makelaar heeft longkanker

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb eventjes zitten twijfelen om dit hierop te gooien en ik weet ook niet of ik adviezen wil of dat ik er überhaupt iets mee doe maar wat meningen zouden wel fijn zijn...

Wij hebben ons huis sinds januari in de verkoop. De vrouw van de makelaar is vriendinnen met mijn schoonmoeder. Zodoende dat we het huis via hem in de verkoop doen. Nu hebben we in de paar maanden nog geen 1 kijker gehad terwijl onze buren hem gewoon binnen 3 maanden verkopen en niet 1 nee al 4 appartementen zijn binnen 3 maanden verkocht.

Nu is dit op zich het probleem niet want we hebben geen haast en nog geen ander huis op het oog maar we vroegen ons beide wel af waarom dit zo was aangezien de er makelaar zelf van overtuigd was dit huis met ongeveer 6 maanden te kunnen verkopen, zelfs in deze tijd. Dan zou je toch denken dat we op zn minst een kijker zouden hebben.

Verder zegt hij afspraken af en kan hij vaak niet komen. Steeds om dezelfde reden namelijk "privé redenen".

Nu hoorde we via via dat de makelaar longkanker blijkt te hebben en dit al een tijdje weet, sterker nog hij heeft nog maar een paar maanden te leven. Hij wist dit al VOOR hij ons huis in de verkoop deed... EN mn schoonouders wilde NOG een huis bij hem in de verkoop gooien van de oma van mijn vriend die recent is overleden. Ook hier heeft hij nooit bezwaar over ge-uit en wilde hij deze gewoon in de verkoop doen.

Ik snap er helemaal niets van, en ipv dit uit te leggen stuurt hij ons een vage rekening van de open-huizen-dag die we helemaal niet hoefde te betalen.

Nu heeft mijn schoonmoeder de "roddel" nagecheckt bij de vrouw van de makelaar die samen met haar op een tennisclub zit. Deze heeft het verhaal bevestigd maar zei verder niets over de verkoop en zn makelaarskantoor.

Ik weet niet wat nu handig is, mn schoonouders hebben natuurlijk het huis van de oma van mijn vriend niet in de verkoop gezet bij hem maar wij hebben dit al wel en we hebben hier nog totaal geen kennisgeving van gekregen of enige vorm van uitleg van zijn kant. Nu moet hij dit natuurlijk verwerken en wil hij vechten om de ziekte de baas te zijn maar je kunt hier anderen toch niet de dupe van laten zijn.

We hebben besloten niets te doen want EN het is een kennis van ons, EN we hebben enorm veel medeleven met hem na zulk nieuws. Toch vind ik het zo vervelend en zit het me zo dwars en het geeft ons zoveel onzekerheid.

Misschien word het bedrijf wel overgenomen maar hoe weet ik nu of dit allemaal goed gaat en wat nu als hij idd zo sterk is dat hij dit nog lang kan aanvechten. Ik hoop het met heel mn hart dat hij deze rotziekte op een zo'n goed mogelijke manier afrond maar hij is te zwak om al zn zaken nog goed te doen en ziet niet dat hij mensen geld afhandig maakt maar er niets voor terug kan bieden.

pff sorry als ik mensen op hun gevoel trap met mn uitspraken maar moest het echt even van me af schrijven.

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Gewoon een andere makelaar nemen of een tweede makelaar. Het is heel vervelend voor hem maar niet jou probleem...

3. VrouwtjeRomy

ja en wie betaald dan die 5000 euro die hij voor de verkoop vraagt?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    courtage betaal je alleen als je je huis verkocht hebt, wellicht de tot dan gemaakte kosten (advertentie en printmateriaal), maar that's it ...

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je ook de afspraken destijds met deze makelaar op papier laten zetten? Dat wil zeggen: een opdracht tot dienstverlening bij verkoop ondertekend?

Daar staan normaliter de overeengekomen afspraken in. Dus of je bijvoorbeeld no cure, no pay hebt afgesproken, of dat er een bepaald bedrag aan intrekkingskosten zijn overeengekomen.

Je kunt je appartement namelijk altijd uit de verkoop halen (verkoop intrekken). Meestal krijg je dan wel een nota waarop de intrekkingskosten vermeld staan.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje, 5000 euro, da's niet niks!
    Hebben jullie dit als bedrag afgesproken en dit ook op papier staan?

Onze makelaar werkt op no cure, no pay basis. Wordt ons huis verkocht dan verdient hij 1,5% van de verkoopprijs aan ons.

7. VrouwtjeRomy

Oeh geen idee dat moeten we even natrekken inderdaad... maar dan nog vind ik het zo moeilijk omdat het een kennis is... vind de hele situatie zo naar! Hij gaat gewoon dood... het is zo dubbel

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    E 5000? Dat is best een hele dure makelaar! (Of een heel duur huis, sommige rekenen een percentage van de verkoopprijs + opstartkosten, anderen rekenen een vaste prijs).

Meestal heb je een soort van opstartkosten (voor het maken van de brochure etc.) + evt. extra advertentiekosten die je moet betalen als je de opdracht intrekt. De uiteindelijke kosten die je zou hebben betaal je meestal alleen bij verkoop (maar goed, ik weet natuurlijk niet of er ergens kleine lettertjes gestaan hebben bij jullie).

9. kessher

kessher Actief lid

4 mei 2011
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt heel vervelend, vooral voor de makelaar zelf. Maar ook voor jullie vervelend, zeker omdat de makelaar dichtbij komt, kwa prive.

Ik zou een gesprek met de makelaar aanvragen. Met hem om de tafel gaan zitten en hem hiermee confronteren. Dit is heel moeilijk en misschien hard, maar je kan dit op een positieve manier doen. Door bijvoorbeeld aan te geven evt zelf ook wat meer te doen voor de verkoop. Daarnaast zou ik de vragen over evt overnemen en doorzetten van het kantoor opschrijven en aan hem stellen. Zo weet hij ook waar hij aan toe en andersom.

Wat evt ook een mogelijkheid is, is gezamelijke verkoop. Dit houdt in dat er een tweede makelaar betrokken wordt bij de verkoop. Zij gaan gezamelijk jullie huis verkopen. Meestal wordt dan de coutage aangehouden die jullie bij de huidige makelijk hebben. Deze wordt onder beide makelaars verdeeld. De makelaars hebben dus onderling hier ook een contact over.
    Op deze manier wijs je de huidige makelaar niet af, maar voorspoedig je waarschijnlijk wel de verkoop. Beide makelaars moeten wel instemmen hierin. Maar hiervoor moet je je huidige makelaar benaderen, of hij hier open voor staat.

Hopelijk kom je eruit.
    Suc-6!

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ah wat lastig zeg maar het gaat om je huis en om een flink bedrag! misschien begrijpt hij het wel, hoop dat je wat hebt aan sommige tips hier. Ik weet er verder ook weinig van..

Deel Deze Pagina