Ik ben geschrokken..vraagje over peuterspeelzaal

Discussion in 'De lounge' started by rach84, Sep 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallo,
    ik werk nu sinds 3 weken 1 ochtendje in de week in een peuterspeelzaal.
    Nu is er 1 buitenlands jongetje, die totaal nog geen nederlands spreekt. hij heeft dus ook geen aanspraak bij andere kinderen, en is best wel vervelend! hij gooit met speelgoed, en doet dingetjes die niet leuk zijn..

maar nu heb ik een vraag over de leidster. wij zijn 3en (leidster, 2 vrijwillgers). we zaten aan tafel een appeltje te eten en limonade te drinken. dat buitenlandse jongetje houd zijn (lege) beker ondersteboven boven het hoofd van een meisje dat naast hem zat. de leidster werd zo boos dat ze hem uit de bank trok en wegduwde, hij viel bijna op de grond :confused: . ze zei: dat mag niet! ga jij maar daar spelen (alleen dus, terwijl de andere kindjes aan tafel zaten). hij begreep het natuurlijk niet, en dacht dat zij een grapje maakte. vervolgens zij ze tegen de andere leidster: ga jij maar met hem spelen, voordat ik verkeerde dingen ga doen.. ik vond dat nogal overkomen als en erg kort lontje! ze heeft naderhand toen zijn mama hem kwam ophalen ook niks hierover gezegd.

de 1e keer dat ik daar werkte, gaf ze hem met haar elleboog ook een duw omdat hij een boekjes wilde pakken wat zij in haar hand had..

is dit normaal? als ik een kindje zou hebben zou ik nooit willen dat het zo behandeld zou worden! vooral niet als het kindje niet eens begreep wat het wel of niet mocht doen! :|
    ik zou het heel fijn vinden als jullie hier je mening over geven!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het maar eens hoog tijd wordt dat zij hier op aangesproken wordt! Dit gedrag vindt ik zeker niet normaal.
    Als zij geen geduld en begrip op kan brengen voor de leefwereld van een kind, vraag ik me af of ze wel op de juiste plek is!

Raar mens...

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Jeetje wat een verhaal meid, ik persoonlijk zou naar mijn leiding gevende stappen en mijn verhaal doen, want dit kan en mag niet gebeuren.

Ik zou hier echt wat mee doen meid, als jij niet opkomt voor dit jongetje dan blijft dit nog een hele tijd doorgaan !

Succes.

4. zij is de leidinggevende :(

ik belde wel huilend me man op, vanmiddag, hij zei dat ik het even voor mezelf goed op een rijtje moet zetten, en vanavond kijken we even hoe nu verder. als dit de volgende keer weer zo gebeurd, moet ik dan met die moeder praten? kan ik dat wel maken als vrijwilligster?

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou het eerst onderling bespreken. Nooit eerst ouders inlichten voordat het op het werk bespreekbaar is gemaakt. Vraag de andere vrijwilligster eens of het haar ook opvalt.
    Dat zij de leidinggevende is, maakt de zaak wel een tikkeltje ingewikkelder. Misschien (als je zoiets weer opmerkt) kan je aan haar vragen of ze moe is ofzo? Of wat prikkelbaar?
    Als ze dan vraagt waarom, vertel je gewoon dat je vindt dat ze wat te hard met de kinderen omgaat.

6. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Maar staat er helemaal niemand boven haar naar wie je toe zou kunnen gaan.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dit is echt absurd!
    Is ze rasistisch of zo? :confused:
    Je hebt altijd je voorkeur voor bepaalde kinderen maar zo mag je nooit een kindje behandelen!

Ik zou er zeker over praten!

8. nou ja, de persoon die mij deze peuterspeelzaal heeft toegewezen. maar minyaweth, je hebt wel gelijk, ik moet het eerst met haarzelf bespreekbaar maken.. ik vind dat wel moeilijk.

9. sweetangel100

Jeetje dat is ook echt heel moeilijk!

En merk je niet aan andere leidsters dat ze dat vreemd vinden?

10. nou nee, die is zo'n stille vrouw, die zegt helemaal niks.. ik probeer weleens een praatje met haar te maken, maar dat lukt he-le-maal niet. nee ze is niet rasistisch want er zitten ook andere buitenlandse kindjes maar die zijn gewoon lief (ja lief omdat ik ze extra aandacht geef, iedereen zou toch vervelend worden als je wilt spelen maar niemand begrijpt je?)
    ze laat dat (vervelende) jongetje maar een half uur zijn handen wassen want dat vind ie wel een beetje leuk, heeft ze geen last van hem. terwijl ik vind dat hij juist exrta aandacht nodig heeft, om aan hem te laten zien dat hij het niet steeds hoeft te vragen, maar gewoon kríjgt... toch..?

11. Kubus

Kubus Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    4,212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind dit echt belachelijk! Als het mijn kind was geweest en ik zou er achter komen zullen we eens zien wie er harder kan duwen!
    Ik begrijp dat deze leidster jouw leidinggevende is, maar ik neem aan dat zij ook wel iemand boven zich heeft of niet? Zo ja, gelijk melding maken bij degene die haar begeleid. Als zij niemand boven zich heeft zou ik zeker met die moeder praten. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze je ontslaat, maar ik vraag me af of ik bij dat kinderdagverblijf zou willen werken.

Succes meid en laat even weten hoe het afloopt!
    Goed dat je er iets aan wilt doen in ieder geval!

Liefs,
    Tijgetje

12. sweetangel100

Rach, ik ben het helemaal met je eens!
    En dan ben jij er alleen maar vrijwilligster. Die vrouw heeft er verdorie voor geleerd en dan doet ze zo :confused:
    Onbegrijpelijk!
    En dat arme kind, wat zal hij zich vreselijk voelen...

13. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Jeetje! Daarom doe ik mijn zoontje dus niet naar 1 of andere opvang! Mijn gevoel word wel weer bevestigd. Ik zou haar er echt op aanspreken, want dat kan gewoon niet! :confused: Zon klein jongetje,in een onbekende omgeving, die niemand snapt.. word gewoon aangevallen door zon grote vrouw! Verschrikkelijk hoor! Ik zou er echt werk van maken, voor het uit de hand loopt, en het kindje wel ergens een keer tegenaan valt, omdat die vrouw iets te hardnekkig doet. Als de ouders erachter komen, doen ze misschien zelfs wel aangifte, dan is die vrouw verder van huis! En vermoeidheid vind ik een laf excuus, als je merkt dat je het niet aankan, dan stop je er mee.. zoiets doe je een kind niet aan! Pff wor er echt boos om! En verdrietig.. :(

14. sweetangel100

Denise; ik ben ook echt verdrietig ervan...

15. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    zeer kwalijke zaak,dat zij zo met dat jongetje omgaat!Ze moet hier zeker over aangesproken worden want dit kan echt niet!

16. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Pff heftig hoor! Ik zou wel proberen om het met haar te bespreken of je collega's.

Het gaat hier om een klein mannetje dat er niets van snapt en op deze manier ook aggresief wordt want hij wordt toch ook zo behandeld.

Heel veel sterkte, maar ik zou het wel zeggen hoor! Je moet er toch niet aan denken dat het jou kind is.

17. denise19, ik denk niet dat bij voorbaad alle peuterspeelzalen verkeerd zijn, en deze ook niet perse, maar ik zie dat de leidster niet om kan gaan met zo'n kindje, en hij is nog maar 3. en je moet toch laten zien dat duwen niet de oplossing is. ik ben aan het einde van de ochtend ook moe, maar zou nimmer nóóit niet dit op één van die kleintjes botvieren.

als je je kindje ergens wilt laten spelen, ga dan eerst goed met de leidster in gesprek, blijf er een paar ochtendjes bij en kijk dan goed hoe zij met andere kindjes omgaat.

volgende week zal ik er opletten hoe ze tegen hem doet. als ze weer uitvalt, zal ik proberen te zeggen dat ik het persoonlijk moeilijk vind dat ze zo boos op hem word, dat hij het niet begrijpt.
    de andere vrijwilligster valt niet mee te praten (hahaha, ze is gewoon erg op zichzelf en stil) en is voor dat de ouders komen al foetsie..

18. Smeetje

Smeetje Bekend lid

May 28, 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Dit is zeker niet normaal, die moet direct ontslag krijgen! Je kind zal maar zo'n leidster hebben. Heb het ook aan mijn moeder laten lezen die is al ruim 25 jaar hoofdleidster van een peuterspeelzaal, zulk gedrag wordt echt niet getolereerd!

19. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0

Ik zeg ook niet dat ze ALLEMAAL verkeerd zijn, maar wel dat je kans hebt om dus een verkeerde te treffen, en dat risico wil ik niet nemen, mn zoontje is voor mij van goud, en zal ik niet uit handen geven aan iemand die ik persoonlijk niet ken, maar alleen een papiertje heeft, met daaropstaan dat ze ervoor geleerd heeft. Ik zou het mezelf nooit vergeven, als er iets gebeurd met mn zoontje door iemand die hem niet snapt. Straks als hij naar school gaat is het anders. Kan hij dingen duidelijk maken wat hij wel wilt en wat niet ( tegenover de leraar/es)

Maargoed, ik hoop dat als het weer gebeurd dat je er echt iets van gaat zeggen. Het zal maar eens uit de hand lopen meis.. ze hebben dan wel een diploma ervoor, maar het blijven mensen met emotie's. Kinderen zijn erg kwetsbaar, ze zal hem maar verkeerd raken... of dat kind valt wel met zn koppie tegen een punt aan, of iets breken!

20. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jeetje dat vind ik wel zielig voor dat mannetje , ik kan me wel voorstellen dat er weleens een kindje bij zit waar het wat minder mee klikt , ik bedoel het zijn ook maar mensen maar ik vind niet dat je er op deze manier mee om kan gaan ...
    In jou situatie denk ik dat je haar baas aan kan spreken hierover , of je spreekt haar aan maar ik denk dat dat de werksituatie er niet beter op maakt voor jou ...

Share This Page