Apparaat voor een betere mondhygiene

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjakie22, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik wil een apparaat aanschaffen om mijn mondhygiene te verbeteren. Ik poets mijn tanden met een gewone tandenborstel en gebruik tandenstokers. Echter blijft mijn tandvlees onstoken en kom ik niet overal bij om mijn tandplak te verwijderen.

Ik heb afgesproken om voortaan weer elektrisch te gaan poetsen:D Zo'n apparaat had ik al.

Hebben jullie ervaring met monddouches (waterpik) of een airflosser?
    Helpt zoiets.

Sinds mijn zwangerschap blijft mijn tandvlees bloeden na het tandenstoken. :( Vandaag heeft de Mondhygieniste mijn tandsteen verwijderd.

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier de philips sonycare airfloss, erg blij mee. En idd electrisch poetsen helpt volgens mijn tamdarts voor gezonder tandvlees door de betere massage die je daarmee geeft (mist je hem nl op de goede manier gebruikt en niet even snel door je mond gaat).

3. Alf

Alf Niet meer actief

Air flos doet wel iets, maar kan niet op tegen het reinigen van de ruimtes tussen je tanden met een houten tandenstoker of een ragertje. Meteen beginnen nu je net bij de mh bent geweest. Nu is alles schoon en goed bereikbaar. Ga er vanuit dat het de eerste dagen bloedt. Het gaat over. Hou vol en blijf dat doen.
    Succes!

Frezen Alf (mondhygiëniste:))

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier een elektrische tandenborstel, tandenstokers en ragers, mondwater en een waterpick. De mh is op zich zeer tevreden over de toestand van mijn tandvlees. Moet in november na de bevalling wel even extra komen, maar niet omdat het een zorgelijke toestand is ofzo. Gewoon om het gezond te houden. Ik doe er dus wel veel aan om mijn tandvlees in goede conditie te houden nu.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Goed om te weten!

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. ik twijfel of ik zo'n apparaat wil aanschaffen.

Ik heb alleen geen mondwater. Welke raden jullie aan?

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier het mondwater wat in de aanbieding is. Maar wel vaak listerine of aquafresh.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb een waterpik en met het dunste mondje krijg ik echt alles school tussen m'n tanden.
    Ik vind het een fijn ding!

Deel Deze Pagina