Werken met mannen....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt waar!! Ik wilde dat ik thuis zo op handen werd gedragen! :p

Ik werk momenteel (ik wordt overal heen gezonden door mijn werkgever ;)) bij een groot bedrijf, met allemaal fabriekshallen. Ik zie er ook zeker niet op zijn allercharmantst uit (want veiligheidshelm, -schoenen en een -bril :D:D:D) als ik aan het werk ben :p

Maar vandaag: ik kom binnen, wil op mijn plaats zitten, staat er een kopje koffie, mét melk en 3 zakjes suiker ernaast. Dus ik vraag aan een collega: "voor wie is dat?" Oh, voor jou, ik zag je aan komen lopen :), dus ik lekker mijn koffie drinken. Wil ik de hal in om aan het werk te gaan, zegt een andere collega: Oh, als je straks klaar bent, ligt er nog een gebakje voor je in de koelkast... Nou lekker, lief!!

Sta ik in de hal, wil ik mijn vuil wegbrengen, zak weg :( had iemand al voor me weggebracht... En zo gaat het de hele dag door. :cool::cool::cool: Ze houden deuren voor me open, brengen mijn spullen weg (ongevraagd) etc....

Geloof mij maar: ik heb dat altijd als ik tussen een groep mannen werk. Vind het in ieder geval een stuk leuker dan met een groep vrouwen :D

Hier nog dames met dezelfde ervaring?

2. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    nee, :( maar wat een leuk bericht, :D

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, ik! :D Niet momenteel - voeg ik er aan toe - maar wel de ervaring gehad.

Heerlijk... Ik moet er wel bij zeggen dat het ook ligt aan de bedrijfscultuur; want ik heb ook tussen de kwalletjes gezeten, haha. Maar inderdaad, mannen zijn over het algemeen een stuk leuker op de werkvloer. Maar dat vind ik sowieso al. De meeste mannen zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen, waarbij een hoop vrouwen een verborgen agenda hebben en zogenaamd diplomatiek doen, terwijl ze vervolgens roddelen achter je rug om. Niet perse slecht bedoelt; maar het gebeurt wel. Dat vind ik altijd wel jammer. Dat hebben mannen veel minder/niet.

Wanneer Henkie de koffie van Marco pakt; dan zegt Marco: "Hee *****, geef mijn koffie terug man, bwaaaaaaaaahahahaha". Wanneer Ingrid de koffie van Patricia pakt; zegt Patricia niks. Ondertussen loopt ze wel naar Sandra en zegt: "Jemig, wat een kapsonestr*t, die denkt ook echt dat alles van haar is", en negeren ze elkaar zeven en een halve week.

Nou ja, i hate that :D Mannen zijn veel directer. Soms kan dat ook pijnlijk zijn, maar toch...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahah, ja dat klopt helemaal. Ik was elke keer mijn spullen die ik weg moest brengen kwijt. En kwam ik dan waar het moest liggen, dan lag het waar het liggen moest.....:) Weggebracht door 1 van de heren!

En inderdaad: grapjes maken die ik soms niet snap? Mannengrapjes natuurlijk, bij de neus genomen worden en hun maar lachen :D:D:D maar vind het niet erg hoor, kan er zelf ook wel om lachen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    O ja de banen die ik gehad heb (ok baantjes ;)) waren vrijwel alleen met mannen: heerlijk! Love it! Maar ik heb altijd meer een klik met mannen, ben echt zo geen vrouwen-mens (vriendinnen ook niet etc.). Hoor meestal echt bij de mannen haha.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

En het ligt echt niet aan mijn charmante verschijning :D Want zoals gezegd loop ik met helm, veiligheidsschoenen, bril en knalgeel veiligheidsvest aan hahahaha (ziet er niet uit :):):)) kan erna ook niks beginnen met mijn haar :(

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ervaring met mannen werken.Een keer paar maanden bij echt mannen bedrijf gewerkt,vond het vreselijk dan werk ik het liefst met alleen vrouwen,ik kan me goed afsluiten voor `gezeik` met die vrouwen onderling zeg ook gewoon dat ik aan dat geneuzel niet doe. Eigenlijk vind ik het gewoon het leuks als het gemengd is,mannen en vrouwen (Het liefst nog met wat gezellige homo's )

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen koffie en gebak voor jou? geen deuren die ze openhielden? Niks van dit alles? Ik heb dat eigenlijk altijd als ik tussen mannen werk. Vind dat meestal leuker dan met vrouwen. Over anderhalve week zit ik weer tussen alleen vrouwen....pfff, nu al geen zin in :)

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    172
    63
    NULL
    NULL
    Niet zo heel veel met mannen gewerkt; tijdje op een architectenbureau en in de GGZ regelmatig met mannen. Maar verder vooral met vrouwen, want dat is toch nog steeds het merendeel in de zorg. Maar geef mij maar mannen hoor, vrouwen zijn echt niet aardig onderling. Altijd geroddel en gezeik. Mannen zijn gewoon lekker recht voor zn raap. Ook in het dagelijks leven kan ik beter met mannen opschieten, en met vrouwen die er net zo instaan als ik. Ik kan echt niet tegen van die mutserige vrouwen die om alles lopen te piepen.

OT: De laatste tijd vind ik dat ik nogal wat mannen tegenkom die zich als vrouwen gedragen. En ik gedraag me dan juist wat 'mannelijker' en voel me dan een enorme bitch haha.

Maar goed, TS: Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werkplek en ik kan me er goed in inleven :)

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb een keer in een bedrijf met alleen mannen gewerkt en een keer in een bedrijf met alleen vrouwen. Vond het werken met mannen fijner, gewoon doorwerken en tussendoor flauwe grappen maken (ik heb best wel mannenhumor dus vrouwen snappen mijn grappen weer vaak niet haha). Bedrijf met vrouwen was ook wel gezellig maar dan praatten we op maandag hoe het weekend was geweest (en dat ongeveer een halve dag want iedereen ging zijn hele weekend vertellen) en op vrijdag kwam de vraag wat de plannen voor het weekend zijn dus dan ging het daar de halve dag over.
    Ik hou meer van doorwerken dus dat was wel ff schakelen voor mij :)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vraag me echt af wat voor werk je doet? :)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh, niks bijzonders hoor: gewoon schoonmaakwerk :D Maar we zitten (vaak) met zieken, en aangezien ik all round ben en makkelijk inzetbaar ben (heb makkelijk oppas) wordt ik echt overal en nergens heengestuurd. Ik heb een vaste basis, maar ben daar meer niet dan wel aanwezig :p

Zijn gewoon veiligheidsvoorschriften ;)

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Is toch ook werk? :)
    Maar ik werk eigenlijk met veel vrouwen, de mannen zijn bij ons in de minderheid. (Supermarkt.)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

tuurlijk, en het moet toch gebeuren ;) en om heel eerlijk te zijn vind ik mannen over het algemeen schoner dan vrouwen. Op deze werkplek in ieder geval wel. Werken veel Polen, misschien dat dat nog scheelt? Geen idee, maar het is wel opvallend. Waar ze werken is het wel vies, maar de plaatsen als kantine en toiletten houden ze echt keurig netjes. Zie het vaak wel anders :$

Ik werk op mijn eigen plek met alleen maar vrouwen, als ik ergens heen wordt gestuurd werk ik praktisch altijd alleen (dus als enige via mijn werkgever) Er zijn dus wel mensen, maar die zijn van het bedrijf waar ik dan werk.

15. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik werk samen met 2 mannen en hier zijn het vooral de vieze praatjes die de boventoon voeren. En ik betrap mezelf erop dat ik net zo hard mee doe:D (if you can't beat them, join them;)). Soms kunnen er ook wel serieuze gesprekken gevoerd worden. En soms heb ik het gevoel dat ik er 2 extra kinderen bij heb;).

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha, nee, vieze praatjes hoor ik echt nooit. Bij geen enkel bedrijf (en ik heb er héél wat gezien ;)) eigenlijk. Nu woon ik in een kleine stad, een aantal kennen me ook, weten ze niet wie ik ben, vragen ze met wie ik getrouwd ben. Mijn man kennen ze dus wel zo goed als allemaal :) Misschien dat dat ook wel scheelt in de praatjes in dit geval (niet bij ieder bedrijf natuurlijk, maar hier woon ik op 5 min vandaan toevallig)

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik vind het ook heerlijk... Met mannen werken!

Ik ken ze beiden, op handen gedragen worden en ik werd vaak geplaatst bij lompe onbeschofte boeren. (Veel intentionale vrachtwagenchauffeurs)
    niet alle dames konden daar werken, ik stond mijn mannetje wel.
    Die onbeschoft opmerken kregen ze van mij net zo had terug en als ik vaak al naar een paar dagen respect van de mannen daar kreeg hoefde je het niet te flikken om nog een opmerking te maken:D

Ik heb ook meer goede vrienden dan vriendinnen :p

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wauw, nu ben ik voor het eerst wel benieuwd hoe je er uit ziet, blijkbaar ben je zelfs met die speciale kleding nog erg charmant.

Hier werk ik bijna met uitsluitend mannen en die deur wordt inderdaad wel eens voor me open gehouden, dat doe ik ook voor hen. Koffie wordt hier toch echt zelf gehaald en af en toe is er een secretaresse die voor iedereen loopt.

Mannen kunnen net zo erg roddelen als vrouwen, ze doen het misschien minder vaak, ze noemen het anders, maar collega's worden nog steeds besproken waar die collega niet bij is. En natuurlijk zijn er een aantal zo onprofessioneel dat ze zelfs opmerkingen over klanten maken (denk aan 'sletje' voor een vrouw en 'aap' voor een donker persoon, die laatste kon trouwens opkrassen bij de klant.)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb inderdaad ook de kantine beheerd voor vrachtwagenchauffeurs (koken dus ;)) Nou, dan zijn de complimenten helemaal niet van de lucht hahaha

Nee, ik zie er echt niet charmant uit in mijn veiligheidskleding hahaha, daar ligt het écht niet aan!! :D

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik!! Na een op een afdeling vol met secretaresses (horror!) gewerkt te hebben, ging ik werken op de IT afdeling van een grote bank.
    Heerlijk! Geen geroddel, geen gestook, geen elkaar in de haren vliegende (volwassen!!!) dames, geen gezeur, geen gejank.

Deel Deze Pagina