Maken jullie jezelf ook zo gek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pina, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Vind ik een hele goeie :)!!!!
    En o ja, ik weet niet meer wie het schreef maar als je ovu-testen wil gebruiken, kan je ook via Matcare.nl bestellen! Hoef je niet naar de winkel :D

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel herkenbaar. Heb het sinds een week of 2 wat losgelaten omdat ik mezelf en mijn omgeving echt gek ging maken. Ik sliep er gewoon slecht van en haalde vanalles in mijn hoofd. Wist voor mijn gevoel zeker dat wij nooit papa en mama zouden worden en allemaal van die dingen.
    Nu gaat het goed en doen we waar we zin in hebben. We kijken tot januari en doen echt helemaal niks meer om het zwanger worden te beïnvloeden en vrijen wanneer WIJ dat willen. Ik voel me er veeeeel beter door in ieder geval. Dan duurt het maar langer, maar ik en mijn omgeving moeten er niet aan onderdoor gaan.

3. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Nou gek word ik niet van mezelf haha, maar ben er wel erg mee bezig en dan lijkt de tijd zo langzaam te gaan pff.
    Maar goed we wachten het gewoon af elke maand! Wat dat betreft ben ik wel erg nuchter denk.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83

Ik denk dat je wel gek van jezelf wordt als je over een half jaar of nog langer nog niet zwanger bent. Is niet verkeerd bedoeld hoor... maar het is wel een heel groot verschil of je pas net bezig bent of al wat langer. Na een tijdje ga je toch echt afvragen of het wel goed zit allemaal.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dit is zo herkenbaar allemaal! Ik zei dat ook: Nee hoor, we zijn er niet zo veel mee bezig, gewoon rustig aan en kijken waar t schip strand. En we doen t alleen wanneer wij zin hebben...nou niet dus, zodra ik weet dat ik vruchtbaar zou kunnen zijn gaan we er bovenop! En driemaaldaags ;) ben ik hier te vinden op t forum. Een jaar geleden had ik alles al uitgezocht op internet, dus daar ben ik wel zo'n beetje klaar mee, haha. Dus nu kan ik weinig meer dan hopen! En dat duurt zo lang...

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben er wel enorm veel mee bezig (vooral geweest, heb het wat losgelaten) maar gericht klussen hebben we nog nooit gedaan eigenlijk. Wel ooit een poging, maar dat wij vonden het dan helemaal niet fijn. Dus liever niet meer. Gewoon doen wanneer wij dat willen en bij ons gebeurt het dan vaker dan dat we er zo mee bezig zijn dat het zou moeten.

7. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Heel erg jammer dat bruin verlies.

En ja dingen op commando vind ik ook niet leuk. Wij vinden het genieten van vrijen toch veel belangrijker dan het doen omdat het moet.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mee eens!

9. orchid

orchid Lid

13 aug 2009
    12
    0
    0
    Netherlands
    pfff... ben gelukkig dus niet de enige die er alleen maar mee bezig is...

We gaan nu aan ronde 3 beginnen (alles is dus vrij nieuw) en heb met mezelf afgesproken er niet meer mee bezig te houden en alleen nog maar te genieten van de VELE momenten met mn mannetje! :p

Wij gaan voor een eerste kindje en als je dat eenmaal samen besloten hebt, dan blijf je er toch mee bezig he! het is ook niet niks! Iedereen succes en genieten!;)

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    oh, hèhè, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Wij zijn net bezig en het is al een oefening in geduld... ik wil niet weten hoe het is als je al wat langer bezig bent. En, volgens mij puur van de stress, wordt ik al weken niet ongesteld. Voor mij is het niet eens wachten op zwangerschap, ik kan niet wachten tot ik weer ongesteld ben!
    Mijn vriend heeft zich maar teruggetrokken, want die schrikt volgens mij een beetje van me ;) Steeds maar op het forum, en de buien als ik weer niet ongesteld ben, de ideeen over vruchtbaarheid... pfff.

Maar goed, volgens mij wordt een moeder geboren de dag dat ze besluit dat ze voortaan vrijt voor een kindje. Het is ook een hele stap. Misschien mogen we daar ook wel een beetje hysterica van worden :D. Weet je, dit zouden ze ook bij de seksuele voorlichting op school moeten zeggen. Die onzin van "één keer de pil vergeten en je bent zwanger"... ik kan die biologieleraar wel aanvliegen. (hoezo hysterisch....;))

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    En jij zegt net tegen mij in een ander topic dat ik moet proberen er niet zoveel mee bezig te zijn hihi ;)
    Volgens mij kan ik dat dus beter tegen jou zeggen. Het is alleen heel erg moeilijk. Want je wil iets heel erg graag en je kunt de touwtjes niet in handen nemen. En ik ben nogal een controlfreak...

12. orchid

orchid Lid

13 aug 2009
    12
    0
    0
    Netherlands
    Haha, klopt ook...

Alleen dat wil niet zeggen dat ik het zelf wel kan loslaten :p
    haha, ik herhaal ook alleen maar wat er steeds tegen mij gezegd wordt ;) hihi

ik ben ook zo'n controlfreak...:$

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, ik vond het wel grappig hihihi! Maar ach, dat loslaten. Dat lukt of dat lukt niet. Het is me 9 maanden niet gelukt en nu sinds 2 weken wel. Ik voel me er fijner bij, maar het is niet dat je er sneller zwanger van wordt denk ik. Daar geloof ik niet zo in. Tenzij ik nu ineens binnen 2 maanden zwanger ben haha ;)

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    @zilvervosje, ja, 1 x de pil vergeten... right!! haha, om mij heen ook een aantal dames die door de pil heen of met 1 x gescheurde condoom zwanger zijn:$ het is niet eerlijk verdeeld in de wereld helaas.... ;)

Maar wij doen het dus gedeeltelijk wel op commando... We doen het omdat het de goede dag is en omdat we graag een beebje willen... Dus doordat we graag een beebje willen, willen we ook graag klussen op de goede dagen en is dat dus helemaal niet vervelend! Ten minsten vinden wij niet, wij praten tijdens het klussen gerust over het feit of we nou een beebje aant creeeren zijn of niet haha,

Lief vriendje:)

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ BabeBabe, ik heb een tijdje geleden gehad dat ik aan baby's dacht terwijl we bezig waren. Dat vond ik juist niet zo fijn eigenlijk. Ik wilde de intimiteit en de spetterende seks weer terug die we voor het baby maken hadden. Toen deden we het namelijk ook véél vaker en vond ik het véél leuker, lekkerder enzo. En nu gaat dat weer de goede kant uit en ben ik tijdens de seks alleen maar weer bezig met mn man en mezelf. Dat vind ik een stuk fijner :D Als daar dan een baby uit voortkomt, is dat voor mij het mooiste wat er is.
    Zo zie je maar, iedereen doet het op zijn/haar manier. Maar goed ook ;)

16. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ik maak mezelf helemaal niet gek...eh ja helaas erg herkenbaar...de eerste 2 weken van mijn cyclus geen probleem...maar de laatste 2 en dan vooral de allerlaatste week..men oh men...

En ja ze zeggen loslaten maar ja..hoe?

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb hier zelf niet veel last van gehad.

De eerste maand zonder pil vond ik zeer spannend, en heb aan het einde van de maand een test gedaan.
    Daarna nog 1 keer omdat ik op zakenreis ben gegaan. Wilden toch wel weten waar ik aan toe was.
    Tuurlijk baalden ik er wel eens van als iemand vertelden dat ze zwanger was. Even balen, en weer klaar.

Veel plezier met zwanger worden!!!!

18. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hey...

Ja zeker HEEL herkenbaar.
    Ik moet mezelf soms ff dwingen om iets anders te doen dan alleen internetten en alles willen lezen en weten over zwanger worden, tips of adviezen.
    De eerste rondes was ik er niet zo mee bezig, okt 208 gestopt pil, huis gekocht eind dec begin jan 2009, dus je gedachten zijn dan ergens anders. In mei 2009 wisten we dat ik zwanger was maar helaas hebben we begin Juli miskraam gehad.
    En nu ik weet dat we er weer kunnen gaan "klussen" kan ik niet wachten tot het zo ver is.

Veel succes en geluk en hopelijk mag je snel zwanger worden...
    Groetjes

19. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    @ Saskia19874: "Ik denk dat je wel gek van jezelf wordt als je over een half jaar of nog langer nog niet zwanger bent. Is niet verkeerd bedoeld hoor... maar het is wel een heel groot verschil of je pas net bezig bent of al wat langer. Na een tijdje ga je toch echt afvragen of het wel goed zit allemaal. "
    (ik weet niet hoe dat qoute werkt sorry haha)

Daar heb je ook helemaal gelijk in dat lijkt me zeer frustrerend!
    Ik heb nu nog veel in me hoofd van, hoop dat ik een regelmatige cyclus gaat krijgen dan maakt het klussen op de juiste moment ook wat makkelijker denk!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    #40 Saskia1984, 14 aug 2009
    Laatst bewerkt: 14 aug 2009
    Maar heel eerlijk, ik maakte mezelf ook in het begin al gek hoor hihi ;) Alleen dan anders. Meer zo van, "zou het raak zijn" en "oe volgens mij ben ik zwanger" en "ik voel dit en dit en dit" ;) Nu is het pure onzekerheid van "kan ik wel zwanger raken".
    En quoten doe je door op quote te klikken in het bericht en daar je eigen bericht onder te typen.

En voor wat betreft: hoe doe je dat, er minder mee bezig zijn. Ik heb me dat ook heel erg afgevraagd en sinds 2 weken lukt het me toch om het los te laten. Gewoon omdat ik zoiets heb van "ik zie het allemaal wel" en gewoon niet te tempen, geen ovulatietesten, geen rekening houden met klussen op de juiste dagen, me niet meer zo bezig houden met "klachtjes" en bezig zijn met andere dingen. Maar het is heel makkelijk gezegd hoor. Want tuurlijk denk ik er ook iedere minuut van de dag aan. Alleen ben ik nu niet meer zo bewust bezig met zwanger worden.

Deel Deze Pagina