Maken jullie weleens ruzie waar je kind bij is?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Apie1, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Ja dit, als het effe kan probeer je het te voorkomen, maar je woont nu eenmaal in 1 huis met elkaar, dus soms krijgen ze echt wel eens wat mee. Niet te moeilijk of zwaar over doen. Papa en mama maken wel eens ruzie, je kunt het nu eenmaal niet altijd overal over eens zijn en iedereen is wel eens chagrijnig of onredelijk, maar we houden veel van elkaar, ook als we ruzie hebben, dat heeft daar geen invloed op. Wij hebben terwijl we een beetje geïrriteerd aan het discussiëren waren wel eens heel verveeld 'hou eens ff op met dat gekibbel, ik kan de tv niet goed verstaan' naar ons hoofd gekregen. Duidelijk niet erg onder de indruk ervan dus. :D
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Tja wat is ruzie. Regelmatig wel een meningsverschil of serieuze discussie ja. En daar zijn ze wel eens bij. De oudste heeft een fase gehad dat ze dan zei: jullie kunnen beter scheiden.... Was in de periode dat daar en kinderen voor kinderen liedje over was ;)

    We benoemen dan dat we geen ruzie hebben, maar het even niet eens zijn en dat dat erbij hoort, dat je er dan over praat om het eens te worden of in ieder geval eruit te komen. Ik vind het juist goed dat ze dat leren. Je kunt het niet altijd eens zijn en soms kost het even wat woorden om een oplossing te zoeken. Schelden, fysiek geweld of echt uit je plaat gaan doen wij niet. Met de kinderen erbij niet, maar sowieso niet.
    Als mijn dochter ruzie heeft met een vriendinnetje benoem ik ook dat dat kan gebeuren en dat het niet erg is, zolang ze het maar weer oplossen samen.

    Er zijn wel eens onderwerpen waarvan ik zeg nou straks maar even er over hebben, dan gaat het over financiele dingen ofzo of iets waar ik wel even over moet nadenken en dat lukt niet zo goed als ik ondertussen moet eten koken en twee kinderen erbij die mijn aandacht willen.
     

Deel Deze Pagina