Hier maken we ook gewoon de post van elkaar open! Alles staat op beide namen, we zijn getrouwd . Er komt ook bijna geen post binnen alles gaat automatische . We gaan samen kijken op de rekening hoe de zaken er voor staan. En idd als er kaartjes of iets voor de computer binnen komt en daar staan niet onze beide namen op , maakt de geen waar het voor is het open. Juist omdat er haast nooit wat apart voor elkaar binnen komt. We zijn 1 nu en doen het samen. Laatst alles papieren uit gezocht ook samen eerst ik alleen en toen heeft hij het gecontroleerd. Of ik de goede dingen weg gooide . We leggen dan twee bakken neer de ene voor bewaren en de ander voor het weg doen. En daarna in mappen doen + wat weg kan versnipperen en dat doe ik. Maar Hier doen we dat allemaal samen.
Ja ik maak alle post open, ook van mijn man. Alleen de verjaardagskaarten, en bestelde paketjes op zijn naam dan weer niet. Mijn man vind t totaal niet erg, maar hij maakt dan mijn post weer niet open. (Krijgt ie ook de kans niet voor, ik heb ze meestal al eerder bemagtigd dan dat hij ze kan zien.)
Ik vind het trouwens ook weinig te maken hebben met vertrouwen of geheimen ofzo hoor. Het is maar net wat je gewend bent. Mijn vriend is gewoon heel laks met de post. Als ik ze niet openmaak, dan belanden ze zo ongeopend bij het oud papier... Maar om nou te zeggen dat je elkaar niet vertrouwd als je elkaars post niet open mag maken, vind ik heel vreemd. Iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zich het fijnst bij voelen!!
Ik maak gewoon alle post open....zou het juist raar vinden als we alleen onze eigen post deden openmaken?
ik maak ook alles open, meestal laat hij het gewoon liggen en ik regel de administratie ed. als hij een keer eerder is dan maakt hij het ook gewoon open, maar dat is zelden meestal gooit hij het dicht op tafel van zo dat is voor jou!
hier maken we allebei onze eigen post open, maar dat is geen afspraak ofzo, heeft niks met vertrouwen te maken, maar zie het nut er niet van in om elkaars post open te maken. Wat moet ik met zijn rekeningen van zijn bedrijf? Ieder maakt dus zijn eigen post open.
Degene die de post uit de brievenbus haalt maakt het open. Als de ander thuiskomt vragen we altijd even of er nog wat boeiends bij de post zat.
Bij ons ligt het er ook een beetje aan wat het is! Mijn post staat gelijk aan zijn post en andersom! Maar pakketjes, verjaardagspost en andere leuke dingen maken we niet voor elkaar open... Dan zijn we net kleine kinderen die het liefst zelf het kadootje uitpakken
hier ook hoor, wij denken daar eerlijk gezegd niet overna. Maar zn verjaardagskaartjes laat ik aan hem over natuurlijk. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat het met fatsoen te maken heeft als ik zijn post laat liggen. We hebben 1 huishouden (en sinds kort zelfs getrouwd) dus ook al zijn het brieven van de belastingdienst of pensioen ofzo, het gaat ons beide toch aan??
wij maken gewoon onze eigen post open. Heb dat ook zo van huis meegekregen. heeft niets met vertrouwen te maken o.i.d. Wij bespreken de post wel samen ofzo, maar nee het zou eigenlijk niet eens in me opkomen om een rekening op mijn man z'n naam open te maken. Maar goed, daarbij doen wij ook allebei een gedeelte van de financiën en dat gaat eigenlijk altijd prima
gewone post/ pakketjes van mezelf of mijn vriend maak ik open. ik ben van de administratie. rekeningen verwerk ik, de rest zet ik op ons vaste plekje en bekijkt hij als hij thuis komt. verjaardagspost maak ik niet open van hem. de post van de oudste 2 kinderen maak ik ook niet meer open tenzij het aan mij gericht is. ook hun pakketten maak ik niet meer open.
Belastingdienst, pensioen dat soort zaken maak ik ook open hoor. Maar dat reken ik tot "administratie". Ik bedoel meer persoonlijke brieven e.d., die zou ik nooit openmaken. Maar dat heb ik ook vanuit huis geleerd en vind het iet meer dan normaal.
Post waarvan we weten wat het is, of wat er in staat (afschriften, rekeningen etc) die maak ik meestal open omdat ik ook de papieren op zn plek leg. Maar brieven of dingen wat niks met mij te maken heeft dat is zijn post, en andersom net zo. Maar meestal dan heb ik hem aan de telefoon als hij aan het werk is en dan vraagt hij al of ik het hem wil voorlezen of wil kijken wat er in staat. Dus in zoverre ook geen geheimen ofzo
Ik maak bijna alle post open. Idd spelletjes o.i.d. niet, want dat vindt hij zelf veel te leuk...... Natuurlijk laat ik verjaardagskaarte of zoiets wel liggen
Verjaardagskaarten e.d. die op manlief zijn naam binnenkomen maak ik niet open. Andere post wel. De blauwe enveloppen maak ik absoluut niet open elk jaar gaat er wel wat fout bij ons en dan krijg ik weer een hartverzakking.