Goedenavond Dames, Wtcg = ( Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten ) Vanmiddag een brief gekregen waarin staat dat we eind december een lage tegemoetkoming krijgen van 306 euro! Omdat onze zoon in 2009 en 2010 fysio en oefentherapie heeft gehad! Das lekker, heeft ie gelijk wat extra's op zijn spaarrekening!! Nog meer mensen de brief gekregen?
Ja, hier een hoge tegemoetkoming. Ik had er nog nooit van gehoord Helaas van korte duur, want het wordt in 2012 inkomensafhankelijk.
ik heb de brief nog niet gehad, maar verwacht hem wel eerdaags , ik kreeg vorig jaar voor het een tegemoetkoming voor me zoon omdat die chronisch ziek is .
Ben eigenlijk niet verrast dat het inkomensafhankelijk gaat worden,ik ben meer verrast doordat we dit krijgen,want mijn zoon loopt nu nergens meer bij,geen fysio niks! Maar het zal best kloppen.
Ja indd over 2009 en 2010(voor ons),maar wanneer is iets dan chronisch? Vandaar dat ik even drie keer moest lezen....
Oh, hoe zit dat? Daar heb ik dan ook recht op neem ik aan (sinds 1,5jr). Krijg je daar vanzelf bericht van?
Ik of eigelijk Quinn heeft hem ook gehad die brief. Was verrast omdat Quinn al vanaf 2008 al chronisch ziek is, en chronisch medicijnen gebruikt, en we hebben nooit iets gehad. Dus blij verrast
Dat is echt niet waar Ik kreeg een brief voor mijn man over mantelzorgpremie en las dat je een ciz indicatie moest hebben Ik heb dat dus ook Even een belletje doen en ze gaven ons van 3 jaar terug de optie om mantelzorg premie te geven TOEN heb ik even zitten googlen en vond WTCG Wat blijkt HEY heb daar ook recht op?!?! Dus ik weer bellen naar CAK en ja hoor "U heeft er recht op" Met andere woorden lees alle regels even door daarna even CAK bellen vraag of je er recht op kan hebben Geef je bsn door en je hoort na een paar dagen of je het aan kan vragen Neem niet zomaar aan dat het automatisch gebeurd...
mijn man heeft diabetes type 1 en krijgt inderdaad iets van 50 euro tegemoetkoming eigen risico en 300 euro in december van het cak. Vorig jaar was dit volgens mij 500 euro, ik was het alweer vergeten haha. Lekker met de verjaardag en kerst! Had het liever niet gehad, en dat mn mannetje gewoon gezond was...
Ik krijg eind November 50 euro wegens medicijngebruik tegen een psychische aandoening. Verder hebben wij nergens recht op.
ik hd hier echt nog nooit van gehoord. Mijn man gebruikt volgens mij ook al die tijd al medicijnen die op die lijst stn. Hd hij dn al bericht moeten hebben?
Wij kregen ook en brief voor onze zoon die heeft vorig jaar kinderoefentherapie gehad. Ook 306 euro altijd mooi mee genomen
Jawel hoor, want wij kregen ook zelf bericht. Ik had nog nooit van van het CAK gehoord, laat staan van de WTCG... Maar zij vroeg naar de tegemoetkoming eigen bijdrage en daarvan staat op de site van het CAK dat je automatisch bericht krijgt.
Ik had mijn vriendin hier wel eens over gehoord, zij krijgen geld terug ivm reuma maar ik kreeg nooit een duidelijk antwoord hoe zij daar aan kwamen. Nu ben ik de link die 1 van jullie heeft opgegeven gaan bekijken en ook de medicijnen van mijn dochter die ze al jaren krijgt staan hier tussen maar ik heb nog nooit zo'n brief ontvangen en ik lees bij jullie ook iets over fysiotherapie.. Mijn dochter heeft vorig jaar ook een aantal maanden oefen/fysioterapie gehad en zelf loop ik al 3 jaar bij diverse fysio/manueel (noem maar op) therapeuten vanwege een versleten rug, hebben wij daardoor ook recht op zo'n terug gave?