Welke droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Hoi dames.

    Mijn 17 jaar oude droger heeft t begeven. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe.
    Ik twijfel tussen een condensdroger en een warmtepomp droger. En ga je dan voor een Bosch/AEG of bv beko of indesit. Wie heeft er ervaringen, zowel positief als negatief.
    Er staan er online zoveel, zie door de bomen het bos niet meer.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben een samsung condensdroger. Inmiddels 6 jaar en doet het nog steeds top.
    Was is erg snel droog.

    Als je voor een warmtepompdroger wilt gaan moet je dacht ik minimaal 2x in de week de droger aan hebben staan. Anders haal je het qua prijs er niet uit.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Hier hebben we een warmtepomp droger, volgens mij en bosch maar weet het niet zeker

    Bevalt prima :)
     
  4. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb sinds 2 weken een warmtepomp droger van AEG, ben er erg tevreden over..
     
  5. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij hadden een warmtepompdroger. Vre-se-lijk. Ding deed er 3a4 uur over om de kleren te drogen
    Nu weer een condensdroger. Is ie fijn na 1 uur klaar :thumup:
     
  6. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb een warmte pomp droger. Ik heb em al een aantal keer moeten repareren dus echt een topmerk is het niet (Bosch). Maar kreeg het eerste jaar wel een klap geld terug van het energie bedrijf.
     
  7. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier een warmtepompdroger van miele.

    Ben er zeer tevreden over. Gaat vanzelf uit als ie klaar is en doet er echtbreken 3/4 uur over om te drogen hoor.
     
  8. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier een warmtepompdroger van Electrolux (sinds 2 weken). Wat een heerlijk ding! :D
    Heel veel programma’s en instellingen (alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb werkt perfect), A+++, de was is heel zacht en droog. Is direct aan te sluiten op de waterafvoer. De duur van de programma’s wordt aangepast.
    Na afloop wordt de was nog 1 of 2 uur doorgedraaid totdat je het eruit haalt zodat er geen kreukels in komen. :thumup:

    Warmtepomp is ook veel beter voor je was want het droogt op lagere temperatuur.
     
  9. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Siemens warmtepomp! Heel blij. Gebruik hem elke dag en A+++ daarnaast is de mijne zelfreinigend dus dat onderste gedeelte hoef ik nooit schoon te maken. 7 kg en met 2 uur alles droog. Heb hem nu meer dan een jaar. Top ding
     
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Wij hebben een Whirlpool condensdroger. Doet het al bijna 12 jaar prima. Nog nooit iets mis mee geweest. Energiezuinig is ie naar huidige maatstaven natuurlijk niet meer, als ie het überhaupt al ooit geweest is.
     
  11. Posh

    Posh Niet meer actief

    Ik heb een afvoerdroger van AEG, tóp ding!!
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik zou iig geen indis(h)it nemen... deze staan niet best bekend. Werd toen afgeraden door een bevriende wasmachine/droger reperateur.
    Hij raadde me miele ook af. Duur in aanschaf, duur in reparatie. Niet nodig..
    Ik heb een aeg lavatherm. Nu 8 jaar oud en draait stuk of 4x per week. Super ding. Type met bak onderin die je elke keer moet legen maar we hebben se afvoerslang in de afvoer van de wasmachine hangen dus dat gaat nu automatisch..

    De volgende droger wordt weer een aeg of een beko. Beko staat ook heel goed bekend. Mn ouders hebben jaren een beko gehad.
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb een droger van de bcc waar wat mee was, bij deze zat er geen verpakking meer bij, kreeg ik voor 150 euro mee. Het is maar 1 programma, aan en gaannnn! Ik moet wel zeggen dat ik hem maar weinig gebruik, ik hang de was het liefste gewoon op. Een huis van ruim 1000 kub hier, dus plek zat en zo droog ook. Ik heb daarentegen wel een vreselijk duur en goed wasmachine, dat scheelt de helft van het droog werk :)

    Mocht ik ooit een nieuwe kopen, dan klinkt 1 met een warmtepomp wel aantrekkelijk. Dat het een paar uur duurt maakt mij niet uit, ik heb toch geen 18 wassen op een dag. Puber wast zelf wanneer het haar uitkomt ... soms midden in de nacht XD En ik ook pas wanneer de manden echt vol zitten, 8kg trommel nml.
     
  14. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Een indes(h)it zou ik niet doen.
    Helaas hebben wij daar een vaatwasser van (de bosch die erin zat ging stuk toen t huis net te koop stond dus hebben de verkopers t goedkoopste crap ding in gezet dat ze konden vinden). Wat een drama zeg, ding is nog geen eens in staat om de vaat fatsoenlijk schoon te krijgen :rolleyes:. Kan niet wachten tot we er een siemens in kunnen zetten (in ons oude huis hadden wij dus paar maanden eerder vervangen voor een siemens, wat een wereldding :roflmao: -
    Toen wisten we nog niet dat we zouden gaan verhuizen).
    Goed t is geen droger, maar ik zou er niet aan beginnen.

    Wij hebben nu 10 jaar een zanussi condensdroger (en 12 jaar een zanussi wasmachine) en die droogt goed. Ik moet nu wel een iets sterkere stand gebruiken dan in zn beginjaren (sterk droog ipv kastdroog). Maar als dat alles is. Voor beddengoed moest ik sowieso altijd al de “hoogste” stand gebruiken.
    Er zitten ook allerlei andere standen op maar die gebruik ik eigenlijk nooit, zoals een jeansstand bijv ;)

    Beko ken ik niet dus kan ik niks over zeggen :)
     
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik heb een Bosch warmtepompdroger waar 9 kilo in kan, en het ding is zelfreinigend. Ideaal! Scheelt in de energiekosten.
     
  16. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Beko warmtepomp sinds een jaar. Super ding, aangesloten op de afvoer van de wasmachine dus ook geen gesleep met opvangbakken.
     
  17. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb via werk van familie wat ervaringen met Indesit, dat zou ik zeker niet doen. Zij zijn ook gestopt met de verkoop ervan, omdat ze zoooo veel bezig waren met ellende, kwalitief gewoon prut.
     
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb een bosch condensdroger nu ongeveer 2 jaar. Heel tevreden mee. Ik droog echter alleen bedddngoed en handdoeken erin..
     
  19. Tipdemuis

    Tipdemuis Lid

    18 jan 2018
    11
    4
    3
    Ik heb een Bosch warmtepomp droger. Top ding! Heb een 40 min programma, 1u22 min en een lang programma (en nog een boel andere programma's). De lange is het zuinigste dus die gebruik ik voornamelijk en als ik snel weer iets nodig heb gebruik ik een sneller programma.
    Die 40 min en 1u22min programma's zijn dan voor een volle trommel, als er 1 of 2 dingen in zitten zijn ze met 10-15 min droog. Het programma past zich zelf aan aan het gewicht wat er in zit.
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wij hebben een AEG, 2de hands gekocht want wij gebruiken het alleen voor handdoeken. Erg tevreden mee en we hebben hem nu bijna 2 jaar.
     

Deel Deze Pagina