Als je een groot meubelstuk verkoopt via marktplaats....

Discussion in 'De lounge' started by dochters, Jun 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    of andere verkoopsite, laat je hem dan in elkaar staan tot kopers hem gezien hebben, of schroef je hem helemaal uit elkaar, en plaats je dus wel foto's van dat ze nog in elkaar staan?

We willen onze babykamer gaan verkopen, maar we halen waarschijnlijk komende week nieuwe meubels voor de kamer van ons dochtertje. Het liefst wil ik hem uit elkaar schroeven, want waar laat je anders al die grote meubelstukken? (Het gaat alleen om de commode en de kledingkast, het ledikantje staat al uit elkaar op zolder).

Maar als jullie ergens een babykamer kopen of een ander groot meubelstuk, dan heb je toch liever dat je even kunt kijken als de boel nog in elkaar staat? Aan de andere kant: als je als koper besluit hem ter plekke te kopen, dan is het niet zo handig als je hem nog helemaal uit elkaar moet schroeven.

Hoe doen jullie dat/ of hebben jullie dat gedaan? In of uit elkaar bij de verkoop?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij hebben via mp een kamer gekocht.
    Vond het fijn dat ie nog in elkaar stond.
    Zo konden we toch even goed kijken of alles er netjes uit zag.

Uit elkaar halen was zo gebeurd.
    Zijn denk ik een uurtje binnen geweest bij die mensen.

Voordeel is dat je beetje weet hoe het in elkaar zat.
    We hadden de kamer dus ook zo weer in elkaar.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    In elkaar laten staan.
    Onze eettafel en stoelen staan al 2 weken op marktplaats maar nog weinig reacties, nu kreeg ik gisteren mijn nieuwe tafel dus moest hem wel uit elkaar schroeven maar als de mogelijkheid er was had ik hem in elkaar laten staan, wel zo fijn voor de potentiële kopers.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ik heb ooit een ledikantje gekocht via de foto...daar stond hij uit elkaar geschroefd. Dat vond ik niet zo erg.

Maar als ik mocht kiezen zou ik het toch liever in elkaar willen zien.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij zijn de babykamer ook gaan bekijken toen hij nog in elkaar stond, 4 weken later zijn wij hem gaan ophalen en hebben hem zelf uit elkaar geschroefd, wisten we tenminste ook hoe hij in elkaar moest ;)

Is gemakkelijker en dan weet je zeker of je koopt wat je graag wilt.
    Als iets uit elkaar zou staan dan zou ik het niet snel kopen persoonlijk.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Op de foto zou ik in elk geval de meubels in elkaar laten zien.
    Ik zelf vind het wel het fijnste om dit soort dingen in elkaar te zien, voordat ik het koop.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zo hebben wij het destijds vóór onze emigratie ook gedaan idd. Alles in elkaar laten staan en de mensen konden de spullen zelf bij ons thuis uit elkaar halen, al dan niet met onze hulp. :)

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

In elkaar laten. Hier ook babykamer via MP. Eerst wezen kijken of het wat was, stond toen in elkaar, daarna afspraak gemaakt om het op te komen halen, toen was het wel uit elkaar gehaald.

Ik koop niets zonder het in elkaar gezien te hebben hihi

9. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het dan verstandiger/ handiger is om het in elkaar te laten staan.

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    We plaatsen foto's dat je in elkaar staat.
    Zodra we een koper hebben, vragen we of ie alvast uit elkaar moet..
    (De meeste mannen vinden dat juist wel fijn, want ja de mannen moeten meestal de spullen ophalen) Als het lastig is.. Maken we een beschrijving hoe in elkaar te zetten

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ruim voordat je 'm kwijt moet alvast foto's maken en op Marktplaats zetten. Dan kunnen mensen komen kijken en kun je afspreken wanneer ze 'm komen ophalen. Tegen die tijd uit elkaar halen en dan kunnen ze 'm zo meenemen.

Mocht het niet verkocht worden en je moet 'm kwijt zou ik 'm gewoon uit elkaar halen en onder de advertentie schrijven dat hij inmiddels gedemonteerd is. De planken zijn ook los te bekijken en als die er netjes uitzien zijn mensen al snel tevreden.

12. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Als het goed is word onze babykamer morgen opgehaald.
    Het bedje hebben we uit elkaar, de commode en de kast staat in elkaar.
    Als ze hem uit elkaar willen vervoeren zullen ze toch zelf aan de bak moeten.
    Mijn partner is werken en ik zit met 2 kids.

Share This Page