Goh ik had nooit verwacht dat ik dit ooit zou gaan doen maar nadat mijn inkomsten weg waren gevallen ben ik toch eens gaan rondsnuffelen op internet en hier op zwangerschapspagina voor manieren om makkelijk vanuit huis een zakcentje bij te verdienen. Nu heb ik een site gevonden waar je d.m.v. het invullen van enquêtes punten krijgt en deze kun je bij een bepaald saldo laten uitkeren. Normaal ben ik best huiverig voor dit soort dingen maar ik las hier best positieve dingen over. Zegt natuurlijk niks, want hoeveel is er wel niet nep wat op internet staat, maar dit is toch best leuk. Omdat ik wel eens lees dat er veel vraag naar is hier wil ik het graag met jullie delen. Zie link: https://www.euroclix.nl Ik krijg niet honderden reclamemailtjes (hier was ik in eerste instantie bang voor), enkel een mailtje als er een enquête beschikbaar is. Zelf heb ik nu al 30 euro op mijn rekening bijgeschreven gekregen in een paar maand. Het gaat niet super snel maar daarentegen kost het ook helemaal niet veel moeite om af en toe zo'n lijst in te vullen. Ik moet ook zeggen dat ik er helemaal niet zo actief mee bezig ben eigenlijk. Als ik tijd en zin heb doe ik mee, maar echt niet aan ieder onderzoek. Sommige onderzoeken vind ik overigens ook best interessant! Zo was er een aantal weken terug een onderzoek waar je 500 punten voor kreeg, wat gelijk staat aan 5 euro. Voor een vragenlijst is dit best veel. Je moest gedurende 1 dag bijhouden wat je kind allemaal doet in zijn vrije tijd. Hier werden dan vragen over gesteld. Normaal was ik me er echt niet bewust van maar hierdoor kwam ik er achter dat mijn dochter eigenlijk veel te veel voor de televisie en ipad zit Dus hier hebben we gelijk maar even duidelijke regels voor opgesteld Daarnaast kun je ook worden uitgenodigd voor onderzoeken over bijvoorbeeld reclamespotjes op televisie, boodschappen doen, het openbaar vervoer etc. Oohja verder misschien ook handig om er bij te vermelden... het is volledig gratis. Je hebt geen inschrijfkosten of wat dan ook.
Ik denk een half jaartje ongeveer. Ik laat het per 10 euro uitbetalen (1000 punten) omdat ik het idee heb dat je dan vaker voor enquetes wordt uitgenodigd als je saldo laag is. Je kunt ook doorsparen tot 2000 punten en dan krijg je 25 euro. Dus hoe meer punten hoe meer elke punt waard wordt zeg maar. Maar het had ook sneller kunnen gaan hoor, ik heb niet aan alles mee gedaan. Je krijgt van tevoren te zien hoe lang je ongeveer met een enquete bezig bent en als een enquete een half uur duurt heb ik er al geen zin in dus dan wacht ik gewoon tot de volgende Ik vind 10 min. tot 15 min. wel max. Dan blijft het leuk. Reken maar uit.. 10x 10 minuten is zeg maar 1,5 uur, daar krijg ik dan 10 euro voor.
Dat zet dus geen zoden aan de dijk. Reken eens uit hoeveel je daarmee per uur verdient! Als het een euro is, is het veel. Ik weet niet hoe je Nederlands is en of je een beetje kunt schrijven, maar anders zou je op textbroker een leuk zakcentje kunnen verdienen. En er zijn verschillende (erotische) chatdiensten waarmee je een stuk meer verdient dan met enquêtes.
Ik heb dat ook jaren gedaan. Idd iedere 1000 punten laten uitbetalen. Ik vind het ook leuk om te doen. Maar ik had de laatste maanden steeds vaker dat een enquête raar ging doen als ik aan het einde was. Of dat ik alles verzond en geen punten kreeg. En ik heb ooit eens gehad dat ik ineens 100 punten minder saldo had. Nou, toen was ik er wel klaar mee. Tegenwoordig doe ik alleen nog maar enquêtes via panelwizard. Dat levert minder op want maar eens per maand uitgenodigd, maar ik vind de onderzoeken leuker en makkelijker invullen en daar nooit gekke dingen mee gehad.
Ooh wat jammer Billy, die ervaring heb ik gelukkig niet. Ik kan me wel voorstellen dat je er dan zo de balen van hebt dat je er maar mee stopt.
Je schrijft teksten. Dit kunnen productbeschrijvingen zijn, blogs of SEO teksten. Je krijgt een aantal sterren toebedeeld aan de hand van je schrijfstijl. Ik heb er 4. Per tekst zie je wat je verdient. Hoe meer sterren je hebt, hoe hoger de beloning per tekst. Soms krijg je opdrachten omdat de opdrachtgever je goed vindt schrijven.
Oke, ik heb er echt nog nooit van gehoord. Wat heb jij de afgelopen tijd gemiddeld verdiend per tekst?
Per tekst verschilt nogal. Ik heb teksten van 3 euro gedaan en ook teksten van 10 euro. Ik denk dat mijn gemiddelde uurloon rond de 3 euro ligt. Ik doe meestal geen SEO, want dan moet je heel erg letten op keywords en dichtheid en blablabla waar ik geen zin in heb.
Ik vraag me af hoe je dit doet met de belastingdienst. Bij verschillende enquetesites krijg je een bon. Hoe geef je dit op dan. Bij textbroker moet je het ook opgeven toch? Volgens mij verdien je dan uiteindelijk als thuisblijfmoeder bijna niks aangezien het van je heffingskorting afgaat toch?
Jeetje van dat bedrag hou je uiteindelijk niet veel over hoor. Je computer verbruikt z'n branduren en stroom.. Hou daar wel rekening mee..
Ik ben daarnaast ook gastouder, dus het is wel extra geld. En ik geloof dat de eerste 6000 euro belastingvrij is.
Opzich grappig om een heel klein zakcentje opzij te zetten. Ik weet alleen niet of ik er uiteindelijk tijd voor vrij maak omdat de motivatie dan niet super groot is. Hoe werkt het dan precies? Word je zelf gemaild als er een beschikbaar is of moet je dat zelf kiezen en aanklikken oid?