Waarschijnlijk bedoelt hij je bekken, want met de breedte van je vagina heeft het nou helemaal niks te maken. Dat rekt namelijk allemaal zo op op het moment dat er een baby door moet. Of het makkelijk gaat hangt af van hoe lang je ontsluiting duurt, of je kindje goed ligt en goed indaalt (het bekken dus), en hoe je pijngrens is.
Haha nog nooit van gehoord. Ik heb een kleine opening, maar toch is mijn dochter na 5 uur weeen, en 2 x persen geboren. Super makkelijke bevalling gehad, en hoop dat het nu weer zo makkelijk gaat. Bedoelde je gyn niet gewoon de afstand tussen de bekken ?? Dus smalle bekken, of juist wat bredere bekken ?? Dat lijkt me het meest logische.
Ik ben ook in België bevallen en sta ook nu weer onder controle van een gyn in België, maar toch ben ik tot week 40 niet inwendig onderzocht geweest. Rond mijn bevallingsdatum ging de vroedvrouw kijken of ik misschien al wat ontsluiting had. Daarna heeft ze me ook gestript. Ik heb daarna geen inwendige onderzoeken meer gehad, tot het uitstrijkje na de bevalling. En ook nu ben ik nog geen een keer inwendig onderzocht geweest. Is ook totaal niet nodig, lijkt me.
Dit is nu al het tweede rare bericht dat ik lees van kiki x. Ik neem het niet helemaal serieus, sorry...