Wat doen tijdens de kerstdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooiezomer, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Op eerste kerstdag komt mijn familie bij ons. Een deel blijft logeren, een ander deel gaat 's avonds na het diner weer naar huis. Heel gezellig, maar wat gaan we doen?

Wie weet er leuke dingen die ze (ik sta ik de keuken ;)) kunnen gaan doen? Hoe komen jullie de feestdagen door?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Spelletjes?
    Leuke kerstfilm kijken met zijn alle.
    Kletsen en een leuk muziekje aan.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kerstfilm, sjoelen, 30 seconds, samen koken

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Een kerstfilm gaan de kinderen misschien wel leuk vinden, maar mijn ouders kijken niet graag tv.
    Een spelletje is leuk, maar welke? Wij hebben niet echt gezelschapsspellen, maar ik wil er best 1 kopen. Moet dan geschikt zijn voor 8-75 jaar. Is 30 seconds ook leuk voor kinderen van een jaar of 10?
    Samen koken: liever niet. Ik wil graag de structuur bewaren.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij spelen ieder jaar triviant of monopoly.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja voor mij zou het antwoord zijn; spelletjes of een film. Maar als daar niet van gehouden word ben ik al gauw klaar.

Een wandeling allicht?

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Smiddags maken sommige een wandeling, tegen het eind van de middag spelen we met een deel van het gezelschap een spelletje, degene die dat niet willen kletsen met elkaar. Lekker borreltje erbij en wat hapjes. Komt hier altijd wel goed hoor. En de top2000 aan, of kerstmuziek. De tv gaat er niet bij aan. Juist leuk om eens met zijn allen te kletsen en samen te zijn.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik sta altijd eerste kerstdag in de keuken en mijn man gaat met zijn ouders en de kindjes naar het bos of de dierentuin. Daarna lekker ergens warme chocolade melk drinken en dan komen ze thuis en maakt hij ze klaar voor t kerstdiner.

9. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Gewoon lekker borrelen en kletsen, dan kan jij ook aanschuiven tussen het koken door.
    En misschien een idee om veel kookvoorbereidingen al eerder te doen. Ik maak altijd (heel suf) een uitgebreide planning, wat wanneer af kan en moet zijn. En ondanks dat er zeer veel eten op tafel komt ben ik nooit meer veel tijd kwijt in de keuken met kerst zelf. Alles is al of af en opwarmbaar, of zit in bakjes gesneden oid voor verdere verwerking. Ik sta wel al zo’n 4 dgn van tevoren in de keuken, maar levert met kerst veel tijdswinst op.

Grietjenb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina