Mijn man is net weg voor de mg-griep, ik ben onze dochter de fles aan het geven en de deurbel gaat. Omdat ze al zo moeilijk eet doe ik niet open. Er wordt nogmaals gebeld en geklopt op de ramen. Toch niet open gedaan. Een half uur later komt mijn man thuis en opnieuw wordt er aangebeld. Mijn man doet open. Er staat een grote forse, kale, blanke man en doet zich voor als een medewerker van de kvk. We hebben een bedrijf en hij zegt dat hij de adresgegevens aan het checken is van bedrijven die staan ingeschreven. Hij wilt binnenstappen toen mijn man zei dat we inderdaad een bedrijf hebben. Mijn man doet de deur een stuk dicht, tegen zijn voet aan en dat hij het een vreemd verhaal vindt. Oh het kan ook via de post zegt hij. Waarop mijn man vervolgens zegt dat hij het dan liever via de post heeft. vaag toch of niet! Ik ben nu een beetje bang
Dat is inderdaad raar. Ik vertrouw zoiets ook nooit. Ik had eens onaangekondigd een controleur van de cv-ketel aan de deur. Ik heb echt heel lang getwijfeld of ik hem wel binnen moest laten. Hij vond me maar raar geloof ik.
vraag het net aan mijn man of hun bedrijf ook onaangekondigt komt hij is ook cv monteur maar hij zegt dat dat niet hoort
Gewoon ff vragen of hij zich kan identificeren waaruit je kan opmaken dat hij voor dat bedrijf werkt ja of nee. Als hij zich niet kan identificeren niet binnen laten.
Ik vond het ook maar vreemd. Ik dacht toen hij binnen was de hele tijd, dadelijk zit ik hier vastgebonden of zo. Ik zag diezelfde dag nog de vorige bewoners van dit huis en die zeiden dat die firma dat ieder jaar doet. Maar ik vind het eigenlijk niet juist.
Heb ik gedaan. Ze wilde weten hoe hij eruit zag en vroeg of mijn man had gevraagd naar een ID. Heeft hij niet gedaan. De telefoniste nam het serieus. Mijn melding werd doorgemeld naar een afdeling waar ik de naam niet van verstond. Morgen ook maar even bellen met de kamer van koophandel of ze inderdaad adresgegevens van bedrijven controleren (lijkt me sterk).
Ilse, ik vind het ook maar een vaag verhaal hoor. Ik geloof het ook niet. Kan jij of je man anders niet de KvK bellen morgen, en vertellen wat er gebeurd is?
dit klinkt inderdaad niet goed, ik zou me er ook niet lekker bij voelen, als de KVK adresgegevens wil controleren dan mailen ze of bellen ze of desnoods per post maar heb je ooit een bedrijf gehoord die langs de deuren gaat om adresgevens te controleren? het enige dat nog zou kunnen is dat hun checken of jullie bedrijf ook echt bestaat, maar dan nog, goed dat je aangifte hebt gedaan!
Zeker weten een oplichter! Wij hebben al 13 jaar een bedrijf en dit ook al eens meegemaakt, iets anders opgezet maar toch. Ik heb toen meteen de kvk gebeld en gezegd wat er was gebeurd en zij vertelden toen dat ze op die manier NOOIT gegevens controleren en dat ik aangifte moest doen. Doe dat dus ook en meteen de kvk bellen, dan weten zij er ook van. Succes!
kan wel merken dat ik uit een boeren gat kom!Alles en iedereen komt hier maar zo langs(nuon enz)en ik laat ze nog binnen ook.sta er nooit bij stil dat het wel eens niet pluis kan zijn!
Id's zijn ook niet te vertrouwen dat is tegenwoordig zo zelf gemaakt. Ik laat ze alleen binnen als ik een officiële brief heb ontvangen of een belletje en de meeste komen in een bus van het bedrijf aanrijden dat zegt ook al best veel.
Tjee blij dat je niet open hebt gedaan evt met je dochter op de arm. Krijg de kriebels van je verhaal. Gelukkig dat ze je man serieus namen bij de politie.
ik woon ook in een dorp en dacht ook dat zoiets alleen in de grote stad gebeurt. Achteraf ben ik zo blij dat ik de deur niet open heb gedaan toen ik ons dochtertje de fles aan het geven was. Beetje gek, maar denk er toch over na wat er had kunnen gebeuren. Heb ook gelijk met mijn man de afspraak gemaakt, dat ik 's avonds de deur niet meer open doe als ik alleen thuis ben.
Ik vraag me ook af wat hij ermee wilde bereiken. Soms ben ik zo bang dat ze denken dat we geld in huis hebben liggen. Dat hebben we dus niet! Je hoort van die gekke verhalen. Morgen ga ik inderdaad bellen met KvK.
ik heb ook een bedrijf en weet dat de kvk dit niet doet,, dus niet mer open doen als je hem ziet staan en niets geven. xx
Jeetje wat zul jij bang zijn , lijkt me ook echt helemaal niet prettig om zoiets mee te maken .. toch maar goed afsluiten vanavond meis ..