Ik neem ze ook altijd mee, wel irritant soms maar dan zit er niks anders op vaak. Inderdaad ziekenhuis bezoekjes oid is lastig.
heel moeilijk, geen moeder of schoonmoeder hier en de (schoonzussen) werken ook allemaal. Zo eens per jaar lukt het om ze anderhalf dagje weg te krijgen. Dit moeten we dan maanden van te voren afspreken want we kunnen maar 1 kind per post steken. Dus 1 bij schoonzus 1, 2 bij opa en 3 bij broer bvb plus de nodige omrijkilometers. Betalende babysit gaan we nu doen, maar je bent toch gauw 20 euro kwijt voor een paar uurtjes.
Maar doe je dan nooit iets echt helemaal alleen? Nu moet ik zeggen het wel makkelijk te hebben, omdat vriend thuis kan zijn. En als ik wil kan ik bijna altijd een uurtje oppas krijgen. Dus misschien dat ik er daarom ook gebruik van maak. Maar als jullie oppas zouden kunnen krijgen, zouden jullie ze dan ook altijd meenemen? Dat was denk ik meer wat ik bedoelde. Ah volgens mij heb ik niet goed gelezen.. Zie dat ze schijft dat ze geen oppas kan krijgen. Ja, dan is het wel lastig natuurlijk!
net zoals Umm, bijna nooit iets alleen. Steeds minstens 1 kind op sleeptouw. Al eens naar de supermarkt geweest met 3 kinderen: werkelijk het einde. Zelf op doktersbezoek voor mij moet ik ze soms alle 3 meenemen
Als ik een oppas had had ik het zeker gedaan ! En mijn man komt altijd pas laat thuis en werkt veel dus doe idd nooit wat alleen maar dat komt wel weer in de toekomst.
Hier hebben we gelukkig heel makkelijk oppas. Ouders kunnen bijna altijd en schoonouders passen ook graag op. Wonen ook zo'n 5 en 10 minuten hier vandaan. We proberen toch echt wel 'veel' tijd voor ons tweetjes te maken, dus de kindjes gaan regelmatig uit logeren.
Hier heel lastig met oppas. Moet ook zeggen dat ik een hekel heb aan vragen Als het echt nodig is kan de buuf wel een uurtje oppassen, maar dan houdt het wel op. Ouders wonen niet om de hoek en vrienden werken allemaal overdag. Als we een avondje uit willen logeert de kleine meid bij opa en oma, dat dan weer wel gelukkig! Maar dat gebeurd ook niet zo vaak, zo'n 1 keer per 2/3 maanden ofzo.
Inmiddels nauwelijks oppas. Mijn moeder was altijd beschikbaar, totdat ze ziek werd. Nu zijn er zelfs dagen bij dat ze niet mag. Mijn vader werkt 5 dagen in de week en de nachtweken zelfs 6. Schoonouders wonen te ver om zomaar even op te passen. Broers en zwager vallen sowieso af want die hebben totaal geen kinder ervaring. Als ik groen licht krijg van de dokter om rijlessen te nemen, dan gaan we opzoek naar een betaalde oppas hier uit het dorp. Dan ben ik als ik mijn rijbewijs heb iets minder aan huis gebonden.
heel moeilijk,, mijn moeder en haar man werken fulltime en ook al zijn ze vrij dan gaan ze liever samen met zijn tweetjes ergens heen dan dat ze gaan oppassen. Verder heb ik niet zoveel contact met overige familie hier dus dat wordt hem ook niet. Alleen mijn oma die kan wel oppassen maar zij woont 6 maanden hier en 6 maanden in turkije
hier moeilijk, man werkt veel, begint vaak wat later daardoor kan ik alleen mijn afspraken in de vroege ochtend zetten. moeder en schoonmoeder werken zelf fulltime en daarnaast een druk leven verder geen oppas want bij "vreemden" gaat ze huilen en wordt het niks... voor afspraken reeds ver van te voren en niet te vaak kan ze dan wel eens bij moeder of schoonmoeder... of man moet vrij nemen maar al die moeite om te belasten doe ik alleen of als het echt heel nodig is, of als ik een grote opdracht heb en centjes kan verdienen
Makkelijk, moeder en smoeder werken niet, daarnaast nog wel wat vriendinnen die ik mijn dochter wel toevertrouw. Maar ben zelf lekker thuis dus t is niet vaak nodig. Zijn nu twee keer een avondje uit geweest.
Hier ook best wel makkelijk. Mijn zusje komt S. Zelfs geregeld lenen hihi. Die is zo dol op haar nichtje dat ze alles aangrijpt om te mogen oppassen. Dan krijgen we etentjes cadeau e.d. Vind het niet erg want S. Heeft het ook erg naar haar zin bij haar.
Ik heb een veel jonger zusje dat s'avonds wel graag wil oppassen maar overdag zit ik toch vaak met handen en voeten gebonden. Mijn ouders zijn nog jong en werken overdag.
Ja ik heb ook een broertje en schoonzus die heel graag even onze kinderen lenen, net als de grootouders. Soms helemaaaaaaal niet erg!
Mwoah, redelijk makkelijk. Mijn ouders passen graag op maar werken beide (wel onregelmatig dus zijn veel vrij) maar wonen ook anderhalf uur bij ons vandaag. Dus dat moet echt van te voren gepland worden. Maar als ze kunnen komen ze áltijd, tis hun enige kleinzoon en ik verdenk ze er ernstig van dat ze meer van hem houden dan van ons -)) Mijn schoonouders wonen dichterbij (Nieuwegein-Utrecht) en kunnen eigenlijk altijd wel oppassen want ze zijn beide afgekeurd. Ik kan ze alleen niet vast inzetten (vaste dag id week ofzo) want ze kunnen zo besluiten om samen weer een maand naar hun land van herkomst te gaan en dan zit ik zonder oppas. Dus bij incidentele dingen kunnen ze wel oppassen!
Wat ik zelf wel lastig vindt is het volgende. Vorig jaar is er bij mij een (dubbele) hernia geconstateerd. Ik heb zeer veel therapie moeten volgen (fysio- en oefentherapie) om weer redelijk te kunnen herstellen. Dat vind ik echt HEEL lastig ivm oppas. Op de dagen dat ik niet werk, ben ik thuis met mijn zoon. Als ik mijn zoon dan eerst naar oma moet brengen, zit ik een uur id auto voor een half uur fysiotherapie. Bovendien was dat ook echt een te grote belasting voor mijn rug. Dan wou ik wel dat ik familie dichter in de buurt had, of een oppasadresje in de buurt had. Ik heb hier wel iemand waar ik hem wel eens kan brengen, maar dat wil ik liever dan voor noodgevallen bewaren.