Hallo allemaal, Ik vroeg me af of er ook vrouwen zijn die eigenlijk best makkelijke bevallingen hebben gehad, wel pijnlijk maar prima te doen. Of bevallingen die heel snel gingen? Bestaan ze?
Ja ikke nu bijna 3 wkn. geleden. Om 02.45 u. waren mijn vliezen gebroken en hebben we het zkh.gebeld en moesten meteen komen. Had wel wat last van voorweeen maar voelde een beetje aan als lichte menstruatiepijn. Om 08.30 u. kwamen de weeen goed opgang, zo om de 4 a 5 min. Om 10.00 u. had ik al 3 cm ontsluiting, om 12.00 u. al 6 cm en om 12.15 u. had ik al 10 cm ontsluiting dus mocht mee gaan persen. Op 30 oktober om 13.16 u. is mijn zoontje Lenn geboren zonder tang of vacuumpomp of wat dan ook. De persweeen namen alleen bij mij wat af dus ze hebben een kleine knip gezet om het vlotter te laten verlopen maar echt nodig was het niet. De bevalling is me 100% meegevallen. Tuurlijk het doet pijn maar heb het allemaal op me af laten komen en niet geluisterd naar al die horror verhalen want bij iedereen is de pijngrens anders en je kan ook niet uitleggen aan iemand hoedat weeen voelen!
Ja ze bestaan! Ik vond mijn bevalling erg meevallen. Ik had het veel erger verwacht. De persweeen vond ik niet zo fijn! maar die duurde niet zo lang Mijn bevalling ging ook erg snel binnen 2 uur was ze er. Ik hoop dat je ook zo'n bevalling krijgt!
Wauw dat is echt prettig als het allemaal goed gaat. Mocht je meteen naar het ziekenhuis toen je vliezen braken, ik dacht altijd dat je dan eerst je verloskundige moest gaan bellen.
Ik moest meteen het ziekenhuis bellen omdat ik een laagliggende placenta had. Ik heb met 31 wkn. een bloeding gehad en moest onder begeleiding van de gyn. in het zkh. bevallen vandaar dat we meteen konden komen. Nou, 2 uur is helemaal snel zeg! Denk dat iedereen daarvoor wil tekenen!
haha ik denk het wel.. Het ging zo snel allemaal om 2.30 begonnen de weeen steeds om de 5 minuten te komen. (ik dacht dat mijn eten niet goed was gevallen zo'n gevoel) om 3.10 mijn man wakker gemaakt dat het nu toch wel vaak terug kwam.ik verloor mijn slijmprop. Om 3.45 begonnen de weeen heftiger te worden (persweeen)en heb ik mijn man laten bellen naar de verloskundige om 4 uur waren we in het ziekenhuis braken mijn vliezen en bleek ik al 10cm ontsluiting te hebben. Ik mocht gaan persen en om 4.20 is ze geboren!
hoi allemaal, hier nog zo'n "makkelijke" bevalling rond 03:00 uur 's nachts ineens heel erg ziek (misselijk diarree e.d.) om 04:00 bloedverlies en verloskundige gebeld en die heeft gelijk z'huis gebeld of er plek was (was pas 34,5 weken) om 4:25 in ziekenhuis aangekomen met 4 cm ontsluiting 05:30 vliezen gebroken 06:00 4 persweeen en ukkie is er 07:15 mama staat onder de douche ja het doet pijn maar als je denkt "nu echt niet nog meer" is ie er al en al bij al zou ik zo nog een keer of tien doen. by the way ik zou het niet iedereen aanbevelen hoor zo'n stortbevalling, je hebt echt geen idee wat je overkomt zo snel gaat het, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik eigenlijk ukkie nog helemaal niet verwacht had. excuseer het lange verhaal maar uk is nu bijna een jaar en ik kan niet stoppen met denken aan hoe het allemaal is gegaan het afgelopen jaar en hoe ik toen zo uitkeek naar de bevalling terwijl ik nu denk zet de tijd maar even stil want het gaat zo snel
Hier nog zo'n snelle bevalling. Om 00.07 werd ik wakker met gebroken vliezen niets geen weeen. 1.00 de verloskundige komt en constateerd dat het idd gebroken vliezen zijn, verder is het rustig in de buik. Word wel gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm zwangerschap van 35 wk. 3.00 de gyn komt kijken, geen weeen, geen verweekte baarmoedermond dus ze gaan me opnemen en kijken of ze het tot 37wk kunnen rekken. 4.00 ik begin over te geven en krijg diaree. 5.00 regelmatige kramen (om de 3 min) even douchen. 6.30 de weeen worden echt heel heftig om 7.15 de gyn komt en constateerd 7cm ontsluiting. 7.30 persweeen, volgens de zuster kon dat nog niet. mijn man de gang op gestuurd om de gyn te zoeken, wilde de zuster niet doen. 7.40 gyn is er, mag gelijk persen 7.46 Lynn geboren.. dus 3.46u nodig gehad. Ik hoop dat het straks weer zo voorspoedig gaat. Het was heel heftig maar ik was na de bevalling wel gelijk weer goed op de been. M'n meisje was wel te vroeg en ik had zelf hoge koorts, we moesten dus in het ziekenhuis blijven. Deze keer hoop ik wel thuis te kunnen bevallen succes met je bevalling! Groetjes, Mayke
Heel herkenbaar! Lynn is zondag een jaar geworden, de bevalling en het afgelopen jaar spookten steeds weer door mijn hoofd. Merk dat het nu iets meer rust begint te krijgen. Kijk nu ook wel erg uit naar de volgende bevalling! groetjes, Mayke
altijd baas boven baas...hier mijn tweede bevalling in 51 minuten 7.30 na een goede nacht toch maar opgestaan om te gaan plassen. Had er geen zin in omdat ik al 2 weken een harde buik kreeg na het plassen, maar wat moet dat moet maar 8.00 stomme harde buik nog niet weg. Misschien een grote boodschap dwars? Dan maar ff beneden naar de wc. Kan ik tenminste het licht aan doen zonder manlief en dochterlief wakker te maken. 8.10 Komt niks maar wel bloedprop, dus ik denk: sta op en bel de vk (mijn eerste bevalling ging op het laatst zo snel dat de vk te laat was). Dus ik sta op ...en m'n vliezen breken. gauw weer gaan zitten, een maandverbandje van de plank gegrist en de eerste wee op gevangen. 8.15 Tussen 2 volgende weeën door de trap opgesneld naar m'n bed. Tijdens weer een wee mijn man wakker geroepen dat íe moest gaan bellen. 8.20 Man belt vk 8.40 vk arriveert en vind dat ik nog aan de andere kant van het bed moet gaan liggen (Ik had een hele aparte vk ) 8.51 na 2 x persen was mijn zoon geboren! íets meer opbouw had ik achteraf wel fijn gevonden hoor Als je de weeën vooraf niet krijgt, krijg je ze erna wel En met zo'n weeënstorm heb je nog geen tjd om naar adem te happen of je uberhaupt te bedenken hoe dat puffen ook-al-weer moest. Het groooooote voordeel is wel dat je snel van die inmense pijn af bent! Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan...sneller kan haast niet, toch? TOCH?
hoe langer het geleden is, hoe makkelijker het is gegaan..... Ik kijk inmiddels (bijna 8 maand) terug op de bevalling en hij wordt steeds makkelijker. Deed pijn? Ja, enorm. Vooral toen de vliezen gebroken waren. Gelukkig toen nog maar 1 uur tot aan volledige ontsluiting. Persen heb ik niet als pijnlijk ervaren, wel als moeilijk. Binnen een half uur persen lag hij daar. Tadaaaaa! En binnen een half uur is misschien dan niet gelijk een record, maar ik denk dat er niet veel zijn die sneller waren én een kind van 5,6 kilo kregen.... MAar goed, de eerste week dacht ik nog niet direct 'ach, appeltje eitje'. Inmiddels wel.
tja appeltje eitje, maar als het waar is wat ze zeggen "een tweede gaat sneller" wacht ik nu toch maar even met een tweede. ik geloof dat ik anders beneden aan de trap beval laat staan dat ik het haal tot in het ziekenhuis
@Mamatwan: waarom denk je dat ik me nu zo'n zorgen maak om de bevalling van deze derde? (mijn grootste nachtmerrie is dat ik op de wc beval! )
Ik was vorige week op kraamvisite bij familie en zij is in 6 minuten bevallen. Ze had de ontsluiting niet gemerkt, kreeg gewoon ineens persdrang en binnen 6 minuten was de baby er. Ik kon echt m'n oren niet geloven
Wow, dat lijkt me echt bizar!! Ik denk dat ik echt dagen, zo niet weken, nodig zou moeten hebben om daarvan bij te komen. Opeens heb je je kind in je armen zonder enige waarschuwing aan vooraf. Mijn moeder had makkelijke bevalling (ik in 8 uur en mijn zusje in 3 uur zonder uitscheuren of wat dan ook) dus ik hoop dat ik ook daarmee gezegend ben Wel positief om deze verhalen hier te lezen hihi
Zoals je inmiddels weet ze bestaan...maar alsjeblieft pin je er niet op vast. Want ooooh my god wat viel het me geestelijk zwaar de bev van me meisje...ik ben 45 uur bezig geweest...de eerste 37 uur hadden maar 3cm opgeleverd.. Toen werden me vliezen gebroken....infuus met ween-opwekkers in me hand en een ruggenprik...en ging het lekker snel...door de ruggenprik kon ik ff op kracht komen voor het echte werk...na 1½ uur persen had ik me meisje op me buik. En weetje?...als het 2x zo lang duurde ofzo was het ook goed..toen baalde ik dat ik naar het ziekenhuis moest..heb er om gejankt...achteraf was het maar goed ook zo zie je maar weer..alles komt op z'n pootjes terecht 8)
Hier geen hele snelle bevalling, was toch elk redelijk besef van tijd kwijt, voor mijn idee ging het alleemaal erg snel, tot je achteraf hoort dat er toch wel wat tijd mee verstreken is gegaan. Maar het viel zo mee, pijn was goed op te vangen, je voelt een wee aankomen dus kan je je er ook op voorbereiden. Heb trouwens zwangerschapsyoga gedaan, waar ik op dat gebied veel van heb geleerd. En twee minuten na de bevalling, toen ik ons wonder in m'n armen had, zei ik al, dat doe ik zo weer, voor zoiets prachtigs en wonderlijks. Succes komende weken.