Ik heb ff een vraagje Maken jullie je kindje ook wakker smorgens? Ik doe het wel om 8 uur, maar 9 van de 10 x slaapt hij nog gewoon. Ik wil hem wel laten slapen, maar ben dan bang dat mijn 'ritme'in de war komt. De pap en het fruit komt dan zo dicht op elkaar te zitten lijkt me? Hoe doen jullie dit?
Ik maak mn kind wakker omdat ik moet werken, en op de dagen dat ik niet werk, maak ik hem wakker en leg hem na het eten weer terug.
hier niet aan de orde hahaha. Ben blij dat ze eindelijk wat langer uitslapen 's morgens. Alleen als ik werk en de kids naar het kdv gaan, dan maak ik ze wakker, moet wel, maar meestal worden ze dan al een beetje wakker van het gerommel in huis. Hoelaat gaat ie naar bed?
Als we vrij zijn maak ik hem niet wakker maar 3 dagen in de week wel omdat hij naar het KDV gaat. Ik volgde altijd maar het ritme van mijn zoontje. Werkte voor hem en voor mij beter. Het eten en drinken kan je altijd iets verschuiven.
Haha, hier wordt 'ie ook zeker niet wakker gemaakt. Meneer is nog nooit na 6 uur wakker geworden, dus het is hier zeker niet nodig. Anders zou ik 'm denk ik ook gewoon door laten slapen, maar wij doen sowieso alles op verzoek (slapen, eten, etc.).
Ik maak onze zoon altijd elke ochtend om 9 uur wakker (anders loopt het qua eten in de soep en hij ligt dan al vanaf 19 uur dus is echt wel genoeg)
Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt! Ben al helemaal blij als ze een keertje doorslaapt dus ik zou echt niet sporen als ik haar ook nog eens wakker zou maken. Nee hoor, laat maar lekker liggen denk ik dan . Hier ook geen vast ritme, nooit gehad ook. Mevrouw vraagt en mama geeft Groetjes Jessy
Ik heb Joris altijd laten slapen (tenzij ik weg moest). Alleen sliep hij soms wel tot na 11 's ochtends en dan maakte ik hem om 11 uur wakker. Kwam niet vaak voor. Ik deed dan alles schuiven en het koekjemoment deed ik dan schrappen voor die dag en dan kreeg hij dan zijn fruit ervoor in de plaats.
Wij hebben Jelle altijd wakker gemaakt voor een flesje om 7.45. Mijn man geeft dat dan voor hij gaat werken zodat ik nog even kan blijven liggen. Daarna gaat Jelle weer terug. In het begin liet ik hem dan slapen tot hij uit zichzelf wakker werd. Inmiddels haal ik hem nu uiterlijk om 9.00 uit bed, anders slaapt hij 's middags maar 3 kwartier tot 1 uurtje en dat is te weinig om het vol te houden tot 19.00. Dan is is hij om 17.00 zo moe dat hij niet wil eten, niet wil slapen, helemaal niks... Gelukkig heb ik geen kind wat om 6.00 al klaarwakker is... Ik ben echt geen ochtendmens... Met de tweede moet ik het nog maar afwachten...
Hier maakt ik mijn dochtertje eigenlijk nooit wakker.....we hoeven s´ochtends nergens naar toe, geen kdv, of andere verplichtingen. Dus ja het komt wel vaker voor dat ze tot 10.30 in bed ligt s´ochtends.
Ik maak hem eigenlijk nooit wakker, tenzij het naar het KDV moet. Als hij veel later wakker wordt, dan krijgt hij zijn fruit 's middags bij de thee, ipv 's ochtends. Dan slaan we het middagtussendoortje (koekje) gewoon over. Maar meestal is hij wel voor 8 uur wakker. En dan gaat hij tussen 8-9 erin 's avonds.
Ik maak Alyna 's morgens meestal wakker om 9 uur, heel soms wordt ze iets voor 9 wakker. De reden dat ik haar wakker maak is omdat ze anders 's namiddags slecht slaapt en niet te genieten is de rest van de dag.
Ik laat dr lekker liggen. Soms ook nog wel eens dat ze lekker in dr bedje ligt te spelen, dat ik dr ff laat liggen. Maar om 8 uur wakker maken, omdat anders dr eet en drink momenten in de war komen....echt niet, haha dat halen we op de dag wel weer in
Ja, hier wordt het kindje elke dag om uiterlijk 8 uur wakker gemaakt. Heel vaak is hij dan net al wakker maar anders maken we hem heel rustig wakker door een klein lichtje aan te doen en zachtjes tegen hem te praten. We geven hem wel even lekker de tijd om wakker te worden. Alleen om maandag een half uurtje eerder ivm het KDV. We hebben een vrij strak ritme en daar uit bed komen dus ook bij.
Ik maak hem nooit wakker. Tenzij ik vroeg weg moet samen met hem. En dat is alleen als ik vroeg college heb op de dagen dat hij naar het kdv moet. Anders slaapt hij altijd tot half 9/half 10.
nou ik laat hem morgen eens lekker liggen ben benieuwd hoe laat hij dan wakker word en inderdaad kan het fruit smiddags gegeven worden! haha leuk de reacties te horen!