Hoi allemaal, Ik heb twee make-up vraagjes: 1) mijn wimpers klitten vaak samen als ik mascara gebruik. Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te vermijden. Zo breng ik max twee laagjes aan, heb al geprobeerd om die snel na elkaar aan te brengen of om net 'veel' tijd er tussen te laten, borsteltje goed afvegen,... Maar het helpt niet... Iemand dé tip voor mij? 2) ik vind het mooi als vrouwen een (zacht) lijntje onder hun ogen hebben. Niet op de waterlijn maar er net onder zeg maar. Maar dit lukt ook niet op een mooie manier. Iemand die dit zelf ook doet en tips heeft? Of een foto in close-up zodat ik goed zie waar/hoe je het aanbrengt?
Voor de mascara gebruik ik altijd een oud mascaraborsteltje wat schoongemaakt is en ga na het opbrengen er nog een keer overheen. Zo worden ze wel zwart maar zitten niet aan elkaar geklonterd. Zo'n lijntje onder mn ogen blijft bij net zolang zitten tot ik niet meer in de spiegel kijk, halverwege de ochtend ben ik dan net zo'n panda of zie ik eruit of ik nachten niet geslapen heb. Maar om nu haarlak op mn gezicht te spuiten om te fixeren vind ik te ver gaan.
Dat klonten/klitten heb ik bij sommige mascara's, ik let nu goed op wat voor borstel er in de mascara zit.. dit helpt enorm. Een lijn onder bedoel je? Ik zet altijd een dikke lijn onder en haal vervolgens het bovenste dus op het randje weg met een wattenstaafje.
De soort borstel is belangrijk. Ik koop altijd de watrrproof versie van rimmel die heeft een rond borsteltje heb nooit dat ze plakken. Dat lijntje onder je ogen met een koolpencil doen gewoon licht erover heen wrijven doe ik.
Bedankt voor de tips! Ik gebruik enkel natuurlijke makeup dus de keuze is dan beperkt natuurlijk... Het zijn vaak de 'klassieke' borsteltjes dan. Ik vind bij mij het lijntje nooit zo mooi als dat ik het bij sommige anderen zie. Door de plaats waar ik het aanbreng denk ik dan? Iemand een duidelijke foto van als het lijntje net aangebracht is?
Ik breng best wel wat laagjes mascara aan, maar wat tjiptjap zeg gebruik oud (schoongemaakt) mascaraborsteltje. Dat scheelt enorm net zoals je mascara zigzaggend aanbrengen. Lijntje breng het beetje tussen je wimperhaartjes in en voor je begint breng een oogschaduwbase(primer) aan, voorkomt uitlopen en en nadat ik het lijntje heb aangebracht vervaagt ik het met een oogkwastje. Een platte met korte haren. Misschien zie je op foto wat k bedoel
Ik gebruik Max Factor- Masterpiece. Heeft een wat harder borsteltje en separeert je wimpers mooi. Bovendien is de waterproof versie ook daadwerkelijk behoorlijk waterproof! Je kunt er ook mee zwemmen, je hoofd onder water doen... En je komt niet als een panda weer boven water!