Makkelijke alternatieve lunch inspiratie

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 4 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik weet niet of je van salades houdt maar ik maak vaak parelcouscous of bulgursalade. Bulgur is even koken, veel andere ingrediënten komen uit een blikje (kikkererwten, linzen, tonijn enz). Ik snijd altijd nog een komkommer (liggen toch in de koelkast) en wat cherrytomaatjes erbij. Ben echt niet langer dan paar minuten bezig en toch super gezond :)

Marsepein, citroenrasp en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb de fairytales wraps paprika in de ah bestelling gedaan. Nog wat fishtales tonijn en makreel blikjes in huis, en zongedroogde tomaatjes en augurkjes, dus daar kom ik al een eind mee om mee te beginnen.
    Ik probeer als we allemaal weer beter zijn ook wel een keer wraps zelf te maken, dat ziet er idd niet al te moeilijk uit.
    Ik denk dat ik ook eens wat vaker salades zal maken, is ook zo klaar en kun je oneindig mee varieren, en een omelet ook.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Mijn favoriete lunchsalade: parelcouscous of bulgur met gegrilde paprika, doperwtjes, olijven, feta of gerookte kip.Als ik nog een restje linzen heb, doe ik die er ook door. Dressing van wat pesto met wat (griekse/turkse) yoghurt of diezelfde yoghurt met wat knoflook, peper en zout.
    Ik maak de salade de avond van tevoren, neem de dressing in een apart bakje mee. Even mengen en klaar!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik maak eens in de twee weken een flinke pan soep. Die vries ik in aparte bakjes in. 's Ochtends uithalen, knoeivrij mee naar je werk en tussen de middag opwarmen. Ik vind het ideaal.

MamavanLieverd en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik maak wel eens ei-muffins.
    In een muffinblik doe ik dan spinazie en stukjes tomaat (of andere groente die ik nog heb liggen, soms wat kipfilet), kluts een eitje met een scheutje melk, giet dat er overheen en zet het in de oven.
    Super makkelijk mee te nemen!
    Man eet ze graag gevuld met ham en kaas.

NiVa0230 en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  6. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Mozzarellapannenkoekjes!
    1/2 bolletje mozzarella in stukjes, 2 eieren, eetlepel roomkaas nature of scheutje schenkroom en een theelepeltje bakpoeder. Alles snel even pureren met de staafmixer en bakken als pannenkoeken. Van dit recept maak je 3 grote of4 middelgrote. Dus genoeg voor 2 lunches.
    Je kunt varieren met extra kaneel er in en zoete beleggen met bijv roomkaas en wat rood fruit of bessen,of pindakaas en pakjes banaan. Of zalm, avocado, rucola.
    Of juist wat paprikapoeder en geraspte kaas door het beleg, of pesto. Plakje ham of salami meebakken is ook lekker.

Echt mijn favoriet en supersnel klaar (en opgegeten :roflmao:)

7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hahaha ik las dit bericht dus als een opsomming (tot de enalaatste zin, maar was al paar keer opnieuw begonnen met lezen)

Toen ik brood zat was nam ik vaak wraps, rucola, roomkaas, kipfilet of met chilisaus erop hmmm!

Deel Deze Pagina