Hi allemaal, Zal 't proberen kort te houden. Het huis van onze buren staat te koop en vandaag zijn de bezichtigingen gestart. Mijn zus met gezin is héél erg geïnteresseerd. Via ons hebben ze zelfs al even bij de buren in huis kunnen kijken en zijn nog enthousiaster. De buren weten dat ook. Deze week gaan ze nog ook nog met makelaar kijken. Vrijdag maandag zal er tot een bepaalde tijd een bod kunnen worden uitgebracht. Zouden makelaars onderling of via buren mogen doorgeven welke richting ze op moeten. Bijv. Je moet min 6k bieden om erover geen te gaan. War zouden ze/we nog het beste kunnen doen om kansen te vergroten? Helaas gaan en kunnen steeds meer mensen bieden zonder voorbehoud van financiering. Dat gaan ze sowieso niet doen. Denk wel gun factor van buren mee hebben maar uit eindelijk gaat iedereen voor mooiste bieding/voorstel. Dat snappen we maar al krijgen ze maar de kans alleen al om daar in mee te gaan. Hoe en hoop graag op ervaringen van jullie of iemand die makelaar is of werkt op zo een kantoor . Thnx en groetjes
Ik sprak vorige week toevallig een aantal mensen die bezig waren met de aankoop van een huis. Aankoopmakelaar helpt vaak met het bepalen van het beste bod. Mijn vraag is nog wel of je het zelf ziet zitten als je zus naast je komt wonen
Aankoopmakelaar informeert ook wel eens bij verkopende makelaar hoe de biedingen zijn om dan net voor sluitingstijd een hoger bod te doen. Dit mag niet, maar gebeurd helaas wel, tip is dus zo laat mogelijk een bod doen (net voor de eindtijd). Voor bieden zonder financiering kan je ook een verzekering afsluiten (hebben wij gedaan, koste€800) maar dat zal nu te kort dag zijn, want dan moet je al je financiële info aanleveren.
Dit gebeurt inderdaad wel, de ene verkopende makelaar gaat er wel in mee, de andere niet. Dus het ligt er net aan welke je treft. Ik weet niet hoe jullie zijn met jullie buren, maar misschien kun je iets afspreken, alhoewel dat niet echt netjes is tegenover andere bieders.
Qua gun factor zit het wel goed maar snap wel dat als er mensen meer bieden ze daarmee verder gaan. Dat is t lastige je weet niet wat een ander bied
Jouw buren kunnen zeggen wat ze willen. Het staat hun vrij om jou te zeggen of je zus meer moet bieden...