, Feb 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb afgelopen zomer een mini-cursusje gevolgd bij een visagiste. Veel visagistes bieden dit aan; als vriendinnenuitje of gewoon privé voor jezelf. Kostte 40 euro voor 2 uurtjes geloof ik. Ze heeft mij een basismake-up geleerd voor elke dag, en een avondmake-up om net wat meer mee uit te pakken. Ze heeft gewerkt met de make-up die ik al had, en advies gegeven over producten en merken.
    Ik vond het heel fijn, dus misschien ook wat voor jou als de contactberoepen weer open mogen.

Daarnaast heb ik veel filmpjes gekeken op youtube. Als je zoekt op basis make up voor beginners vind je zo al een hoop filmpjes. Ook wordt er vaak advies in gegeven over producten die je kan gebruiken.
    Xelly Cabau vind ik altijd leuk om naar te kijken.
    Voor foundation en concealer moet je wel de juiste kleur hebben die bij jouw gezicht past. Als je huid meer gelig is moet je voor een gele ondertoon gaan, als je huid meer roze is dan voor rozere tinten. Als je dat zelf lastig vindt zou ik daar even hulp bij vragen in bijvoorbeeld kruidvat (of als winkels weer opengaan bij douglas of ici paris).
    Van de drogistmerken vind ik (en de visagiste) catrice heel fijn, en revolution. Maar t is allemaal een beetje vergelijkbaar wat betreft kwaliteit als je t bij de drogist houdt. Daar kom je in ieder geval al een eind mee...
    Deze foundation en conceiler had de visagiste geadviseerd, en ik vind ze inderdaad heel fijn

Attached Files:

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik gebruik nu alleen make-up van Creative cosmetics. :thumup: Dat zijn allemaal poeders en dat is de enige make-up waarbij je absoluut geen kleurverschil ziet met mijn eigen huidskleur.

Dus ik gebruik:
    Groene en roze consealers
    Retoucher
    Foundation
    Bronzer
    Blush
    Mascara ( niet op mijn onder wimpers.)
    En soms wenkbrauw poeder.

Kanarie likes this.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Thanks voor de tip maar ik durf dat soort dingen echt niet. Het is echt iets voor mij om dan per ongeluk in m’n goede oog te komen met die schaar en nou ja, dan heb ik dus niks meer om mee te kijken :)

Muisje2016 and marina kl like this.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Bij die for je die je plaatst: welke kleur zou dan voor mijn huid goed zijn? Ik heb altijd van Primark maar ja dat kan nu niet meer eventjes. Zie foto’s.

Attached Files:

5. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

May 17, 2019
    559
    351
    63
    Female
    Ik gebruik foundation, concealer, mascara en bronzer. Als ik zin heb ook nog oogschaduw maar dat ligt aan mijn bui....:rolleyes:
    Ben er denk ik 10 minuten mee bezig per dag....

6. DeniseMK

DeniseMK Actief lid

Sep 14, 2018
    110
    54
    28
    Female
    Ik ben zelf heel erg fan van lingerie de peau van Guerlain. Hij is niet goedkoop, maar hij heeft echt een enorm fijne structuur. Ik wil absoluut geen dikke laag aanbrengen op mijn gezicht, maar het wel net even wat egaler maken. Daar vind ik deze foundation echt het allerbeste in. Hij is heel vloeibaar en dun, makkelijk aan te brengen met je vingers, je ziet het niet zitten en misschien nog wel het allerfijnste; hij kleurt mee met je gezicht! Uiteraard moet je wel kijken voor een tint die het meest bij je huidskleur past, maar de foundation zelf past zich ook nog aan aan jou. Verder dek ik hem wel af met wat poeder van MAC, maar ook geen hele dikke laag. Wat blush op de wangetjes, en eventueel met bronzer je kaaklijn en jukbeenderen wat benadrukken. Mascara op en je hebt een hele natuurlijke look, maar wel fris en verzorgd!

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    D
    at is op een foto heel lastig te zien. Je kan op je handrug testen bij t kruidvat. Die foundation waar ik een foto van geplaatst heb is een goede matig dekkende, smeert goed uit. Ik heb ook veel duurdere merken gehad, maar vind deze ook echt wel prima! Ik meng het meestal zelf met een beetje dagcreme zodat het makkelijk verspreidt en goed uitsmeert. Ik gebruik ook echr niet veel, een druppel zo groot als mijn pinknagel ongeveer. Ik vind het fijn om het aan te brengen met zo'n beautyblender (die moet je wel eerst helemaal nat maken). Daarna doe ik altijd fixeren met een beetje poeder; je kan daarvoor gewoon transparante poeder gebruiken, of ook met een (bijpassende) foundation poeder. Onder je ogen wel opletten dan, anders zie je de fijne huidlijntjes wel beter. Dan weer wat leven brengen met een beetje blush, beetje eyeliner, beetje mascara en klaar. Ik doe er denk ik 5min over s ochtends

Iertje81 likes this.
  8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Bedankt voor alle tips. Ik ben even naar de Kruidvat geweest net. Concealer gehaald, had nog bb Cream en poeder. Gelijk een nieuwe oogschaduw. Alles op m’n gezicht gesmeerd (zo voelt het toch een beetje alsof je aan het schilderen bent :roflmao:). En moet zeggen, ik zie er prima uit :thumup:

9. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook de foundation en Blush, erg tevreden.

Maar heb je niet met de concealers, retouchers en foundation een dikke laag poeder op je gezicht? Ik heb dat nou al wel een beetje met alleen foundation op.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Dankjewel :)

11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Ik zou gewoon een (online) workshop doen ergens. Heb ik 2 jaar geleden met een vriendin gedaan, zij durfde niet alleen. Ik moest voor het dansen altijd hele zware makeup zetten en werd regelmatig gevraagd door anderen om dat ook voor hun te doen. Toch zeker wat dingen opgepikt en tips gekregen toegespitst op mijn gezicht, huidskleur, oogvorm etc.

Ik heb een hele droge huid en gebruik daarom minerale makeup. Mijn "office" routine is:
    - primer
    - concealer onder ogen (roze) en roodheid van eczeem wegwerken (groen)
    - foundation
    - setting powder
    - blush (vanaf bovenkant oor/slaap tot buitenste hoek van het oog), eventueel wat contour onder mijn jukbeen
    - beetje shaping van het oog
    - mascara
    - beetje lipgloss
    Duurt 5-10 minuten, als ik mijn ogen heftiger aan wil zetten duurt het langer.

dit vind ik een fijn filmpje dat een complete dagmakeup uitlegt. De losse onderdelen leggen ze ook los uit in andere filmpjes.

12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik kijk ook vaak op YouTube..
    Maar gebruik altijd dagcreme! En daarna primer, wat foundation en mascara...
    Dit doe ik bijna dagelijks.. vrij basic en paar minuten werk..

ik gebruik geen oogschaduw, eyeliner, lipstick etc.
    Met een feestje wil ik nog weleens los gaan hierop.. maar dat is al weer zo lang geleden...
    dan gebruik ik ook vaak concealer erbij..

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Hoe doe jij het erop? Maak je goed roterende bewegingen met de foundation kwast en bouw je het in laagjes op?

Ik heb gelukkig geen last van een dikke laag poeder op mijn gezicht.

14. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Met een Kabukikwast, ik denk dat ik dan wat te enthousiast ben. Nog even rustig aan dan maar...

Oilell likes this.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik doe in totaal altijd 3 laagjes foundation. ( onder mijn ogen doe ik het altijd iets dikker. :roflmao:) maar ik roteer veel met de kwast voordat ik een nieuw laagje aanbreng.

Op de site staan ook instructie filmpjes.

16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb dus echt een enorm gevoelige huid en ben snel allergisch voor bepaalde dingen.

Daarom durf ik qua bb cream/foundation niks te smeren.

Voor m'n dagelijkse make up gebruik ik eigenlijk alleen mascara, wenkbrauw pommade, blush en bronze powder.
    En als ik een avondje uit ga dan doe ik nog een eyeliner toevoegen.

Nu dat ik wat ouder wordt krijg ik wat rode vlekjes in m'n gezicht, dus hoop dat er straks een goedje komt waar ik wél tegen kan :oops:

17. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Het is een Etos eigen merk... geen idee of dat goed is, was vooral om het eens uit te proberen. En het is meestal ook niet echt nodig. Alleen als ik net wat eczeemplekken heb dan lijken die zo vurig. Als ik dan een beetje leuk voor de dag wil komen zou ik er wel iets op willen smeren, maar da's met eczeem natuurlijk niet zo handig :oops:

18. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Bedoel je dan dagcrème met een kleurtje? Want op zich heb ik goede crèmes voor mijn gezicht, alleen heb ik af en toe een dag of gelegenheid dat ik het wat egaler zou willen hebben.

19. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van een primer gehoord :oops: (behalve voor muurverf :D). Waar koop je zoiets? Waar moet ik op letten? En blijft dat zitten op een vette dagcrème?

20. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dagelijkse make-up:
    - primer
    - mineral foundation
    - mineral blush
    - lippenstift (afhappen)
    - eyeliner met wing
    - mascara
    - wenkbrauw gel

Als ik full glam ga dan ook full glam met contouren, highlighten en uitgebreide oog schaduw (foto ivm herkenbaarheid alleen van oog, was met kerst)

Attached Files:

Share This Page