Maken jullie elkaars post open?

Discussie in 'De lounge' gestart door MHMW, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier maken we ook gewoon de post van elkaar open!
    Alles staat op beide namen, we zijn getrouwd .
    Er komt ook bijna geen post binnen alles gaat automatische .
    We gaan samen kijken op de rekening hoe de zaken er voor staan.
    En idd als er kaartjes of iets voor de computer binnen komt en daar staan niet onze beide namen op , maakt de geen waar het voor is het open.
    Juist omdat er haast nooit wat apart voor elkaar binnen komt.
    We zijn 1 nu en doen het samen.
    Laatst alles papieren uit gezocht ook samen eerst ik alleen en toen heeft hij het gecontroleerd.
    Of ik de goede dingen weg gooide . We leggen dan twee bakken neer de ene voor bewaren en de ander voor het weg doen.
    En daarna in mappen doen + wat weg kan versnipperen en dat doe ik.
    Maar Hier doen we dat allemaal samen.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja ik maak alle post open, ook van mijn man.
    Alleen de verjaardagskaarten, en bestelde paketjes op zijn naam dan weer niet.
    Mijn man vind t totaal niet erg, maar hij maakt dan mijn post weer niet open.
    (Krijgt ie ook de kans niet voor, ik heb ze meestal al eerder bemagtigd dan dat hij ze kan zien.)

3. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    wij maken ook elkaars post open.

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Wij maken ook elkaars post open, behalve dan persoonlijke post zoals verjaardagskaarten.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind het trouwens ook weinig te maken hebben met vertrouwen of geheimen ofzo hoor. Het is maar net wat je gewend bent. Mijn vriend is gewoon heel laks met de post. Als ik ze niet openmaak, dan belanden ze zo ongeopend bij het oud papier... Maar om nou te zeggen dat je elkaar niet vertrouwd als je elkaars post niet open mag maken, vind ik heel vreemd. Iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zich het fijnst bij voelen!!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik maak gewoon alle post open....zou het juist raar vinden als we alleen onze eigen post deden openmaken?

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik maak ook alles open, meestal laat hij het gewoon liggen :p en ik regel de administratie ed.

als hij een keer eerder is dan maakt hij het ook gewoon open, maar dat is zelden ;) meestal gooit hij het dicht op tafel van zo dat is voor jou!

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    hier maken we allebei onze eigen post open, maar dat is geen afspraak ofzo, heeft niks met vertrouwen te maken, maar zie het nut er niet van in om elkaars post open te maken. Wat moet ik met zijn rekeningen van zijn bedrijf? ;) Ieder maakt dus zijn eigen post open.

9. mroos

mroos Niet meer actief

Degene die de post uit de brievenbus haalt maakt het open. Als de ander thuiskomt vragen we altijd even of er nog wat boeiends bij de post zat.

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Bij ons ligt het er ook een beetje aan wat het is! Mijn post staat gelijk aan zijn post en andersom! Maar pakketjes, verjaardagspost en andere leuke dingen maken we niet voor elkaar open... Dan zijn we net kleine kinderen die het liefst zelf het kadootje uitpakken :p

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik maak alles open hij doet het amper en dan word het niet gedaan

12. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook hoor, wij denken daar eerlijk gezegd niet overna. Maar zn verjaardagskaartjes laat ik aan hem over natuurlijk. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat het met fatsoen te maken heeft als ik zijn post laat liggen. We hebben 1 huishouden (en sinds kort zelfs getrouwd) dus ook al zijn het brieven van de belastingdienst of pensioen ofzo, het gaat ons beide toch aan??

13. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    wij maken gewoon onze eigen post open. Heb dat ook zo van huis meegekregen. heeft niets met vertrouwen te maken o.i.d. Wij bespreken de post wel samen ofzo, maar nee het zou eigenlijk niet eens in me opkomen om een rekening op mijn man z'n naam open te maken.
    Maar goed, daarbij doen wij ook allebei een gedeelte van de financiën en dat gaat eigenlijk altijd prima:D

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

gewone post/ pakketjes van mezelf of mijn vriend maak ik open. ik ben van de administratie. rekeningen verwerk ik, de rest zet ik op ons vaste plekje en bekijkt hij als hij thuis komt.

verjaardagspost maak ik niet open van hem.

de post van de oudste 2 kinderen maak ik ook niet meer open tenzij het aan mij gericht is. ook hun pakketten maak ik niet meer open.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    ja wij maken alles van elkaar open en vinden dat niet meer dan normaal.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Belastingdienst, pensioen dat soort zaken maak ik ook open hoor. Maar dat reken ik tot "administratie". Ik bedoel meer persoonlijke brieven e.d., die zou ik nooit openmaken. Maar dat heb ik ook vanuit huis geleerd en vind het iet meer dan normaal. ;)

17. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Post waarvan we weten wat het is, of wat er in staat (afschriften, rekeningen etc) die maak ik meestal open omdat ik ook de papieren op zn plek leg. Maar brieven of dingen wat niks met mij te maken heeft dat is zijn post, en andersom net zo. Maar meestal dan heb ik hem aan de telefoon als hij aan het werk is en dan vraagt hij al of ik het hem wil voorlezen of wil kijken wat er in staat. Dus in zoverre ook geen geheimen ofzo :p

18. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik maak bijna alle post open. Idd spelletjes o.i.d. niet, want dat vindt hij zelf veel te leuk......
    Natuurlijk laat ik verjaardagskaarte of zoiets wel liggen

19. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik maak vrijwel altijd alles open

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Verjaardagskaarten e.d. die op manlief zijn naam binnenkomen maak ik niet open. Andere post wel. De blauwe enveloppen maak ik absoluut niet open elk jaar gaat er wel wat fout bij ons en dan krijg ik weer een hartverzakking.

Deel Deze Pagina