oplichters marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door RomyDani1719, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    #1 RomyDani1719, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2012
    MENSEN LET OP! !!!!
    ALS JE IETS VERKOOPT OP MARKTPLAATS EN JE KRIJG EEN REACTIE ZOALS ONDERSTAAND. NIET OP REAGEREN. DIT ZIJN OPLICHTERS DIE OP JE SPULLEN UIT ZIJN. ER ZIJN WAT VARIATIES OP DEZE EMAIL MAAR KOMT BIJNA OP HET ZELFDE NEER. ALS JE JE SPUL VERSTUURD HEB BEN JE HET KWIJT EN JE GELD KRIJG JE NIET. STUUR DIT DOOR NAAR AL JE VRIENDEN. DIT MOET STOPPEN!!!!
    ZE HEEFT OOK MEERDERE NAMEN. WIJ WERDEN NET OP TIJD GEWAARSCHUWD IVM VERKOOP VAN MINI LAPTOP ANDERS WAREN WIJ DEZE OOK KWIJT GEWEEST!
    Op 1 jan. 2012 om 11:57 heeft XXX<XXX@gmail.com> het volgende geschreven:
    Hallo,
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ben 38 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...
    hier is mijn Zoon zending adres

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    als je dit meld aan MP checken ze dit en wordt het account geblokt, dan hoef je hier niet te waarschuwen want deze mensen kunnen dan niemand meer oplichten.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Goed dat je waarschuwt maar volgens mij is het wel redelijk bekent dat versturen naar nigeria eigenlijk altijd inhoudt dat je word opgelicht.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Is al best wel bekend dat dit soort mailtjes niet te vertrouwen zijn..

5. Jel

Jel Niet meer actief

Zo'n soortgelijke mail heb ik ook een keer gekregen toen ik iets op mp verkocht. Ben er verder niet op ingegaan.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Heel MP staat vol met dat soort mensen.
    Ze plaatsen zelf ook advertenties.

Maar zodra er al in gebrekkig NL's een mail gestuurd word met het woord Nigeria haak ik al af.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

maar je zorgt er toch voor dat ze eerst het geld overmaken voor je iets verstuurd? Helemaal met dit soort dure dingen.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik verzend niets voor dat ik geld heb!
    aan niemand

ook niet hier via zwangerschapspagina

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Volgens mij was daar ook iets mee... Ze kunnen dat terugboeken omdat ze een bepaalde bank gebruiken. Hoe het precies in elkaar zit weet ik zo even niet maar heb er iets over gelezen.

10. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    nou ik wist dit dus niet:S maar heb niet verstuurd! heb marktplaats een email gestuurd, want ze handelen dus mt meerdere namen.

ik denk ik plaats het hier ook ff, uit goede daad:p

11. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Klopt, heb ik ook ergens gelezen. Ze hebben een aantal dagen om geld terug te boeken.

12. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik geloof dat dit inderdaad al een vrij bekend fenomeen is; marktplaats waarschuwt er zelf ook voor wanneer je een e-mail ontvangt in verband met een ontvangen bod.

Je kan dit inderdaad bij hen melden zodat ze het ip adres kunnen tracken en blokkeren.

Heb pas ook een mini-laptop op marktplaats te koop aangeboden; ik heb wel 10 van dit soort mailtjes gehad.....Heel irritant!

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja zie het terug in meerdere advertenties, naar het buitenland stuur ik zowieso niks. gedoe....

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

meen je niet. Dat wist ik niet wat erg zeg!

ts is ook vriendelijk hoor dat je ons waarschuwt! Dacht alleen je verstuurd niet eerst wat toch? Maar wist dus niet dat ze dat terug konden boeken

Deel Deze Pagina