We kregen net een brief van de belasting dat we per 2009 een kindgebondenbudget krijgen? Hebben jullie die ook gekregen? Ik begrijp uit de brief dat het de kindertoeslag/korting vervangt.
Yup , ook vandaag gekregen.. Had op internet gevonden dat het waarschijnlijk in 2010 de kinderbijslag gaat vervangen. Die wordt bepaald naar inkomen en is niet meer voor iedereen gelijk straks. In 2009 gaat de kindertoeslag over in kindgebonden budget. Dus tjah..een switch..
Vervangen? Betekent dat dit bedrag blijft en de kinderbijslag verdwijnt? Of wordt het naar inkomen berekend?
Ik vind het een stuk minder. Ik heb hard geleerd en werk me een slag in de rondte. Doordat ik daardoor ook veel verdien, krijg ik nergens toeslagen/kortingen of wat dan ook. En betaal ik me scheel aan kinderopvang. Ben blij met de kinderbijslag anders komt er van sparen helemaal niets! Laat die maar lekker inkomensonafhankelijk blijven!
http://www.svb.nl/internet/nl/regelinge ... /index.jsp en de kinderbijslag staat er los van en blijft gewoon zoals hij is
Ik lees hier anders hele andere berichten...:http://financieel.infonu.nl/geld/23895-kindgebonden-budget-neemt-de-plaats-in-van-kinderbijslag.html Dan zullen wij vanaf 2010 wel weer lekker buiten de boot vallen dus. 50 jaar lang krijgt iedereen kinderbijslag, maar op het moment dat wij een kind krijgen wordt het afgeschaft. Lekker dan...
is nog niks zeker van, alleen dat volgend jaar de kindertoeslag een kindgebonden budget wordt, de rest is nog afwachten En er is toch niks aan te veranderen. We krijgen nu al geen enkele toeslag of korting mee, en straks misschien geenkinderbijslag meer, en maar zeuren dat het geld moet blijven rollen, ze zijn gewoon helemaal gek daar, snappen echt niet hoe je dingen voor elkaar kan en moet krijgen
nee ze zijn niet gek daar, er zullen inde toekomst wel meer inkomensgebonden dingen komen. heel vervelend, maar noodzakelijk. de financiering en zorg zoals wij de laatste decennia hebben gehad is niet betaalbaar meer. heeft niets met de crisis te maken, dit is al sinds jaren 80 aan de gang. de veranderingen in het zorgstelsel en de wia paar jaar geleden hebben hier ook (o.a.) mee te maken. Nederland is niet het enige land waarin deze veranderingen gaande zijn, de hele westerse wereld is bezig met hervormingen in de zorg en welzijn. dingen als ww en kindertoeslag hebben hier ook mee te maken.
HELEMAAL MEE EENS! Omdat wij toevallig meer verdienen heb je nergens recht meer op? Belachelijk.. Wij sparen ook de kinderbijslag van jamal.. En eerlijk... als we dat geld niet hadden konden we ook niets sparen.. Nu kunnen we toch zo'n 60 euro per maand voor hem apart zetten...
Ja de ww is ook helemaal omgegooid, waar ik 3 jaar geleden nog informeerde naar de duur van de ww die ik zou krijgen gewoon uit nieuwsgierigheid, die dan een x aantal jaar zou zijn voor mij omdat ik vanaf het moment dat ik mocht werken ben gaan werken, zo is diezelfde ww nu ingekort naar maar 10 maanden Wij schijnen volgend jaar geen recht te hebben op het kindgebondenbudget uitgaande van de brief die ik kreeg, maar we hebben er wel degelijk recht op omdat ik nu een uitkering krijg en geen fulltime salaris en dan ook nog niet eens het gehele jaar inkomen ga krijgen als ik geen werk kan vinden..
@mamak: ik vind het persoonlijk ook niet eerlijk, maar die discussies zijn in Den Haag allang gevoerd, echt waar! Ik heb zelf ook niet 8 jaar gestudeerd om nu minder geld te ontvangen, maar het is nu eenmaal niet anders.
Nou dat zou mooi balen zijn als de kinderbijslag zou verdwijnen/vervangen worden etc.. want ja, dan krijgen we dat niet meer om te sparen voor onze zoon... Idd, we hebben 2 inkomens..en dus bijna nergens meer recht op qua toeslagen etc.. Maar ondertussen stijgen de vaste lasten de pan uit! Kindtoeslag/ kindgebonden budget nope: we verdienen 'te veel'.. Zorgtoeslag krijg ik niet ivm hoogte gezamenlijk inkomen (en als ik er recht op zou hebben, krijg ik maar de helft ivm baan van mijn partner).. Enne, ik ben er niet tegen dat mensen die een minder hoog inkomen wel toeslagen ontvangen!
Ik ben er ook niet op tegen, maar het zou wel zo eerlijk zijn omdat dan iig mijn studieschuld van mijn inkomen af te trekken. Je studeer idd jaren, maar als ik mijn lening van mijn inkomen af trek, dan heb ik echt niet bijzonder veel. Helaas wordt daar geen rekening mee gehouden en ik moet nog 10 jaar lang betalen.
da's inderdaad niet eerlijk dan loeki Vind het zoiezo raar dat mensen met een normaal tot goed inkomen overal op inleveren..uiteindelijk werken die meer, zijn ze hoger opgeleid en hebben ze in de meeste gevallen óf langer gewerkt óf langer geleerd..en houden ze misschien netto net zoveel over als mensen die een uitkering krijgen en/of rond het minimum onkomen zitten..vind dat echt scheef
Ja ze verwachten dat je zo'n 12% van je bruto jaar salaris aan aflossing kunt betalen, dat moet dan wel van je netto salaris betaald worden. Dus iemand met een bruto inkomen van 30000 en een partner die nog 13000 verdient, die moet per jaar 4000 euro aan rente en aflossing betalen. Helaas zit je verzamelinkomen nét boven de grens om voor welke korting dan ook in aanmerking te komen, maar als je ziet wat je netto overhoud, dan is het niet veel hoor. Het is als partner dan bijna niet de moeite om te gaan werken.
nou ik word ook zo moe van dat inkomensafhankelijke gedoe. Wij gaan er nooit eens op vooruit. Uiteindelijk zouden we niet eens zo heel veel inleveren als ik zou stoppen met werken. Maar goed, het is mooi dat we zo'n zorgstaat hebben en laat ik dan maar hopen dat ik het nooit nodig heb. Des te meer blijft er over voor diegene die het wel nodig heeft!