makkelijk en snel avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

aardappel anders met groentes uit een zak.
    wokgroentes met aardappelschijfjes en een hamburger
    van aviko heb je van die zakken die je alleen maar hoeft te verwarmen in een koekenpan en ook lekker.

2. augustus

augustus Niet meer actief

wokken. Lekker met gemarineerde kip, wok bami en groente...

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Knorr pakket. die zijn vaak erg simpel te maken en snel klaar. Lazagne, even wat gehakt rullen, zakje italiaanse groente erbij. saus maken, in ovenschaal en oven in (ok duurt wel 45min maar die kan je smiddags al maken of oven staat aan als je int zkh bent)

Kip Tandoori, ook zo gemaakt. Bami, nasi, idd wokgroente ofzo.

succes

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Verse gevulde pasta, pasta opzetten en saus warm maken. Beetje geraspte kaas erover. Denk max 15 min.

5. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Kipshoarma met sla en pitabroodjes.

6. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    rijst, gedopte sperziebonen, satésaus en kipsnitzeltje. dat maak ik vaak als ik niet veel tijd heb.

7. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #27 Ieniemienies, 13 dec 2013
    Laatst bewerkt: 13 dec 2013
    Shoarma.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het worden voorgekookte aardappelen met witte bonen in tomatensaus en een kipburger.
    morgen pizza en zondag soep met een broodje.
    maandag zien we wel weer, dan ga ik weer boodschappen doen als ik bij de ha geweest ben.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Je kunt ook snel hutspot maken, het moet wel even op staan maar ondertussen kun je wel andere dingen doen.

Je kunt voorgeschilde aardappel kopen, en een zak voor hutspot (wortels en uien) alles bij elkaar in de pan mikken en koken maar. Ik warm erbij altijd een rookworst op in de magnetron.

Mijn jongens houden ook erg van beef Shanghai (knorr maaltijd) je moet eigenlijk balletjes draaien maar af en toe rul ik het gehakt gewoon met de kruidenmix. Dan ben je veel sneller klaar. En als je de prei voorgesneden koopt ben je ook zo klaar.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    De woknoodels van Knorr, zakje kant en klare groente vlees en met 10 min klaar:).

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gehakt rullen, ui snijden intussen, erbij doen, een paprika of 2 à 3 snijden en erbij laten garen. Lekker nog wat lookpoeder erbij en peper en zout.

Ondertussen op een ander vuur water opzetten en zakje rijst ingooien.

Op een kwartier heb je heerlijk eten.

Diepvriesspinazie in een pot doen, snuifje zout en wat peper erbij en in de microgolfoven stoppen voor 10 minuten per 500 gram.
    Intussen aardappelen koken en fishsticks bakken.

2 bokalen rode kool openmaken, in een pot doen en opwarmen in de microgolf. Lekker met gekookte of een restje gebakken aardappelen (dag 1 extra aardappelen koken voor de volgende dag) en worst of witte pensen.

Een gebraden kipje kopen in de supermarkt of aan 't kraam (kan je in de oven of de microgolf opwarmen - 10 minuten werk) en intussen friet bakken. Lekker met wat appelmoes of tomaat erbij.

12. lydian

lydian Niet meer actief

Ah heerlijk wat heeft iedereen lekkere recepten, tis dat ik al gegeten heb, ik heb er zo weer zin in :) Leuk zo doe je nog eens ideeen op..

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Eten wij doordeweeks vaak ivm snel klaar en toch gezond.
    Klaar in de tijd dat je de rijst kookt.

En gister Bin gebrek aan kookzin gewoon soep met een broodje gegeten.
    Mag ook best een keertje.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Eh... Ik dacht dat spinazie niet in de magnetron kon?
    Of is dat enkel als het al eens verwarmd is?

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Je "mag" het geen twee keer opwarmen. Al zijn de meningen daar de laatste tijd ook verdeeld over.

Maar het mag perfect vanuit de diepvries in een schaal in de microgolf, hoor (staat zelfs op het pak). Ik doe het bijna elke keer, zelfs al heb ik eigenlijk tijd. Heb ik tenminste geen omzien naar die "pot".

Wel zorgen dat er een deksel op de schaal zit of er folie over zit.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Voor vandaag te laat :D, maar je moet misschien wel vaker snel nu?
    Aardappelschijfjes (kant-en-klaar uiteraard) opbakken in een hapjespan, tegelijkertijd speklapjes bakken en als de aardappelschijfjes klaar zijn een grote pot rode kool (die met stukjes appel) erbij doen in de pan, even doorwarmen en het is al klaar.
    Ook lekker, maar duurt iets langer (wel weinig werk van): Kant en klare hutspot van de C1000, in een zakje zitten aardappels, wortels en ui. Half uurtje op zetten vlak voor het einde een UNOX rookworst in de magnetron en smullen maar!

PS: ik weet niet waarom je man in het ziekenhuis ligt, maar eh ... sterkte/beterschap!

Deel Deze Pagina