kaakchirurg

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wie is er wel eens bij een kaakchirurg geweest om restjes van een getrokken kies te verwijderen?
    Vandaag moest ik een kies laten trekken, maar die brokkelde af,
    nu moeten de restjes wortel dus bij een kaakchirurg gedaan worden.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ervaring in die zin dat ik 2 onderhuids verstandkiezen weg moest laten halen. Eigenlijk prima gegaan. Door de verdoving voel je alleen wat gewrik. De pijn komt pas later. Dus zorg dat je iets in huis hebt ;)

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat vervelend! Het klinkt alsof je tandarts je gewoon gelijk had moeten doorverwijzen ;). Heb ik tig jaar geleden wel eens gehad, alleen dan gelijk al bij de kaakchirurg. Die wilde de kies eruit krijgen met een combi van boren en trekken, maar de kies brak in stukken. Al met al is hij vrij lang bezig geweest met alles eruit halen, maar door de verdoving voelde ik gelukkig weinig. Het herstel ging prima. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dit "gat" langzamer herstelde dan de gaten van mn andere verstandskiezen, die er wel normaal uitgingen. Napijn was goed te doen.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb 2 onderhuidse verstandskiezen bij de kaakchirurg laten verwijderen en die heeft hij eerst in stukken gebikt/geboord en toen in stukjes verwijderd. Ik had daar wel een nare grote wond van die erg pijnlijk was en moeilijk genas, met een hele irritante hechtingen ook.
    Zeker als ik het vergelijk met de andere 2 verstandskiezen die daarna door de tandarts in 1x getrokken zijn, dat was echt wel peanuts.

Succes! Hopelijk hoef jij geen hechtingen en gaat het allemaal vlotjes!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben ook een keer doorgestuurd naar de kaakchirurg nadat een kies afgebroken was. De tandarts begon eraan en het deed zo'n pijn dat ze me doorverwees. Ik heb het heel fijn ervaren. Verdoving gekregen, goed ingewerkt, daarna trok hij hem uit en werd het gehecht. Napijn begon pas toen de verdoving uitgewerkt was. Ik kreeg een recept mee voor Ibuprofen poeder en een spoeling. Na een paar dagen was ik pijnvrij.

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de tandarts zei dat de kaakchirurg een snee gaat maken in het tandvlees, en het tandvlees wordt dan 'aan de kant geflapt'.
    Dan kan hij vanaf de zijkant bij de wortels van de kies.
    Dus hechtingen komen er zeker.

Nu is vrijwel de hele kies er uit, behalve de wortels.
    Er is dus volgens mij geen houvast meer om te trekken.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Tip: zorg dat je gele vla of iets anders in huis hebt, zonder stukjes erin die tussen je hechtingen gaan zitten.
    Misschien valt het hardstikke mee hoor, ik wil je ook niet bang maken, maar ik kon echt niks anders binnen krijgen ;)

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij mij heeft de kaakchirurg alleen de aangetaste wortels verwijderd via de buitenkant. Dus ook gehecht. Is mij allemaal heel erg meegevallen en kon alles weer eten.

De kies heeft het helaas toch niet gered en de tandarts heeft m getrokken. Ik geloof dat ik toch liever naar een kaakchirurg was gegaan hiervoor. Hij was moeilijk te trekken, dus het ding is in stukken gezaagd en per stukje getrokken. Dit genas niet goed en dus met een spuitje de boel een tijd moeten uitspoelen met zoutwateroplossing.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    Romy, dus bij jou is het ook via de zijkant gegaan, en dan een lapje tandvlees aan de kant gelegd?
    Heb je tijdens de behandeling niks gevoeld?

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oh mijn ervaring met kaakchirurg ppfffff tanden laten trekken ( was gebroken en niet meer goed door medicijn gebruik en zwangerschap) ik heb van mijn leven nog nooit zoveel pijn gehad.. Mijn dramatische bevallingen waren er niks bij.. Hij had niet goed verdoofd auw auw en ging als een ware slager tekeer in mijn mond.. Tussendoor extra prikken gehad maar de pijn had ik al.. Ik jank niet snel met en voor pijn maar toen echt hoor.. De na pijn wat een hel.. 10 dagen zo'n pijn gehad mocht geen ibiprofen vanwege zwangerschap (was 6 weken zwanger ) ik wist niet waar ik het zoeken moest.. En toen tegen beter weten in ibiprofen geslikt .. Niet 1 of 2 maar zeker 10 op een dag .. Daarna pijn over en natuurlijk bezorgd om de baby en de schuld gevoel ppfff en dat heb ik nog steeds hoor schuld gevoel.. Ik vond de kaakchirurg ook echt een aso liep zo weg zonder enig excuus.. Dus hier nooit maar dan ook nooit meer kaakchirurg voor mij.. Ook mijn kies was afgebroken.. Wat een nachtmerrie was dan.. Als ik naar de gyn moet loop ik langs de afdeling en de koude rillingen lopen dan over me rug hoor...

11. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Bij mij tijdens het trekken van n verstandskies bij de tandarts brak i af tot op het tandvlees
    4 weken later bij de KC terecht binnen 20 min stond ik weer buiten geen centje pijn heb zelfs geen pijnstillers geslikt .
    Nu moet ik toegeven dat ik niet snel pijn heb in mijn mond en als dat wel gebeurt t met 2 paracetamol weer weg is :)
    Het enige wat ik smerig vond is als de hechting begint op te lossen t ruikt en proeft als of je een rot stuk vlees in je mond heb iuw :(

12. Romy1979

Nee helemaal niks. Paar maand ervoor had ik een enorm abces en zelfs dit is pijnloos opengesneden, waarna er een paar dagen een drain in heeft gezeten, allemaal pijnloos.

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    fijn die positieve verhalen!
    ik heb nu alleen wat behandel/trek pijn, de tandarts heeft vanmiddag flink wat kracht gezet om te proberen die kies te trekken.
    Maar met een advil denk ik zo wel goed te kunnen slapen.

14. Romy1979

Dat zal vast wel helpen.
    Wanneer moet je naar de kaakchirurg?

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    kan helaas pas begin februari terecht, had het liever sneller gehad.
    Alleen als de tandarts zou bellen dat het eerder zou moeten, dan zou het eerder kunnen, maar daar zag mijn tandarts geen noodzaak in.
    Erg jammer, want vind het niks dat die ontsteking er nu nog gewoon in zit.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn tandarts heeft zich er bij mij toen niet eens aan gewaagd. Die verwees meteen door. Had geen zin in gedonder in zn praktijk!

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    2 jaar geleden laten doen en ging prima.Is even vervelend en Ibuprofen meegekregen.

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    2 keer geweest, 1ste keer veel napijn gehad en een megadik gezicht. De 2de keer doodsbang dat ik weer zoveel pijn zou hebben maar nee hoor niks. Zo verschillend kan het zijn. Zorg gewoon dat je genoeg pijnstillers in huis hebt.

19. Romy1979

Zodra je een dik gezicht gaat krijgen of koorts, dan gelijk aan de bel trekken. Of als de pijn te erg wordt.

Deel Deze Pagina