Ligt eraan, hoe oud hij op dat moment is, en van wie het afkomstig is. Wij hebben nml ervaring, met hele kunstig geschreven, emotionele chantage brieven van familie, die ze dan ipv aan de ouders te richten, het via de kinderen spelen. Kwaaier kun je me dan niet krijgen. Maar goed, hij is nu 5, bijna 6 en taalt niet naar post want dat is compleet niet interessant volgens hem. Dus nog niet aan de orde.
Ik maak het zelf open, zoontje is 9 maanden . Geen idee hoe dat gaat als hij ouder is, dat zie ik tzt wel.
Andersom: mijn dochter van anderhalf zou onze post met liefde voor ons openmaken als ze de kans kreeg Als ze zelf een mooie kaart of een pakket krijgt, maken we samen open.
Nu nog wel voor mijn dochtertje, mijn zoontje laat ik bijv. verjaardagskaartjes zelf openmaken, help hem wel ff dat hij niet niet per ongeluk stuk maakt. Andere post open ik nog wel voor hem.
Post aan haar gericht mag ze zelf open maken en lezen we samen ( ze is 5 dus hele zinnen zijn nog lastig en lezen we samen in gedeeltes). Het gaat dan vooral om een brief van het ziekenhuis waarin een afspraak staat etc. Kaartjes opent ze zelf en leest ze zelf.
haha ik maak hier de post van mijn bijna 19 jarige zoon nog steeds open.. behalve kaarten enzo waarom? omdat anders de envelop ergens op een stapel beland zonder opengemaakt te worden hij is nl vreselijk laks in dat soort dingen.
Ik niet.. Die van mij is zes dus heeft recht op haar privacy. Maar zou wel vragen van wie het afkomstig is
Ik laat ze het eerst zelf proberen, als het niet lukt help ik mee. De oudste krijgt ze al een tijdje open en vindt het geweldig.
Mijn moeder maakte nooit onze post open. Vanaf een jonge leeftijd post 'Pennyrekening' van de ING en zo. Dat mochten we zelf openmaken. Niet dat ik er iets van begreep, dus liet ik het mijn moeder altijd lezen. Maar het feit dat je post krijgt, met jou naam erop, en dat mag jij dan openmaken. Ja, dat was toch wel erg gaaf
nu maakt het ze zelf open en geeft de inhoud vervolgens aan mij, want dat moet ik dan voorlezen. Als ze ouder is natuurlijk niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik huiveriger ben voor email/facebook etc. dan voor een kaartje. Als er ouder/verzorger opstaat dan open ik het natuurlijk wel.
Nee. Zou nieuwsgierig zijn en hopen dat ze het me zelf verteld maar nee dat is hun ding. Privé mag ook wel vind ik
van mijn oudste maak ik het niet meer open die kan voortaan zelf lezen andere twee kunnen niet lezen en maken het dan samen open en lees het voor
ik niet..ze mag het altijd zelf openmaken en als er veel tekst opstaat komt ze zelf vragen of ik het voor wilt lezen
Mijn ouders hebben het tot mijn 18de open gemaakt. Daardoor heb ik niet echt geleerd wat "post" is en kijk er dus ook niet naar om. Met als gevolg dat de rekeningen gewoon in postvak in blijven liggen, en als moeder dan een zei: orden je papieren! Ging het in de prullebak.. En nu krijg ik de kans niet omdat man in zijn vorige leven kennelijk een administratiemiepje is geweest ofzo . Daarom zal ik later dus écht niet de post van mijn kinderen openen. 1. Privacy. 2. Ze moeten het zelf leren.