Heeft mijn dochtertje geesten gezien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rinskeeeeh, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    #1 Rinskeeeeh, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2014
    Hoi hoi,

Mijn dochtertje Joviëlla is nu bijna 10 weken oud.
    Af en toe ligt ze naar de muur, plafond, snoer van de tv of de lamp oid te kijken en begint ze te lachen.
    Ook lacht ze naar de plank die boven de commode hangt. Die schijnt erg leuk te zijn.
    Vandaag was ze vanuit haar schommelstoeltje naar de muur aan het kijken waar niks op te zien is overigens, en was ze aan het lachen.
    INEENS sloeg het om in huilen en liepen er dikke traantjes uit haar ogen.
    Zou ze geesten zien denken jullie?
    En hebben jullie kleintjes dit ook?

Groetjes

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn oudste zag geesten, toen hij wat ouder was praatte hij er ook mee etc, en inderdaad merkte ik dat bij hem als baby al. Hij volgde met zijn ogen dingen die ik niet zag, brabbelde ertegen, lachte ernaar (of juist niet)

Nu is het wel zo dat een kindje ook kan brullen omdat het ineens last van de darmpjes heeft, dus dat moet je er denk ik los van zien. En kindjes kunnen ook uit het niets lachen. Ik merkte het met name doordat hij met zijn ogen volgde, of zijn gezicht draaide of toen hij iets ouder was met zijn handje reikte etc.

Dus ja, het zou volgens mij wel kunnen.

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geloof er niet in, ws kijkt ze naar schaduwen en kleurverschillen.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja hoor, mijn dochter van bijna 2 zit ook wel soms in het luchtledige te staren. Soms zegt ze dan ook weleens mama in de richting waarnaar ze staart. Ik denk er niet zoveel van.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Geloof er ook niet in. Denk dat t toeval is

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik geloof wel dat kinderen kunnen bepaalde dingen waarnemen soort golven of energie. Niet dat ze geesten in echt zien.
    Dat bestaat echt dus dat kan

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    In dit geval denk ik niet dat het geesten zijn. En ik weet ook niet zo of ik er in geloof. :(
    Aan de andere kant denk ik wel dat (sommige) kleintjes veel dichter bij bepaalde energieën staan dan wij volwassenen, dus dat ze makkelijker dingen aanvoelen, veel intuïtiever zijn dan wij. Uiteindelijk kom je dan bij de vraag uit of er meer is tussen hemel en aarde en of je daarin gelooft. Als het er is, denk ik wel dat kinderen er meer open voor staan en dit soort zaken ook veel "gewoner" vinden dan wij.

9. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ik geloof er wel in... Vooral bij zo'n kleintjes, die weten nog niet wat "eng" is en hebben zich er nog niet voor afgesloten. Onze dochter zwaait ook wel eens naar de muur en zegt dan dag-dag!

10. leutjj

leutjj Niet meer actief

Als eerst wat een leuke naam heeft uw dochter.
    En,
    Weet niet of het met geesten te maken heeft.
    Onze dochter lachte ook zomaar ineens wel eens naar dingen of gewoon het plafon. Dacht er zelf verder niet veel van.

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik geloof zelf niet in geesten, wel geloof ik dat een baby gevoelig kan zijn voor energie, want ze voelen jouw emoties ook goed aan. Een mooi voorbeeld is toch wel als Elaysa bij haar overgrootmoeder komt. Moet ik er even bij zeggen dat elaysa altijd vrolijk is en lacht. Op moment dat we het huis binnenstappen begint ze te brullen. Elke keer opnieuw. Terwijl ze van tevoren nog in de auto aan het lachen en brabbelen was. Ik kan niet langer dan 10min daarbinnen zijn, ze blijft huilen en raakt overstuur. Komt haar overgrootmoeder bij ons dan wil ze na een tijdje, kat uit de boom kijken, eventjes bij haar op schoot. Mijn dochter is nog niet eenkennig kan haar door iedere vreemde laten oppakken of vasthouden en dan lacht en vertelt ze. Maar bij haar overgrootmoeder is het garantie voor huilen. Kan het niet verklaren.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, ik denk niet dat het 'geesten' zijn. Voor zo'n kleintje is alles nieuw en interessant, zijn mooie vormen, lichtvlekken etc en dat is leuk om naar te kijken.

Waarom zou je direct aan geesten denken? Vind dat wel een sprong eigenlijk.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

We zullen het nooit weten.... :)

maar in de wetenschap dat pasgeborenen ongeveer 30 cm ver kunnen focussen.. lijkt het me niet waarschijnlijk.

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nee, die heeft geen geesten gezien. Persoonlijk geloof ik ook niet dat ze bestaan. Baby's kunnen op jonge leeftijd gefascineerd zijn door allerlei dingen: kleuren, vormen, lichtspiegelingen, stof dat neerdwarrelt, etc. Ze zijn hun wereld aan het verkennen en vormen, etc. leren kennen. Daardoor staren ze vaak naar dingen die wij niet zo heel erg bijzonder vinden, maar zij dan dus wel ;)

Daarnaast hebben baby's vaak last van krampjes (die zomaar ineens kunnen opkomen) en aangezien huilen op die leeftijd hun enige manier van communiceren is, is dat vaak hun eerste reactie.

Geen zorgen dus, je baby leert gewoon de wereld kennen. Daar horen geesten niet bij ;)

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn zoontje doet dat ook! Is echt nog nooit in me opgekomen dat dat geesten zijn waar hij naar kijkt en lacht haha. Wie weet? Tot nu toe zijn ze dan in ieder geval vriendelijk voor hem. Al denk ik zelf dat hij gewoon naar de muur kijkt en die grappig vind.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit doet elk kind en heeft niets met geesten te maken.
    Baby's zien nog niet scherp, maar alles wazig, dus ze zien vormen en vlekken en kleurverschillen. Alles is nog nieuw en dus ook interessant en leuk. Plotseling huilen kan wel 100 verschillende redenen hebben. Kan iets in e omgeving zijn, maar net zo goed even een buikkrampje of wat ook.

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje deed dit ook. Staarde naar de muren of gordijnen en plafond. Ze kon ook lachen naar gordijnen e.d.
    Volgens mij gewoon omdat ze patronen, vormen en overgangen gewoon mooi vinden.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben absoluut niet spiritueel of 'zweverig' maar ik sta er van te kijken hoe stellig sommige mensen het bestaan van geesten ontkennen...

Ik geloof er ook niet in maar hou de optie wel open.. tenslotte WEET ik het niet.. denk ik het alleen maar.

19. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Baby's kunnen absoluut geen geesten zien! Serieus een baby van 10 weken kan net 4 weken donker en licht onderscheiden!

Ik geloof gewoon pertinent niet in geesten.

20. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof d'r niet in. Mijn meisje lacht enorm om de klok.
    Lees dat andre baby s ook om de commode plank klok of thermostaat lachen.
    Een baby ziet een weerspiegeling, een schaduw en kan focussen op zulke voor ons onbelangrijke dingen.

Deel Deze Pagina