Wat is er veiliger voor je kindje in de auto? Een oudere maxi cosi met een E3-keurmerk tot 12 kilo of een nieuwe groep 1 autostoel met een E4-keurmerk vanaf 9 kilo, die in een ligstand kan. Ik vervoer ons prachtige mooie kindje momenteel in de maxi cosi, maar heb sinds vandaag de autostoel in huis. Ik sta natuurlijk te popelen om de autostoel te gebruiken, maar ik ga het morgenavond overleggen met het CB want ik weet het niet zo goed. De nieuwe autostoel lijkt op het oog en qua stabiliteit veel veiliger dan de maxi cosi. Onze meneer weegt 9 kilo (morgenavond weet ik dat dus exact) en past ook nog wel een paar weken in de maxi cosi (denk ik). Zijn hoofd komt er nog net niet boven uit, dus het kan volgens mij allebei nog wel.
Ja waarom dan? Ik had ook graag een onderbouwing, want de autostoel heeft ook een ligstand. Waarom is een oude maxi cosi E3 veiliger dan een nieuwe E4? En is dat ook wel zo?
Achterwaarts vervoeren is minimaal 5x (!) veiliger dan voorwaarts. Een kindje van 6 maanden oud vervoeren in voorwaartse positie is levensgevaarlijk! Op www.achterwaartsvervoeren.nl kun je uitgebreid lezen wáárom achterwaarts vervoeren zoveel veiliger is.
Ik kies ook voor de maxicosi. Pas overstappen als je kindje met het hoofd te ver boven de rand uitkomt of het qua breedte echt niet meer kan. Achterwaarts vervoeren is veel veiliger dan voorwaarts. Volgens mij was onze meid een maand of 10 toen we overstapten van de maxicosi op een andere autostoel.
Natuurlijk de maxi cosi!!! Wat een ongeduld zeg als je dat nu al wil uitproberen. Wacht minimaal nog 3 maanden en het liefst langer.
De maxi Cosi. Zoon is ruim 11 maand en zit nog prima in de maxi cosi (weegt 8500). Hoe aanlokkelijk het ook is... zo lang mogelijk vervoeren in maxi cosi
Ik wil niet flauw doen hoor, maar gewicht en lengte zeggen VEEL meer dan een leeftijd... 3 maanden gaat hij hier echt niet redden Dan groeit zijn hoofd er scheef over heen en zijn benen over dwars ofzo. Maar goed, zolang hij nog niet met zijn hoofd boven de maxi cosi uitkomt, zullen we hem daarin vervoeren. Morgen toch even met het CB overleggen wat we met die benen van hem gaan doen... Ik heb het idee dat hij het allang niet meer comfortabel vind.
Ik zou hem ook in de maxi cosi houden, TENZIJ je een achterwaarts gerichte vervolg stoel hebt. Sowieso met zijn leefdtijd niet voorwaarts gaan vervoeren, je wilt niet weten wat er gebeurd bij een ongeluk. Het arme nekje!
Nou begrepen Ik vind het nekje op deze leeftijd overigens nét zo belangrijk over een maand of anderhalf/twee dan nu, maar oké, achterwaarts it is. Verder hoop ik maar dat we niet aan de zijkant of achterkant geramd gaan worden, want dan vliegt de maxi cosi volgens mij nog alle kanten op. Ik kan nergens de veiligheidseisen van E3 en E4 vinden; en wat het FEITELIJKE verschil hiertussen is. Weet iemand dat toevallig of kan er iemand mee zoeken?
Hier een klein uitgevallen meisje van 19 maanden die gewoon lekker achterwaarts vervoerd wordt in de maxi cosi! Het kan geschieden!
Oeii, felle reacties weer hier Volgens mij kan je binkie er langer in dan je denkt. Heb je een foto hoe hij erbij zit? Ben nu wel benieuwd!
Child Car Seats : Safety Standards : ECE R44.03 and R44.04 Gevonden Dit topic mag op slot. Bedankt voor het meedenken allemaal!