Ja sinds kort wel. Emma deed twee slaapjes van 2 uur. Een van 19-6 de nacht. Helaas werd 6 steeds vroeger en was ze ook echt wakker spelen, keten vragen om banaan (nana). Weer zijn langzaam over aan het gaan naar 1 slaapje. Van 12.30 Tot max 16.00u. Meestal wordt ze na 3 uur zelf wakker maar als ze langer dan 3.5u slaapt dan maak ik haar wakker. Soms lukt 1 slaapje niet en dan gaat ze er gewoon twee keer in.
Ja dat is het dus. Ze is nog maar 10 maanden en heeft met haar leeftijd nog best een hoop slaap nodig. Die slaap pakt ze ook want ze is een hele goede slaper. Maar ze is als ze wakker is ook erg actief en soms zelfs iets té actief. Ze slaapt normaal tot rond 8:30 's ochtends en als ze langer slaapt maken we haar tot nu toe om 9:00 wakker. Doen we dat niet dan schuift haar middagslaapje op tot later in de middag en wil ze 's avonds niet slapen. En als ze laat in bed ligt 's avonds slaapt ze de volgende ochtend weer lang uit, slaapt ze het middagslaapje laat, gaat ze laat naar bed 's avonds, slaapt ze de volgende ochtend lang uit.. Etc. Dus dan zitten we vast in een ritme dat niet handig is. Daarom maken we haar wakker. Maar dat voelt niet goed, want als we haar wakker maken is ze eerst heel verdrietig en daarna heeft ze echt een heel kort lontje. 's Middags was het tot vandaag nooit nodig maar vandaag heeft ze dus tot 16:10 geslapen. En daarmee lopen we het risico dat ze vanavond niet gaat slapen. En ze zit al in een fase van moeilijk in slaap komen 's avonds dus ik vrees het ergste..
Als je moet werken Kun je haar toch ook niet tot 9u laten liggen? Ik zou dr wakker maken. Misschien wat rustiger dan gewoon uit bed plukken. Ramen en gordijnen open. Deur open laten als jullie de slaapkamer uit gaan etc dat ze uit zichzelf wakker wordt van het licht en omgevingsgeluiden
Ik hoef mijn zoon nooit te wekken. Ik ben vaker bezig om hem in slaap te krijgen. Maar meestal slaapt hij overdag niet, soms een half uurtje, en bij hoge uitzondering een uurtje. Helaas is hij s'ochtends ook al om 6.00 wakker.
Ja zo doen we het al. Gordijnen open en dan ga ik naast haar zitten terwijl ik heel zachtjes praat. Ik zeg bijvoorbeeld heel zachtjes dat het tijd is om wakker te worden. En als ze dan gaat huilen neem ik haar bij me om te knuffelen. Als ik vroeg moet beginnen met werken laat ik haar liggen want dan komt de oppas. Dus dan kan ze slapen. Maar om niet met de rest van de dag in de knoei te komen maakt ook de oppas haar om 9:00 wakker.
Hier niet, ik laat haar altijd slapen tot ze zelf wakker word. Tenzij we indd ergens naar toe moeten dan maak ik haar wel wakker.
Wat ik doe is idd gordijnen open. Raam open om te luchten. En laat haar dan wel liggen maar ga bijv gevouwen was in de kasten opruimen. Of rommelen in onze kamer zodat ze zelf wakker wordt zonder dat ik haar direct wakker maak. Als ze moet huilen pak ik haar wel op uiteraard maar wacht ip rustig Tot ze zelf rechtop gaat zitten of begint te babbelen.
Ja, elke ochtend om de dag te beginnen en in de middag als het slaapje langer dan 2,5 uur duurt (maar dat gebeurt bij deze jongen eigenlijk nooit)
Twee keer in de week als ze naar het kdv moeten. Verder absoluut nooit, of het moet nodig zijn voor bijv een zhuis bezoek maar niet omdat bij iemand op de koffie moet
Ik heb haar 1 keer wakker laten maken (durfde zelf niet) Toen lag ze al zo lang te slapen, was al bij haar geweest, onder de douche geweest. En nog sliep ze. Ik was toen echt bang dat ze dood was Maar gelukkig.. ze had het vast leuk in dr droom Maar. Dat was dus niet om het slaapritme ofzo. Want dat boeit me niet zo. Als ze maar 2x 1.5 uir slaap pakt overdag
Meestal slaapt mijn jongste (nu 8 maanden) maar 3 hooguit 4 uurtjes per slaapje, maar soms heeft ie een flinke uitschieter, vooral als ie ziek is. En dan denk ik ook wel eens: "Doet ie het nog?"
Ja hier wel, wij hebben zo'n slaapkop! Die sliep anders echt te lang... die kon met 3,5 jaar (wel lekker toen ik zwanger was ) Slapen van 13.30 tot 16.30, dan maakte ik hem om half 5 echt wel wakker... Anders sliep hij savonds pas veels te laat...
Dat 'doet ie het nog' gevoel heb ik ook wel eens. Loop dan echt stiekempjes naar hem toe en als ik hem dan niet gelijk zie bewegen dan staat mijn hart echt even vast. Gelukkig zijn het dan enorme uitschieters. Normaal slaapt hij ongeveer 2 uur tussen de middag. Van 12 tot 14 uur. Wanneer hij er iets later in gaat bijvoorbeeld om 13.30 dan slaapt hij rustig tot 18 uur. Zo vreemd vind ik dat. Hij gaat iets later naar bed en slaapt ook gelijk een stuk langer. Ik heb hem 1 keer wakker gemaakt, omdat ik dacht nu gaat hij in de avond niet slapen. Nooit meer: want het gevolg was een chagrijnige Lino die vervolgens de nacht niet meer sliep. Laat ik hem langer liggen, dan slaapt hij snachts ook nog goed. Misschien dat hij het gewoon nodig heeft soms...
Nee alleen als ze in de auto slaapt en we moeten eruit. Al sliep ze vorige werk ineens meer als 4 uur smiddags en toen ben ik boven een beetje gaan rommelen zodat ze rustig wakker werd maar dat gebeurt zelden.
Ik heb dat juist andersom. Onze dochter is een hele goede slaper. 's Nachts slaapt ze van 19:30/20:00 tot 8:30/9:00 en overdag van 12:30/13:00 tot 15:30/16:00. Als ze dan een hele enkele keer 's middags om 14:00 al wakker wordt denk ik meteen: Wat is er?! Is ze ziek?! Heeft ze pijn?! Dat is niet normaal namelijk, als ze vroeger wakker word. Gebeurt normaal nooit. Dus als het wel gebeurt denk ik meteen dat er iets is.
ja. ik maak mijn dochter in de ochtend 7:30 wakker. omdat ze mee moet als we zoontje naar school brengen. smiddags ook als ze 15:00 nog slaapt. maar als zoontje vrij is laat ik haar gewoon uitslapen, dan maak ik haar niet wakker. De oudste heb ik vroeger nooit zomaar wakker gemaakt. maar toen hoefde ik dus niet persee de deur uit. nu moet het wel
Nee nooit, dat is hier ook echt niet nodig. Hij komt 's nachts elke 3 uur nog voor een voeding en slaapt meestal overdag 1 a 2 uur; een hazenslaapje 's ochtends om een uur of 11 van een half uur (of korter) en een uur rond 3 a 4 uur, soms wat langer. 'S avonds gaat hij tussen 7 en 8 naar bed en rond 8 uur wordt hij weer wakker. Lijkt me wel handig als hij 's middags wat langer zou slapen en ik hem wakker zou moeten maken, maar helaas.
Ik maak d'r eigenlijk nooit wakker. S'ochtends slaapt ze tot 9.00/9.30 dan anderhalf a 2 uur later een kort slaapje van 45 min tot een uur. Daarna weer 2 uur wakker en dan een lang slaapje van ong. Kwart over 1/half 2 tot half 5/5 uur. Dan s'avonds nog van half 7/7 uur tot/half 8/8 uur. Dan de laatste fles tussen 9 en half 10 en dan naar bed tot de volgende dag. Ik laat haar haar eigen ritme volgen en dan is het meestal zo. Soms wat langer en soms wat korter, ik probeer afspraken om haar slaapjes heen te plannen of weg te gaan vlak voor een slaapje zodat ze in de wagen slaapt. Heel soms moet ze s'avonds even wakker worden als we op een feestje of bij vrienden zijn oid. En we gaan weer naar huis maar zelfs dan slaapt ze gewoon verder. Misschien als ze ouder is dat ik dat wel doe maar voorlopig nog niet. Vroeg opstaan hoeft hier trouwens nooit. Mijn man werkt in de horeca en als ik weer een baan heb en vroeg weg moet start hij gewoon de dag met haar op.
's Morgens maak ik haar rond 7u wakker. Dan heeft ze klokje rond geslapen. Meestal begint ze zich net te strekken als ik binnenkom. Ze heeft sinds kort 1 slaapje (van 12-15) en dan wordt ze vanzelf wakker. Heb haar eigenlijk nooit wakker hoeven maken vanuit een middagslaap.
Nee, wij maken onze dochter nooit wakker. Ze slaapt meestal om dezelfde tijden en is in de ochtend vaak rond half 8 wakker, maar ze mag het zelf bepalen.