Maken jullie iedere ochtend alle bedden op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Maken jullie iedere ochtend de bedden op?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik doe dat dus niet, openslaan. Ik maak ze gelijk op en doe de ramen verder open...

Ik doe het voor mijn kinderen, voor mijzelf.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar :D

Maar nee, ik vind andere dingen belangrijker dan de bedden recht trekken. Als ik dus tijd over heb, doe ik het wel, maar over het algemeen ben ik met andere dingen druk genoeg :D

3. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Yup, elke ochtend :)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    en je weet dat dit harstikke ongezond/onhygienisch is? er leven duizenden beestjes in je bed die je niet ziet. die leven juist lekker in een warm en vochtig bed. als jij ze dichtslaat, dan kan dit niet goed drogen/verdampen en dan vermenigvuldigen ze zich als een gek. ze houden niet van een koud, fris windje.

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nee.. t bed van me dochter wel trouwens haha

6. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    neeeeee ik heb wel wat anders te doen hahahah ,, rol zo ook weer mijn bedje in heerlijk :D:D:D ( beetje een slodder vosje hierzo ) gooi ze vaak wel even over het bedden frame heen om te luchten , maar netjes op maken elke dag geen denken aan

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij slaan alles open (wel netjes) en zetten de ramen open. Als het droog is en blijft, hangen we de dekbedden op het dakterras uit.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb wel ja gestemd.

Ik sla weliswaar de dekbedden terug richting het voeteneind maar leg dit wel netjes neer en de matraslakens trek ik ook recht, kussens even opkloppen. Op deze manier hoef ik er niet extra voor te lopen want dit doe ik gelijk na het opstaan, maar ziet het er toch netjes uit. Heb er vaak genoeg complimenten over gekregen.

Op deze manier zien onze bedden er wel netjes uit vind ik maar is het wel beter voor het luchten. Ramen staan de hele dag op kieren. Dit doe ik bewust want het zijn schuine daken en anders regent het in.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Klopt, mooi broednest voor huisstofmijt... Ik moet mn beddengoed wel open slaan, als ik dit niet doe word ik vreselijk ziek (allergie).
    Daarnaast hangt er ook altijd zo'n onfrisse geur dus even het raam open voor frisse lucht..

10. Logan

Logan Niet meer actief

Als ik moet werken niet. Dan moet ik om 7 uur eruit en vaak meteen weg. Ben dan ook pas savonds thuis dus niemand die het ziet. Als ik vrij ben of laat moet beginnen (zelden) dan doe ik het wel. Mijn man doet het in het weekend als ik werken ben.
    Verschoon het zootje ook elke maandag.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sla het open, zodat het kan luchten. En tegen de tijd dat ik dan weer opnieuw op m'n slaapkamer kom, is het bedtijd. Dus dan vind ik opmaken niet meer de moeite. :) Bed van zoontje maak ik soms wel op, als we 's middags op zijn kamer gaan spelen. Anders sla ik het 's ochtends open en 's avonds pas weer dicht als zoon naar bed gaat.

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Laat meestal een paar uurtjes luchten, maar ik maak alle dagen ons bed op, incl. sprei.
    Mijn man is wat makkelijker, op de dagen dat ik werk ga ik eerder van huis ( en uit bed ), hij komt uit bed en laat de boel voor wat het is. Als ik dan uit mijn werk kom loop ik eerst naar boven om de boel los te gooien en het bed op te maken. Heb een hekel aan een onopgemaakt bed. Ook aan slordig opgemaakte bedden trouwens.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja! Laat het eerst eventjes luchten, maar daarna maak ik alle bedden weer op. Vind dat heel storend, als dat niet gedaan is.

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Op de dagen dat ik werk en in het weekend niet, manlief is dan later z'n bed uit, maar die 'vergeet' het altijd.
    Op m'n vrije dagen, als manlief eerder z'n bed uit is, laat ik de boel wel luchten en maak het na een uurtje ofzo op.

15. floraa

floraa Niet meer actief

Ik maak mijn bed zelfs niet op als ik ze verschoon. Ben ik nu de slechtste huisvrouw ever? :D

Ik vind het fijn als mijn bed lekker fris is, dus mijn beddengoed ligt alleen goed wanneer ik er zelf onder lig.

16. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Nee, bed ligt altijd open met het raam op een kiertje. Lekker fris.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    How wacht.. Ik heb gestemd op ja.. Maar ik maak ze niet echt op.
    Leg het beddengoed open, wel strak en netjes, en trek de onderlakens strak en klop de kussens op. Ik vind het lekker als het de hele dag kan luchten.

Dus onze bedden zijn niet opgemaakt maar wel netjes.

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik leg de bedden open (maar wel netjes) ivm huisstofmijt allergie

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief