Hebben jullie ervaring met een stoomreiniger voor de vloer? Dweilen is eigenlijk een te zware klus voor mij + ik zie altijd strepen. Nu dacht ik dat een stoomreiniger misschien de oplossing zou zijn maar klopt dat? En welk soort/merk zou ik dan moeten aanschaffen? Ik ken niemand in mijn omgeving met een stoomreiniger
hier in het verleden schouderklachten gehad.shark stoomreiniger aangeschaft.zp blij mee.80 euro echt wel waard.maakt goed schoon.
Ik heb een X5 mop, maar geen idee of je deze nog in NL kunt krijgen. Ik vind hem heerlijk, veel makkelijker dan een emmer met zo'n los ding etc.
ik lees ook mee, wil er ook heel graag één. blijft de vloer er erg nat van en heb je veel verschillende schoonmaakdoeken nodig?
Hier ook 1! ik hem hem bij de gamma vandaan hij was geloof ik50 euro. Vind hem ideaal en er zaten van die vezel doekjes bijv. de voert blijft niet langer nat dan bij dweilen vind ik
Ik heb ook een karcher, ben er superblij mee. Doe er alle vloeren mee, behalve de echte houten vloer. Die mag maar heel af en toe (in ons geval). De vloer droogt veel sneller dan bij dweilen, het is hartstikke schoon en gaat veel sneller. Ook heb ik van die andere opzetstukjes, het reinigt echt supergoed! Ik ben zeer tevreden!
je kan zelf bepalen hoe nat met de shark paar x drukken en jet word.natter.doe ik alleen met vlekken ff er paar x opdrukken extra stoom en klaar.vloer is heel snel droog.ik heb 3 dweils erbij ik gebruik er 1. per dweilbeurt maar heb ook geen mega grote woonkamer anders 2.
Ik heb bij de praxis eentje gekocht in de opruiming. Ik vind het ideaal krijg er hardnekkige vlekken op de tegelvloer goed mee weg. De vloer is na een paar minuutjes droog, sneller dan na het dweilen. Nadeel vind ik dat stomen duidelijk meer tijd kost dan dweilen dus ik wissel dweilen en stomen een beetje af. Ik zou wel goed controleren of je vloer geschikt is om te stomen sommige ( houten) vloeren kunnen er volgens mij erg lelijk van worden.
Hier ook een karcher. Ben er heel blij mee veel minder moeite dan dweilen, desinfecterend en grond droogt mooi op.
de mijne is van bestron. je moet tussendoor regelmatig wachten tot ie weer op druk is. maar ik vind het een heerlijk ding. stofzuigen en dweilen achter mekaar was voor mijn bekken niet te doen, maar met de stoomreiniger kost het dweilen iig geen moeite meer. behang ermee afstomen is ook heel handig met dat ding keukentegeltjes ermee ontvetten (door spetteren met bakken) ideaal ding. ik klink nu net als een teleshop programma van tv, maar tis echt zonder overdrijven een superhulp in huis
Dat is handig, een link erbij, als ik het zo lees is het een fijn apparaat, maar vind het daarnaast best nog prijzig..
Ik heb er 1 van Royal Steam. Deze was iets van 65 euro inclusief 3 vloerdoeken. Doe er ook onze hardhouten vloer in de huiskamer mee en dat gaat prima. (Mag eigenlijk niet op hout maar het gaat hier uitstekend. ) Na gebruik gooi ik het vloerdoekje in de was. Vind het heel fijn om met kleine kids de vloer met stoom te kunnen ontsmetten. Oh ja en onze vloer is donker gewaxt. En met gewoon dweilen strepen en de stoomreiniger niet.
Ik heb er ook een, maar gebruik hem te weinig. Ik heb een Karcher gekocht. Hij doet het goed, maar staat gewoon niet direct in het zicht, dus ik vergeet min of meer dat ik hem heb. Toch maar weer eens pakken en de tegeltjes in de badkamer mee doen. Het werkt supermakkelijk, alleen af en toe wachten tussendoor als je erg veel achter elkaar wilt doen.
Ik wil hem juist voor mijn laminaatvloer gaan gebruiken omdat dweilen te zwaar is. Kan ik qua fysieke belasting een stoomreiniger vergelijken met stofzuigen of toch meer zoals dweilen? Ben vooral ook benieuwd naar welke jullie hebben en wat je als voor of nadeel ziet.