hallo, mijn zoontje van bijna 6 maanden lust geen opvolgmelk we zijn er een week mee bezig, en sinds dien drinkt hij ook slechter ik merk echt aan hem dat hij het niet bepaald lekker vind. zelfs met nutrix er doorheen gaat het niet van harte. hebben jullie dit ook gehad en wat hebben jullie er aan gedaan? groetjes wendy.
Ik heb wel gemerkt dat Tymen minder drinkt van de opvolgmelk. Dit komt door de andere samenstelling tov nummer 1 melk. Het is de bedoeling dat ze vanaf zes maanden steeds meer vast voedsel gaan eten en steeds minder melk gaan drinken. Tegen mij is gezegd dat ze tussen 6 en 8 maanden 500 cc melk moeten hebben, naast fruit en groente. Van de week was ik bij het cb, Tymen drinkt zijn melk ook slecht, en volgens hen komt het omdat hij de melk beu is.Komt door al die nieuwe smaakjes. Hij moet minimaal tussen de 300 en 400 cc melk drinken, aangevuld met zuivel in de vorm van een toetje na het warm eten. Lang verhaal, maar misschien bij jou ook het geval?
Aha, ik zat deze week al wel te denken wat drinkt hij toch slecht. Wij zijn ook min of meer overgestapt op de opvolgmelk nummer 2, van Nutrilon. Ferron dronk NutrilonNenatal1 (pre(dys)matuur melk, en nu vermeng ik die met de Nutrilon2 Zodat het niet een te groot verschil word voor hem, en hij er langzaam aan kan wennen! maar deze week dronk hij wel wat slechter, na een tijdje wel fles leeg. Maar net name die laatste fles van 235cc s'avonds zit hij mee te medderen. denk dat hij die gauw niet meer hoeft. dacht ook te lezen dat de 4e fles tussen de 6 en 7 maanden niet meer hoeft? Wat moet je dan geven, alleen groentehap en een toetje? wat voor toetje?
Hier hetzelfde probleem, toen we overstapte wilde ze hooguit maar twee flessen (170cc) en dan dronk ze ze ook nog niet leeg. En nu drinkt ze wel drie flessen maar nog steeds niet allemaal leeg. Het lijkt wel of ze eerder vol zit van deze melk. Wij dachten ook dat ze deze melk helemaal niet lekker vond. Ik heb toen het buro gebeld en ze moeten 400 cc vocht binnen krijgen, dus proberen in meerdere beetjes de melk geven of extra fruit mocht ook. Ik geef nu ook nog wat water erbij, liever goed vocht naar binnen dan eten. Maar soms denk ik ook wel dat ze die melk beu is, het is af en toe echt een drama om dit naar binnen te krijgen. Met haar warme eten en de fruithapjes heb ik geen probleem om dit binnen te krijgen is binnen no-time op. Ik had ook nog het geluk dat ze ook nog met haar sprong begon met 6 maanden en die heeft een dikke vijf weken geduurd en is nog niet helemaal voorbij, maar niet meer in de ergste fase. Groetjes Monique76
Dat klopt idd, ik mocht met 6 maanden overgaan op 3 flessen. Tymen krijgt nu 6.45 fles opvolgmelk 210/7 met 3 lepels bambix 10.30 200 cc fruit met 1 liga tweede stap erdoor gekruimeld 13.00 u 1 boterhammetje met flesje 120/4 opvolgmelk na (was eerst een fles van 180/6 en dan nog geen brood) 17.00 u 200 cc warm eten en een beetje yoghurt met diksap na 19.00 u flesje pyamapapje, hier drinkt hij heel wisselend van Tussendoor drinkt hij nog zo'n 200 cc fruitdrank (friso), diksap oid en krijgt hij wel eens een soepstengel, koekje of rijstwafeltje te knabbelen. De flessen had ik eerst om 6.45 u, 10.45 u. 14.45 u en 19.00 u. Als toetje kun je gewone yoghurt geven, maar je hebt ook speciale toetjes voor kleintjes. Bijv danoontjes, yogolino etc. Staat bij de babyproducten.
Marre heeft ook geen probleem gehad met overstappen naar opvolgmelk. Wel doe ik er altijd 2 schepjes bambix door, dan spuugt ze minder Sinds vorige week krijgt ze nog maar 3 flessen. Wij hebben zo'n beetje hetzelfde schema als Setteke; 7.00 240 cc met bambix 10.00 fruithap 12.00 boterham en 180 cc 15.00 volle yoghurt met diksap en soepstengel 17.30 groentehap 18.30 240 cc met nutrix Ze vindt alles lekker dus dat is lekker makkelijk.
maar ik hoorde dat de opvolgmelk (van friso) hetzelfde zou smaken als 1. en er zijn toch ook danoontjes voor vanaf 6 maand
Of het hetzelfde smaakt weet ik niet, ik weet wel dat de samenstelling anders is. Dit omdat je kindje steeds actiever wordt en dan meer en andere bouwstoffen nodig heeft. Dat verklaart ook waarom veel baby's er minder van gaan drinken. Er zijn al danoontjes vanaf 4 maanden. Zit overigens wel heel veel suiker in.
oh dat wist ik niet van die danoontjes, ik wil eigenlijk het eerste jaar geen dingen geven met toegevoegde suikers, wanneer mag je eigenlijk gewone yogurt of kwark geven (even offtopic)
Dat mag vanaf een half jaar, als je maar zeker weet dat je kindje geen koemelkallergie heeft. Tymen kreeg het al eerder, hij vindt het heerlijk!
Ons dochtertje lust helemaal geen flesvoeding. Ik geef borstvoeding, en nu moet ik van het CB ook pap (nutrix) gaan geven, en dit aanmaken met opvolgmelk. Ze wil het echt helemaal niet, geen druppel, ook niet na lang proberen. Ik heb de Nutrix nu maar aangmaakt met borstvoeding, maar mag dat eigenlijk wel?
Je kunt pap gewoon aanmaken met BV hoor, alleen bindt moedermelk niet zo goed aan de pap. Waarschijnlijk heb je meer nodig om het dikker te krijgen. Er is wel andere pap wat beter bindt aan BV...weet alleen de naam niet meer
@ Lientje: ten eerste moet je helemaal geen pap geven, het CB adviseert. Beetje zonde van je bv om pap met opvolgmelk te gaan maken vind ik. Pap van het merk Biobim schijnt beter te binden met moedermelk, dat kun je in natuurwinkels vinden.
raar soms he, hoe cb's advies geven, vind het knap dat je nog bv geeft, en wat ik op die bv fora's heb gelezen kun je dat ook rustig mengen met pap, inderdaad wel een ander merk dan nutrix, maar als je zou mengen met opvolgmelk mis je in principe ook weer een bv voeding, zou gewoon van bv maken. sommigen houden zelfs de hele kv keten buiten bod en komen helemaal niet aan de opvolgmelk, maar hoe en wat staat wel op die fora's. succes!