Make-up voor beginners

Discussie in 'De lounge' gestart door Anniek88, 1 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    Dat drink ik niet... Waar merk je het nog meer aan?

2. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Zo doe ik dat ook idd!! Ik gebruik zelf bronzer van de hoola en die doe ik dan ook op m’n arcadeboog voor de diepte, geeft zo’n verschil en ziet er natuurlijk uit.

Trouwens wat zijn je wenkbrauwen mooi zeg qua vorm en lekker vol! Zijn die van jezelf of doe je er iets aan?

3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Je hebt de pommade om verschillende tinten. Ik gebruik zelf die van Anastasia Beverly Hills. Zoveel tinten ook voor blondjes en echt heel goed spul!

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja he? Ik vind het er ook heel mooi en natuurlijk uit zien.

Haha dankje! Heb zelf volle wenkbrauwen maar teken ze wel bij in deze vorm, of nouja ik doe het met een kwastje en poeder. :)

Marsepein vindt dit leuk.
  5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh wauw, wat een verschil eigenlijk :roflmao::o:

Ik ben wel blij met make-up :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Aan de hand van dit topic ben ik mijn make up zakken eens gaan uitzoeken. Ik gebruik het echt weinig maar heb verbazend veel. Als ik wat op doe is het wat mascara, een lijntje met wing en m'n wenkbrauwen. Ik heb gelijk het een en ander weggegooid wat echt al meer dan 10 jaar oud was. Als ik weer iets nodig heb koop ik het wel, ik wil me eens laten voorlichten in een parfumerie denk ik. Nu koop ik vaak gewoon iets van een goedkoop merk en vind ik het wel prima.

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Azijn, mosterd, sommige vruchtensappen, kant en klaar maaltijden. Het staat altijd op het etiket. De intolerantie kan heel mild zijn, sommige mensen hebben alleen een tinteling in de mond als ze iets eten of krijgen daarna last van rode wangen/neus. 't kan ook heel heftig zijn waardoor je anafylactische shock raakt.

Als je intolerant bent voor sulfiet kan het zijn dat je met het afhalen van mascara het juist meer in je oog wrijft, waardoor je daarna een reactie krijgt. Maar je kan natuurlijk ook gewoon gevoelige ogen hebben. :o:

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Achter op de tube of het doosje staat hoe lang je product houdbaar is na opening. Icoontje als bijlage toegevoegd.
    Gemiddeld is ongeveer:
    - Mascara is na 3 maanden al niet meer goed (bacteriën uit het oog komen in de mascara terecht waardoor ze kunnen gaan broeien)
    - Eyeliner en lipgloss 6 maanden
    - Oog- en lippotloden na 1 jaar
    - Oogschaduw en poeder na 1,5 jaar
    - Foundation na 1 jaar
    - Lippenstift na 2 jaar

Bijgevoegde bestanden:

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    In Barcelona hebben ze make-up winkels met visagisten die je opmaken.
    Zodat je ziet en voelt wat een product doet. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan, vorig jaar ook nog zelfs.
    Ik ben al eind 40. Dus de dames daar vinden dat een uitdaging. De truc is wel om de visagiste te vragen.
    Voor advies. Ik koop ook altijd veel producten. (Vervolgens weer spannend als we terug vliegen, want mogen die vloeistoffen ed wel in de handbagage.

In Rotterdam en in andere grote steden heb je ook van die winkels, maar daar lijkt het of je ze niet willen helpen.

10. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Moooooi!!!

Dat idee heb ik ook altijd bij douglas en ici Paris. Ik laat me alsnog adviseren en probeer make up uit maar het gaat zeker niet altijd van harte. Ik heb een keer bij ici paris, een lading aan foundation gekregen van een bepaald merk en een spiegel en mocht het zelf maar uitzoeken. Heb ik ook gedaan maar is geen service meer te noemen. Of er wordt een merk uit je hoofd gepraat om je een ander merk aan te smeren terwijl ik juist een bepaald merk wil kopen. Dat is standaard daar.

11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Bij Douglas kan je er een afspraak voor maken, maar daar betaal je wel voor. Als ze medewerkers van Mac hebben kan je daar ook een betaalde afspraak maken, maar krijg je een deel van je geld terug als je voor bedrag X aan producten koopt.

Test foundation trouwens in je hals of op je kaaklijn, je handen zijn vaak een paar tinten donkerder.

12. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ja dat wist ik idd, het gaat me dan niet om een full make-up maar meer om een specifiek product bijvoorbeeld foundation waar ik dan voor kom en met de juiste kleur en product naar huis gaan.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Oh.. dan zal ik vandaag nog eens kijken. Ik was aan het zoeken naar een houdbaarheid datum. Weer wat geleerd!

Oilell vindt dit leuk.
  14. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Eyeliner..

.. dat vind ik heel gaaf staan, maar het lukt mij niet om die strak op te brengen. Ik ben bril dragend (-5), dus sta ongeveer tegen de spiegel.. maar dan kan ik de eyeliner stift meer goed vasthouden, zonder tegen de spiegel te komen.

Wie heeft de gouden tip?

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat heb ik dus wel eens getest en daarna met wattenschijf met producten mijn gezicht schoongemaakt. Daar kwam nog zoveel vanaf dat ik het bij producten hou.

16. GossipGirlxoxo

Vergrootglas spiegel?

Isabella2020 vindt dit leuk.
  17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het ook meer voor mensen met weinig make-up. Mijn feestmakeup vergt ook eerder een badlaken dan zo’n katoen schijfje :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik had -6/7 met 890 cilinders :roflmao: Ik deed 1 oog dichter naar de spiegel zodat ik kon zien wat ik met het andere oog deed. Ik fixeerde de eyeliner arm ook, bijv tegen de spiegel houden. Duidelijk? :roflmao:

19. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Yep! Ik zal eens een poging wagen! :roflmao:

Cindy1977 vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

Draag je een bril? Ik vind zelf namelijk met - glazen dat je ogen kleiner lijken met een donkere lijn erom.

Deel Deze Pagina