Maken ons zorgen om Dochter van vriend

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kolovski, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik probeer altijd fruit te bieden. ( mijn kinderen eten het namelijk wel ) Maar ze zegt dan mama zegt dat ik dat niet lust en als ik haar laat proeven lust ze het niet.
    Groente idem. Ze weigert het echt en als ze dan een hap neemt blijft ze zich gewoon misselijk kauwen tot ze over dr nek gaat.

En ik geef idd van due kauwvitamines onder het mom snoepje want zodra ze het woord pilletje hoort weigert ze ook;)

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Is er een vaststaande omgangsregeling? Dus ouderschapsplan of iets dergelijks? Ze MOET zich, in het belang van haar dochter, houden aan die afspraken.

Wat die ex nu doet is een kind onthouden van medische zorg en ik durf zelfs te zeggen verwaarlozen.

Misschien kan je jeugdzorg of het cb bellen om advies te vragen?
    Ik ben absoluut niet van het bellen van instanties, maar dit lijkt me wel een goede reden. Raar dat die school niet aan de bel heeft getrokken en de vader er een beetje buiten houdt terwijl hij dezelfde rechten heeft.

3. Kolovski

Ouderschapsplan niet.

Maar wel een omgangsregeling waar in staat dat ze om het weekend van zaterdag tot zondag bij mijn vriend verblijft.
    Ze is dus in totaal maar 3 dagen in de mnd bij ons.

Vakantie is 2 weken en niet 2 weken aaneengesloten overige dagen in overleg.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier een soortgeoijke situatie gehad met mijn mans ex en zoon. Hij is toen alleen, zonder kind, naar de huisarts gegaan. Deze heeft zijn zorgen aangehoord en ex uitgenodigd voor een gesprek om haar kant van het verhaal te horen (met daarbij de 'dreiging' dat jeugdzorg ingeschakeld zou worden als ze geen medewerking zou verlenen), en daarna een keer met kind voor lichamelijk onderzoek. Ex gaf toen aan geen reden tot zorgen te zien, kind kerngezond blabla maar huisarts keek er dwars doorheen en heeft toen jeugdzorg ingeschakeld. Helaas kon jeugdzorg weinig omdat ex medewerking bleef weigeren en de verwaarlozing "wel aantoonbaar was maar niet ernstig genoeg voor gedwongen hulpverlening". Kortom, stiefzoon is er niks mee geholpen. Maar we hebben gedaan wat we konden en er staat in ieder geval bij de instanties vermeld dat wij geprobeerd hebben hulp te krijgen.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dan is er wel een omgangsregeling en ze is verplicht zich daar aan te houden. Overigens, als je vriend het gezag heeft, zijn ze verplicht een ouderschapsplan op te stellen. Ik weet alleen niet sinds wanneer dit verplicht is.

Ik zou, als ik jullie was, contact met school opnemen en jullie zorgen daar uitleggen of Jeugdzorg om advies vragen (dit kan ook anoniem).
    Ze mag haar dochter niet bij d'r vader weghouden, meestal grijpt Jeugdzorg dan in.

6. Kolovski

Klopt maar als zij weigert ( dit hebben we namelijk met de kerst meegemaakt ) Kan vriend de politie bellen. Dan kan vriend aangeven dat hij haar mee wilt hebben en kan de politie haar uit huis halen. Echter heeft dat psychisch zo'n impact op een kind dat wij besloten hebben dit niet te doen. Wel maken we er elke keer melding van als ze hier mee dreigt of in geval van kerst niet mee geeft.

Een ouderschapsplan is er echt niet want dan had de advocaat dat moeten weten en die weet van niks.

Maar dat komt ook omdat ze nooit officieel hebben samengewoond en ook niet getrouwd zijn geweest cq ger. partnerschap hebben gehad.

Gezag is ook pas aangevraagd toen ze al uit elkaar waren.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind dat je zelf ook een beetje blijft hangen in het 'maar' gedrag.

Oke, er is geen ouderschapsplan... who cares, er is een omgangsregeling en die geldt ook.
    Je hoeft haar niet perse uit huis te laten halen, maar idd wel een melding doen.

Maar dat betekent allemaal niet dat er geen mogelijkheden zijn.
    Het gaar verdorie om een kind dat zowat van ellende in elkaar valt(van wat ik lees dan)!
    Kom op, schouders eronder en ga ervoor!

Dit is gewoon een trucje van ex, zij zegt spring en je vriend vraagt hoe hoog

( ik probeer trouwens niet de schuld op jou af te schuiven hoor! Je vriend moet gewoon wat ballen kweken en opkomen voor zijn dochter)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja, dat heeft inderdaad wel impact denk ik; maar het heeft ook impact op een kind haar vader niet te zien omdat mama boos is op papa.
    Ze gebruikt haar kind duidelijk als een wapen.

Je ex kan nu een advocaat inschakelen door een ouderschapsplan op te stellen die zij dan dient te tekenen.
    Raar dat de advocaat van niks wist :(

Mijn vriend heeft ook het gezag en als we uit elkaar gaan, ben ik volgens de wet verplicht een ouderschapsplan op te laten stellen waarin er duidelijke afspraken staan zoals:
    1) het verdelen van de zorg voor hun kinderen

2) de alimentatie voor de kinderen

3) informatie-uitwisseling: ouders moeten elkaar op de hoogte houden over hun kinderen

Als ik dat niet doe of niet meewerk, dan zou ik een probleem met Jeugdzorg krijgen.
    1 van de ouders moet er mee komen, de ex van je vriend kan nu zeggen 'laat hem er maar mee komen'. Dat kan ze dus altijd tegen jullie gebruiken.

9. Kolovski

Dat moet hij ook hoor en dat ben ik hem nu ook heel erg duidelijk aan het maken ( met name dat hij zichzelf gigantisch voor zn kop slaat als er wel wat mis is met dr )

Hij heeft net zijn ex een appje gestuurd met de vraag of ze over 2 weken op vrijdag al mag komen zodat hij met dr naar dr dokter kan.
    (heeft hij niet tegen ex gezegd )

En hij gaat morgen bellen om een afspraak te plannen zonder dochter om sowieso advies in te winnen.

Mail naar school hebben we zaterdag al verstuurd dus zit daar mee nog op antwoord te wachten het is nu vakantie dus geen flauw idee of de juf dan dr mail kan lezen ( ik heb zelf nog geen school gaande kinderen dus daar heb ik nog geen verstand van )

Ben overigens wel erg benieuwd wat de juf terug gaat sturen:)

10. Kolovski

De advocaat zei dat er nog geen ouderschapsplan was zo bedoelde ik het.
    Als die er was geweest had de advocaat dat wel geweten;)

Maar wel een goede om dat alsnog aan te vragen!

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vind die school heel vreemd. Ze hebben een wettelijke meldplicht bij Jeugdzorg of AMK als ze zien dat het niet goed gaat met een leerling of als ze de indruk hebben dat een kind thuis wordt verwaarloosd. Ziet zijn dochter er ook onverzorgd uit?

12. Kolovski

Nee dat niet.

Ze loopt er altijd goed gekleed bij schone kleren etc. haar gedaan.

Ze oogt alleen echt ziek. En wij zijn niet de enige die dat vinden:)

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De ex van mijn vriend deed precies hetzelfde.
    Het kind gebruiken als melkkoe (ze eiste €650 pm!!), haar verwaarlozen, vaak niet mee willen geven ondanks de omgangsregeling.
    (zij kreeg ook alleen een boterham of macaroni.)

Ze hield d'r dochter ook vaak thuis van school. Vooral op de maandagen want mama moest uitslapen.
    Ze dreigde m'n vriend ook om de haverklap hun dochter niet meer mee te geven als hij iets eist.

De school had toen een melding gemaakt bij Jeugdzorg. Ook omdat het kind er verwaarloosd en te mager uitzag.

Jeugdzorg heeft nu met de ex duidelijke afspraken gemaakt en ze heeft nu ambulante zorg thuis.
    Ook moet ze verplicht een opvoedcursus volgen.
    Ondanks dat mijn vriend het gezag niet heeft over hun kind, werd hij wel uitgenodigd voor een gesprek met Jeugdzorg om zijn kant van het verhaal te horen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt alsof ze op z'n minst ondervoed is, (eenzijdige voeding), en dat is gewoon verwaarlozing, als moeder weigert hier iets aan te doen.
    Ik zou zelf dus gewoon naar de huisarts gaan en daar de situatie uitleggen, ook mbt de manier waarop moeder hiermee omgaat.
    De gezondheidstoestand van dit meisje is echt volstrekt abnormaal, dit is absoluut niet gewoon ziek: dan zou ze buiten ziek-zijn gewoon voldoende energie moeten hebben.

15. Kolovski

Laatst toen ze zei dat lust ik niet vroeg ik maar wat eet je dan bij mama?

Soms groente ( peentjes en doperwtjes uit een pot ) of brood met knakworst mc donalds of pannenkoeken of macaroni.

Toen mijn vriend aan ex vroeg van joh wat eet ze nou wel en niet ( uit voor zorg zodat ze niet tegen ons kan zeggen dat lust ik niet terwijl ze het bij mama gewoon eet ) zei ze.. Ik kook gewoon en als ze niet eet krijgt ze een boterham.

En wat ik niet snap ze heeft nog een zoontje van bijna 1 ( van een andere man ) en daar doet ze dit dus niet bij. Die geeft ze ook als reden op dat ze niet weg kan want hij slaapt of hij is moe of ziek bla bla..

En Rozemarijke,

Dat zei ik dus ook een kind hoort niet elke maand ziek te zijn. Of dat nou 1 dag is of 1 week het is niet gezond.

Wbt die vermoeidheid ze ligt er elke avond om 6 uur in en slaapt dan tot half 8. Soms is ze zo moe dat ze er om half 6 al in ligt.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat dat betreft ben ik verveel hoor, ik zou niet mailen, maar bellen... en dn om de 2 dagen net zolang tot ik de juf gesproken heb en een afspraak heb staan:D (mijn ervaring is nl dat mailen vaker niet dan wel werkt)

Ik hoop dat er binnenkort wat schot in de zaak komt!
    En misschien is het inderdaad wel een idee een ouderschapsplan vast te laten leggen, vanuit vriend.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het lijkt wel alsof onze vriend dezelfde ex hebben :$
    Nu is deze ex van mijn vriend, laat ik het heel netjes zeggen, best promiscue. Ik heb ook heel vaak m'n twijfels gehad of mijn vriend wel de echte vader is. (Ze lijken totaal niet op elkaar)

Maar dat terzijde. Ik heb d'r aangepakt via een advocaat (ze krijgt nu nog maar een fractie aan kinderalimentatie dan waar ze van droomde) en per mail van school geëist dat ze m'n vriend betrekken ondanks dat hij geen gezag heeft.

De ex van jouw vriend heeft nu een machtsgevoel en gaat totaal voorbij aan het belang van haar dochter.

18. Kolovski

Logisch!

En heeeeel herkenbaar!

@ biny,

De reden dat ik het juist per mail doe is omdat ik dan zwart op wit heb dat we mailen met bepaalde vragen.
    Dat heb je niet als je belt.

Maar ik blijf nu mailen net zolang tot ze gek van me wordt haha

19. Kolovski

Net bericht van mn vriend..

Vrijdag over twee weken is ze bij ons.

Hij gaat morgen gelijk Bellen voor een afspraak :)

20. misa

misa Niet meer actief

Dit. Gaan, zonder inlichten desnoods. Als jullie gezamelijk gezag hebben dan kan zij jullie niks maken. Desnoods de ha eerst bellen en advies vragen. Ik zou ook in het gesprek op school je zorgen uiten en vragen om hun mening en advies. Zoveel mogelijk partijen betrekken bij je bezorgdheid. Mocht dit een groot ding worden dan sta je zo sterk mogelijk.

Deel Deze Pagina