Zo idd, krijg er gewoon trek van zeg. Heerlijke dingen staan erop. Kan weinig toevoegen, de meeste staan er al. Kan zo 1,2,3 niets verzinnen.
Dit recept kreeg ik net nog, klinkt ook wel lekker: Bacon-fruit-rolletjes Benodigdheden; 12 plakjes Bacon, 1 Handappel, 1 Peer, 1 Banaan, Citroensap, Cocktailprikkers. Recept; Verwijder zo nodig het zwoerd van de bacon, Schil de vruchten en snijd de appel en de peer in gelijkmatige blokjes, de banaan in dikke schijfjes, Haal alles door het citroensap, zodat het niet verkleurt, Wikkel een plakje bacon om de vruchtenstukjes en prik er een cocktailprikker door, Zet ze op een licht ingevet blik in de voorverwarmde oven. Serveer de rolletjes direct. Staat alleen niet bij hoe lang het in de oven moet en op welke temp, maar ik denk zo'n 5 tot 10 minuten op 200 graden.
Komkommer door midden snijden(in lengte), zaadjes en zachte gedeelte eruit snijden, Paturain/ Boursin in holte smeren en in stukjes snijden, heerlijk fris. Cocktailprikker met half cherrytomaatje, blaadje basilicum en klein bolletje mozarella.
Ja ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik maak gewoon hele kleintjes dan kan je er nogal veel van maken volgens mij. Wat kan je trouwens nog meer tussen doen wat lekker is, want niet iedereen lust zalm natuurlijk.
voor de wraps... kipfilet met bv wat sla... dat doen wij altijd... En ham met wat kaas, of tomaat met kaas??? lijkt mij ook wel lekker
Je kan ook wraps met filet american en ijsbergsla doen. Meestal doe ik met paturain, ham en ijsbergsla..Erg lekker!!
Ik maak altijd egeltjes, ziet er leuk uit en er zit voor iedereen wel wat lekkers bij. 1. koop 1 witte kool 2. snij hem door midden 3. doe om elke helft zilverfolie (als je 2 egels wilt maken in ieder geval) en dan heb je nog een pakje prikkertjes nodig. Haal kaas, augurk, worstjes. Wat je maar lekker vindt. doe op elk stokje 2 verschillende dingetjes en steek ze in die halve kool, dan wordt het een echt egeltje. Ze vallen hier altijd in de smaak! Zier er ook feestelijk uit!
Nog een paar lekkere hapjes: Tomaatjes uithollen en daarna vullen met selleriesalade. Gekookt ei in partjes snijden en een plakje rookvlees eromheen. Tomaatjes uithollen en daarna vullen met geruld en gekruid gehakt. Komkommerstukjes uithollen en daarna vullen met sandwichspread.
Oh krijg trek hiervan! - dadels vullen met roomkaas, ontbijtspek erom en dan even in de oven - van die zoete pepertjes vullen met roomkaas
Zoet hapje: poffertje (gewoon koud), lepeltje banketbakkersroom erop, daar weer een aardbei op en vlokken erover strooien (ook leuk en lekker voor kids) Jammmmmie
Wraps besmeren met guacamolo en kipfilet erop, oprollen en in stukjes snijden. Koud eten, wel (dag?) van te voren maken, dan blijft de wrap mooi in vorm en valt niet alles uit elkaar! En altijd goed; borrelhapjes uit de frituur... Witlofblaadje met salade van garnalen, coctailsaus en sla.
pitabroodjes met kaas, ham/kaas, kaas/ananas kaas/pizzaspread of kaas/jam in de oven/broodrooster tot kaas gesmolten is. je kunt ze heel of in parten serveren
Ik heb de wraps gemaakt, en ze waren heerlijk. Ben blij dat ik er heel veel gemaakt had want ze waren niet aan te slepen