Tot nu toe had ze altijd vaste slaaptijden, maar nu ineens slaapt ze zo slecht. Vanochtend was ze wakker om half 7. Om half 9 doet ze dan weer een dutje tot half 11 ongeveer, maar nu doet ze het de ene keer wel de andere niet. Vandaag niet dus, terwijl ze er wel aan toe was. Vandaag sliep ze om 11 uur pas tot 13.00. Daarna na haar groentepapje, om 17.30. Ze heeft bijna de hele middag niet geslapen. Normaal gesproken wordt ze dan niet wakker tot de volgende ochtend. Wel krijgt ze elke avond om 23.00 nog een flesje maar in haar slaap. Nou sinds een week wordt ze dus elke avond om 20.00 wakker om tot 0.00 wakker te blijven. Ik heb haar een uur geleden in haar bed gestopt omdat ze echt moe was. Maar nu nog steeds hoor ik haar brabbelen. Ik ga haar niet weer naar beneden halen, maar het is toch ook niet leuk voor haar om de hele avond alleen in bedje te liggen. Niet dat ze huilt maar toch.. Van mijn zoontje herinner ik me nog dat hij rond deze leeftijd al een mooi slaapritme had. Hij sliep altijd nog op vaste tijden; 10.00 in de ochtend, 15.00 in de middag en om 19.30 tot de volgende ochtend. bij haar lukt het me maar niet om een vast slaapschema aan te houden. Hier worden wij heel onrustig van en zij ook. Hebben jullie tips voor me, doe ik iets verkeerd?
Mijn zoontje was rond die leeftijd ook erg aan rommelen... Ik heb hem toen in het volgende schema gekregen; Als hij tussen 6 en 7 wakker word krijgt hij een fles 180/6 en slaapt dan tot ongeveer 08:00/08:30. Dan eruit en nog een boterham eten, het ochtend ritme en rond 11 uur een stuk fruit. Rond 12 uur krijgt hij 2 boterhammen en drinken en als die op zijn (meestal rond 1 uur) gaat hij naar bed, tot ongeveer 15:00/15:30. Dan eruit stuk fruit en drinken en dan lekker spelen tot 17:00/17:30 en dan avond eten. Hij gaat dan om 19:00 naar bed met een fles 180/6 en word de volgende ochtend wakker In dit ritme zit ie trouwens nog steeds in en bevalt hier prima!! Succes!!
Bedankt voor je antwoord. Ik heb er echt veel aan Ik ga morgen jouw schema proberen. Dus overdag wat later laten slapen; 12.30 ipv 11.00 uur. Dan hoop ik dat ze wat later in de middag wakker wordt zo rond de 15.00 of nog beter 16.00. Dan kan ze opblijven tot 19.00 en hoop ik dat ze blijft slapen tot de volgende ochtend. Misschien deed ik haar telkens te vroeg in bed met als gevolg dat ze niet in slaap viel en het haar ook niet lukte om in slaap te vallen wanneer ze wel echt slaap had. Ze slaapt nu wel eindelijk pfewwww
ben blij voor je dat ze nu slaapt maar geef niet te snel op als ze niet lang slaapt hoor s'middags, daar had mijn zoontje ook echt wel moeite mee in het begin. Dan was ie na een uur / ander half weer wakker maar dat zijn ze natuurlijk gewent van meerdere slaapjes... Plus het was vaak voor mijn zoontje s'morgens een lange ruk... Dus tegen 11 uur na het fruit eten ging/ga ik vaak nog even wandelen zodat ie wel wakker is maar rustig in de wagen zit... Even eendjes voeren ofzo of beestjes kijken op de kinderboerderij. ( zit hier om de hoek) en dan rustig eten en daarna naar bedje... Hij weet het nu gewoon al helemaal, en tuurlijk wijk ik hier echt ook wel is van af hoor maar over het algemeen werkt dit hier echt perfect! Drinkt jou dochter haar flesje alleen? Want ik geef mijn zoontje s'morgens alleen de fles en dan ga ik weer zijn kamer uit. Hij drinkt hem dus zelf in her donker op, zodat ie niet klaar wakker is... (Maar moet er wel bij zeggen dat dit echt al heel lang de enige manier is hoe hij z'n fles drinkt bij ons op schoot is ie veel te veel afgeleid en drinkt bijna niks)
Oh ja succes trouwens met proberen ben wel benieuwd hoe dit voor jullie werkt? laat je even wat weten?
Wat je evt ook kan proberen, mocht ze morgen bij het middagdutje toch wat eerder wakker worden dan jij gepland/gedacht hebt, laat ze eventjes liggen (zolang ze niet huilt).. Zoonlief wordt hier namelijk ook standaard na een 3 kwartier tot een uurtje wakker, maar als ik hem laat liggen slaapt hij nog een uur of 2 langer... Succes!
Wij moeten nog het flesje voor haar vasthouden en als zij wakker is dan is ze dat ook echt, vooral in de ochtend. Dan is ze klaarwakker en wil ze echt niet meer in bed blijven. Owee als het te lang duur, dan wordt het keihard krijsen. Daarom gaat ze rond 7.00 dus haar bedje uit. Nu wil ze verder neit meer slapen in de ochtend terwijl ze dat wel nodig heeft. Zal wel weer zo'n vermoeiende sprongetje zijn en hopelijk is het na een paar weken weer over